Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

monitor & colorvision spyder welke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • monitor & colorvision spyder welke?

    Best lezers,

    Ik weet dat er al verscheidene vragen zijn geweest omtrent bovenstaande. Maar helaas... mijn vraag is daarmee niet beantwoord. Inmiddels heb ik gemerkt dat er verschil zit in de weergave van kleuren, contrast, helderheid etc op mijn beeldscherm en afdruk. Van alles geprobeerd ook de tool van Adobe Gamma. Ik hou verschillen Krijg het gewoon niet goed Ik werk met het beeldbewerkingsprogramma Adobe Photoshop elements 3.

    Ik heb een 17 inch TFT monitor van FujitsuSiemens (resolutie 1280x1024). In november wordt deze 3 jaar.
    Heb inmiddels op eBay een 2e hands flatbedscanner aangeschaft van het merk Canon CanoScan 9900F. (Daar krijg ik natuurlijk ook in de weergave verschillen )

    1e vraag:
    Nu zit ik er aan te denken de Colorvision Spyder aan te schaffen. Om eens en voor altijd het probleem van de kalibratie op te lossen. Er zijn drie typen... alleen wat zijn zoal de verschillen tussen deze en de andere spidertjes Kan iemand mij dat uit leggen?

    2e vraag:
    Om de kosten te drukken kan ik natuurlijk verder met mijn TFT scherm.
    Op dit forum heb ik gelezen dat de afwijkingen in kleurweergave etc elk jaar toeneemt en ik heb hem al zowat drie jaar ... zucht. Dus dat wordt een 2e handsje alleen welk type een CRT of TFT en welk merk komt voor beeldbewerking het beste in aanmerking? Zijn daar trouwens ook testjes van?

    Alvast bedankt

    John

  • #2
    Re: monitor & colorvision spyder welke?

    op deze site -> http://shop.colourconfidence.com/ vond ik de Pantone huey, niet zo'n duur kalibratietoestelletje, dus dat leek mij misschien wel interessant, iemand ervaring hiermee? En zijn er nog shops die dat merk verdelen? (misschien in Duitsland, Nederland)

    PS; sorry als ik vragen bijstel in je topic, maar misschien heb je hier ook wat aan

    Comment


    • #3
      Re: monitor & colorvision spyder welke?

      Kijk ook eens naar de Eye-one van Gretag Macbeth. (krijg er eentje voor mijn verjaardag binnenkort, allé hij ligt hier al, maar doe het pakje niet open tot het zover is )
      Deze zou meer consistente resultaten geven dan de spyder.
      De Huey zou ook goed moeten zijn, maar is beperkter in mogelijkheden dan de Eye-one (zou alleen maar calibreren tov van omgevings licht van 5000K of 6500K, waar de eye one het omgevings licht meet en in functie daarvan calibreert.)

      Beiden te vinden op http://shop.mc-c.be (gerelateerd aan http://www.marc-en-ciel.be)

      Jo.
      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
      Nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: monitor & colorvision spyder welke?

        ik heb de colorvision spyder 2pro studio, en die is gewoon perfect, als je een colorvision koopt, zeker een spyder 2 of beter kopen. Het enige verschil tussen de verschillende Spyder2's is de meegeleverde software .. en dit is geen onbelangrijk verschil

        wat ik al over de huey hoorde was toch niet echt fameus

        Comment

        Working...
        X