Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meer info a.u.b.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Meer info a.u.b.

    Beste forumleden; elke dag opnieuw krijgen we hier een hele reeks prachtige foto's te zien!! Ik ben ervan overtuigd dat heel wat "bezoekers" het leerrijk zouden vinden indien er bepaalde specificaties bij de foto zouden gegeven worden (met welk toestel / lens/ flits/ instellingen..)...zo kunnen we allemaal wel wat leren!!

  • #2
    Re: Meer info a.u.b.

    tis showcase hè en soms help een rechtermuis klik.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Meer info a.u.b.

      Goede opmerking, die zoveel betekent als: zorg ervoor dat de exif bij het bewerken/verkleinen behouden blijft.

      Dit zou op ieder forum moeten vermeld worden.
      Beauty need only be a whisper
      Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

      Comment


      • #4
        Re: Meer info a.u.b.

        Oorspronkelijk geplaatst door tmh
        Goede opmerking, die zoveel betekent als: zorg ervoor dat de exif bij het bewerken/verkleinen behouden blijft.

        Dit zou op ieder forum moeten vermeld worden.

        heb daarvoor al es een oproep gedaan in 't Algemeen-forum
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5
          Re: Meer info a.u.b.

          al die informatie is idd. wel handig, maar toch niet echt van belang in showcase hé! een foto is goed of niet goed, en wordt hier enkel geshowed. als de poster het relevant vindt kan die er altijd die gegevens bijzetten.

          in het discussie forum is de exif wel verplicht (niet bij de soft-versie).

          als je de exif wil raadplegen, dan kun je idd rechts klikken of een exif-programma installeren (opanda bv) en desnoods met wat zoekwerk kun je evtl in het profiel van de poster de cam en lenzen terugvinden die er mogelijks voor gebruikt zijn.
          en als dat allemaal niet lukt, wel, dan kun je het altijd eens vriendelijk vragen aan de poster hé.
          maar nee, niet teveel welles en nietes opleggen aan de posters hier hé, dat haalt de fun ervan af!

          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: Meer info a.u.b.

            trouwens,
            je post in het verkeerde forum!
            wat heeft dit met mensen/modellen te maken???
            en dát vind ik al veel relevanter!
            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #7
              Re: Meer info a.u.b.

              Idd. hier(mensen & modellen) MOET een foto staan, daarom >> Algemeen!
              Mod T-B

              Comment


              • #8
                Re: Meer info a.u.b.

                Oorspronkelijk geplaatst door Rogierke
                Beste forumleden; elke dag opnieuw krijgen we hier een hele reeks prachtige foto's te zien!! Ik ben ervan overtuigd dat heel wat "bezoekers" het leerrijk zouden vinden indien er bepaalde specificaties bij de foto zouden gegeven worden (met welk toestel / lens/ flits/ instellingen..)...zo kunnen we allemaal wel wat leren!!
                Nah, doe maar niet. In showcase is 't niet verplicht, daar gaat het alleen maar om het eindprodukt. Je gaat een kok toch ook niet bij ieder goed gelukt gerecht vragen wat voor potten en pannen 'ie gebruikt heeft en hoe lang het op wat voor vuur heeft staan sudderen?

                Comment


                • #9
                  Re: Meer info a.u.b.

                  we gaan dat zeker niet verplichten in showcase, maar als je het perse wil weten dan kan je het idd eens vriendelijk vragen aan de fotograaf zelf hé
                  [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                  Comment


                  • #10
                    Re: Meer info a.u.b.

                    De meeste leden hebben hun camera (en lenzen) in hun handtekening staan.
                    Je hebt bij de opties in "gebruikerspanel" toch "Toon handtekeningen" aangekruist staan ? De instellingen zul je daarmee wel nog niet zien maar toch al vaak met welk materiaal ...
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Meer info a.u.b.

                      beste mensen,
                      ik ga hier niet eisen dat die instellingen vermeld worden hé...dacht gewoon dat het handig zou zijn,zodat we iets kunnen bijleren!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Meer info a.u.b.

                        http://www.opanda.com/en/iexif/index.html

                        (enkel handig als inderdaad de exif nog in de foto zit)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Meer info a.u.b.

                          zeker geen verplichting
                          maar 't is toch meegenomen als de EXIF nog aanwezig is
                          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                          Comment


                          • #14
                            Re: Meer info a.u.b.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
                            zeker geen verplichting
                            maar 't is toch meegenomen als de EXIF nog aanwezig is
                            ...alleen gaat die EXIF informatie af van de 200kB-grens waaraan de foto moet voldoen volgens de BD richtlijnen. Verder staat er allerlei onzinnige informatie in de EXIF die ook ruimte inneemt. Ow ja, en op mijn gloedje-nieuwe PDA met webbrowser kan ik geen EXIF reader installeren want die is er niet .

                            Iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf uitmaken, maar mij maakt het niet uit waar een foto in showcase mee gemaakt is. Ik verwacht ook niet op het menu van de kok te lezen wat voor potten en pannen er gebruikt zijn om die analogie nog maar eens te gebruiken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Meer info a.u.b.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Joost
                              Ow ja, en op mijn gloedje-nieuwe PDA met webbrowser kan ik geen EXIF reader installeren want die is er niet .
                              Wat voor PDA is dat? Als het een Pocket PC is heb je hier misschien wat aan. Niet om de Exif te zien van de foto's van een internetpagina maar wel om je eigen foto's te bekijken. Ik gebruik het nog wel eens omdat mijn PDA een groter scherm heeft dan de LCD op de camera. Even CF-kaartje swappen en klaar.

                              Comment

                              Working...
                              X