Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Natuurparken Europa

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Natuurparken Europa

    Hoi beste BD'ers,

    Ik ben de reis voor deze zomer aan 't plannen en ik had daarbij aan een of ander natuurpark in Europa gedacht, maakt niet uit waar. Bedoeling is toch er wat wildlife voor de lens te kunnen krijgen.
    Vandaar: wie heeft er ervaring met natuurreservaten in Europa waar én de amateur-fotograaf aan zijn trekken komt én de kinderen (8 en 12 jaar) ook wat aan beleven (mooie wandelingen, prachtige natuur etc...)

    Alvast bedankt voor de antwoorden!

    ________________________________________________
    Nikon D70, 18-70mm en 70-300mm Nikkors
    My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

  • #2
    Re: Natuurparken Europa

    daar heb je er enorm veel van zenne.
    Hetgeen waar ik zeker nog eens heen wil is Gran Paradiso (It).
    De parken uit Italie vind je bijvoorbeeld hier

    Nu, van die websites vind je over elk land wel denk ik
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

    Comment


    • #3
      Re: Natuurparken Europa

      Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
      daar heb je er enorm veel van zenne.
      Hetgeen waar ik zeker nog eens heen wil is Gran Paradiso (It).
      De parken uit Italie vind je bijvoorbeeld hier

      Nu, van die websites vind je over elk land wel denk ik
      Je kan hier eens gaan kijken:

      Comment


      • #4
        Re: Natuurparken Europa

        Hi Jayjay,

        Ik wil je niet ontmoedigen, maar op stap gaan met heel de familie + hond + kat EN ook wildlife fotos nemen is erg moeilijk.

        De ervaring leert dat de fotograaf zelf meestal veel geduld heeft, en bereid is (soms lang) op de loer te liggen om een of ander beest te snappen. De rest van de bende wordt dat gauw moe en heeft en ander idee van vakantie.

        Dus landschapsfotos = OK, maar als je echt wildlife wil, zou ik enkele dagen inplannen om alleen op stap te gaan.

        Net over de grens in Frankrijk zijn er al enkele enorme bosgebieden bvb.

        DPaul.
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

        Comment


        • #5
          Re: Natuurparken Europa

          Ga eens naar frankrijk tis niet ver en redelijk goedkoop, hier twee mooie plaatsen: noord Frankrijk Marquenterre nabij Valery sur somme,zelf bezoek ik dat een paar keer per jaar t'is maar 2uurtjes rijden voor mij.
          Volgende: de Camarque [ Zuid Frankrijk] prachtig natuur reservaat K'ben er zelf al geweest.

          MVG
          Franske
          Fuji + glas.

          Comment


          • #6
            Re: Natuurparken Europa

            zowel de Brenne als de Sologne in frankrijk zijn héél fotogenieke parken (zeker het water-doorspekte Brenne).
            er zijn een aantal vrij kind-vriendelijke campings, en voor wildlife-shoots dien je niet echt ver te gaan.
            toen we daar een jaar of 6 terug waren liepen we de ene (hop, steltkluut) na de andere (everzwijn, ree) tegen het lijf.
            niet zó ver en erg aangenaam!
            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #7
              Re: Natuurparken Europa

              Dit is eer ook eentje, en niet ver weg
              Presumption is the mother of all cock-ups

              Comment

              Working...
              X