Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Model shoot tips?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Model shoot tips?

    Ik ben vrij nieuw maar ik maak voorderingen, en ik ben hollands Maar dit is een heel technisch en informatief forum (een van de weinige)

    Maar ik wil een heel klein beetje me investering terug verdienen van mijn camera en wil wat vriendinen en vrienden (en stelletjes) gaan fotograveren en daar een zeer geringe vergoeding voor vragen.

    Maar heeft er iemand een site waar wat poseer voorbeelden op staan ? Of een Gallery waarvan iedereen een goed gevoel heeft ? Ik ben wel technisch maar niet zo creatief.

    En heeft zo'n flitser http://www.fotosg.nl/product_info.ph...oducts_id=1177 toegevoegde waarde als ik binnen in huis/hal foto's maak of is zoiets crap ? En zo ja als het crap is wat is er dan als "studio" flitser te koop rond 150e ?

    Ben heel benieuwd naar de reacties...

  • #2
    Re: Model shoot tips?

    't ziet er me in ieder geval een goedkope oplossing uit voor een draagbare flitsinstallatie .. kan je er nog softboxen en paraplu-systemen voor kopen?

    Comment


    • #3
      Re: Model shoot tips?

      Oorspronkelijk geplaatst door Visio
      't ziet er me in ieder geval een goedkope oplossing uit voor een draagbare flitsinstallatie .. kan je er nog softboxen en paraplu-systemen voor kopen?

      Nou het is gewoon een lampje voor in een fitting zoals men thuis gebruikt...dus vrij lastig denk. Is dat nodig ?

      Wat is het nut van een softbox en een paraplu ? Beide om indirect te flitsen maar wat is het verschil ?

      Comment


      • #4
        Re: Model shoot tips?

        Ga hier eens kijken en klik op downloads.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #5
          Re: Model shoot tips?

          Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper
          Ga hier eens kijken en klik op downloads.
          http://www.photocrack.com/main/index.htm

          superrrrrrrr !!! Haha dat is echt super, ik wist dat ik het wiel niet opnieuw hoefde uit te vinden

          Maar je hoort veel (arme studenten net als mij ) over bouwlampen ? Maar dan moet je achter grond toch wel een donker laken zijn omdat je mega schaduwen krijgt ???

          Iemand die over dat een zinnige tip kan geven, want mijn mijn SB-600 indirect flitsen is een leuke optie maar niet voor een mooie shoot lijkt me.

          Comment


          • #6
            Re: Model shoot tips?

            http://forum.belgiumdigital.com/show...e+achtergrond: D
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • #7
              Re: Model shoot tips?

              Met bouwlampen werken zal meer nadelen hebben dan voordelen vrees ik. Ik wil niet zeggen dat het niet kan ( ik heb hier al veel mooie voorbeelden gezien ) .

              Bouwlampen = weinig licht = statief = kleine bewegingsvrijheid.
              één bouwlamp is één schaduw, 2 bouwlampen .... ( enz.. ).

              Investeer in een ( kleine ) studioflitser
              Je moet daarom geen 1000 € uitgeven
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

              Comment


              • #8
                Re: Model shoot tips?

                Heb je een merk/type/specs van een "kleine" studio flitser ? Zegt mij nog niets, tnx. En een richt prijs ?

                Comment


                • #9
                  Re: Model shoot tips?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wopper
                  Heb je een merk/type/specs van een "kleine" studio flitser ? Zegt mij nog niets, tnx. En een richt prijs ?
                  Zoek eens naar " falcon eyes "
                  Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Model shoot tips?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wopper
                    Wat is het nut van een softbox en een paraplu ? Beide om indirect te flitsen maar wat is het verschil ?
                    softbox is direct, maar diffuus flitsen, paraplu is indirect flitsen, hebben elk hun eigenheden. Nut is om een minder hard, natuurlijker flitslicht te bekomen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Model shoot tips?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wopper
                      Ik ben vrij nieuw maar ik maak voorderingen, en ik ben hollands Maar dit is een heel technisch en informatief forum (een van de weinige)

                      Maar ik wil een heel klein beetje me investering terug verdienen van mijn camera en wil wat vriendinen en vrienden (en stelletjes) gaan fotograveren en daar een zeer geringe vergoeding voor vragen.

                      Maar heeft er iemand een site waar wat poseer voorbeelden op staan ? Of een Gallery waarvan iedereen een goed gevoel heeft ? Ik ben wel technisch maar niet zo creatief.

                      En heeft zo'n flitser http://www.fotosg.nl/product_info.ph...oducts_id=1177 toegevoegde waarde als ik binnen in huis/hal foto's maak of is zoiets crap ? En zo ja als het crap is wat is er dan als "studio" flitser te koop rond 150e ?

                      Ben heel benieuwd naar de reacties...
                      Wat kan je de modellen bieden ?

                      Je bent erg snel met het vragen van een vergoeding, laat eens eerst iets zien
                      en dan kan je der eventueel is aan denken, en dan enkel nog om je Hollandse Roots te plezieren.

                      Ik werk na vijf jaar nog altijd op een TFP en TFCD basis en ik kan een online portfolio van 3500 beelden tonen. Een hobby moet een passie worden , geen bijverdienste want dan ben je aan het werken !

                      MVG, Jeff
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        Re: Model shoot tips?

                        Haha ik kan ze nu mislukte foto's bieden Bergen

                        Het probleem is dat ik student ben dus tot mijn volgende aanschaf heel wat zaterdagen moet werken voor dat ik iets kan aanschaffen. Vandaar dat ik hoopte dat ik er iets mee zou kunnen verdienen.

                        Maar ik heel wat gallerys bezocht en dan heb ik zo'n vermoeden dat het hoofstuk vergoedingen inderdaad de komende 4 jaar op een zijspoortje gaat...Wat een kwaliteit kunnen sommige leveren zeg !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Model shoot tips?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wopper
                          Maar je hoort veel (arme studenten net als mij ) over bouwlampen ? Maar dan moet je achter grond toch wel een donker laken zijn omdat je mega schaduwen krijgt ???
                          Ik kan je eventueel enkele oude studiolampen aan de hand doen. Er is wel een beetje werk aan om ze op te kuisen.
                          Canon 7D + Batterijgrip + 10-20mm sigma + 24-70 sigma + Sigma 120 - 300 + Canon 70 - 200
                          Het ligt in de menselijke natuur om verstandig te denken en idioot te handelen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Model shoot tips?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Bariwo
                            Ik kan je eventueel enkele oude studiolampen aan de hand doen. Er is wel een beetje werk aan om ze op te kuisen.

                            Ik stuur je ff een PM.

                            Comment

                            Working...
                            X