Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

problemen met opgeslagen foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • problemen met opgeslagen foto's

    Hoi allemaal,
    Ondertussen heb ik al enkele duizende foto's op mijn HD staan, zoals de meeste waarschijnlijk. Dit over een periode van ongeveer een 5 jaar.

    Het probleem dat ik heb is dat steeds meer foto's in mijn database aangetast worden. Hierdoor wordt de foto (op het eerste zicht ) totaal onbruikbaar.

    Dit is een echte ramp aan het worden vermits er vele onbetaalbare foto's tussenzitten van onvergetelijke reizen.

    Kent iemand dit fenomeen en is er een oplossing voor?
    Alvast bedankt.

    ps: ik probeer er enkele fotovoorbeelden van te plaatsen!!!


    Blijkbaar gaat het zo niet dus hier even een link:
    Fujifilm Finepix F31fd

  • #2
    Re: problemen met opgeslagen foto's

    Ik kan je zo niet zeggen wat er aan de hand is maar ik kan je in ieder geval wel meedelen dat dat absoluut niet kan komen door het opslaan van bestanden op een harddisk, tenzij je HD aan het eind van zijn latijn is. Maar je hebt het over een database... kun je daarover iets meer vertellen?

    Comment


    • #3
      Re: problemen met opgeslagen foto's

      Dit soort effect wel eens eerder gezien maar dan alleen op geheugenkaarten waar niet op geformateerd werd maar enkel gedelete.
      Heb je dit soort effecten ook wanneer je ze overzet naar een 'schoon' medium als bv cd of een paar op diskette?
      http://www.fotohans.eu

      Comment


      • #4
        Re: problemen met opgeslagen foto's

        De foto's staan gewoon in een map "foto's" op mijn harde schijf in 10 tallen mapjes ingedeeld(database was misschien niet de juiste woordkeuze ). Ook heb ik een gedeelte van de foto's op een backupschijf staan.(lacie externe schijf van 250 gig = 5 maand oud)
        Deze staat enkel op om er iets bij op te zetten of af te halen en draait dus erg weinig)
        Op mijn computer zijn een heel deel foto's al wel eens verhuisd van de ene naar de andere schijf vermits ik mijn computer geregeld vernieuw (hobby)
        Nu is dit een maxtor 10 van 300 gig met 16mb cash. Dus met andere woorden ze staan steeds op de nieuwste en beste schijven daar kan het niet aan liggen. Raar is wel dat op beide schijven het niet altijd de zelfde foto's zijn die aangetast zijn. Op CD heb ik enkel nog de foto's van Equador (gelukkig) en deze zijn volgens mij niet aangetast (ga ze nog eens controleren één van dees als ik tijd heb).
        Ik formateer steeds mijn kaarjes in de kodak en haal ze er ook niet uit om ze over te zetten naar PC. Mijn toestellen waren allen canons met CF kaartjes. Enkel mijn huidig toestel is een fuji met XD (daar heb ik nog geen probleem foto's van gevonden). Het gebeurt trouwens met de oudere foto's eerst en het wordt werkelijk erger met de maand.
        Virussen lijkt me onmogelijk omdat mijn pc werkelijk beveiligd is tot in de puntjes. (hobby hé )
        Ben nu bezig om zo goed mogelijk al de slechte foto's weg te gooien op mijn backup schijf en eens af te wachten of de vernieling nog gaat blijven doorgaan op deze schijf als er (hopelijk) geen beschadigde foto's meer tussen zitten. Dit vergt wel veel tijd want het zijn aardig wat foto's en de fouten zijn soms moeilijk zichtbaar.
        Fujifilm Finepix F31fd

        Comment

        Working...
        X