Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 vraagjes of UV-filtertje?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 vraagjes of UV-filtertje?

    Hallo ik heb reeds een dikke maand geleden een filter van B+W gekocht maar nooit bij stilgestaan dat...

    1) Als een UV-filterje op je camera plaatst, neemt dit dan zichtbaar kwaliteit af of niet?

    2) waarmee maak ik dit het best proper?

    Alvast bedankt

    Greets banderas

    MY JETPHOTOS
    ONLINE!!!

  • #2
    Alle jongens

    Nu stel ik eens gemakkelijke vragen

    Ik hoor het Sven al zeggen, geduld is een schone deugd

    Sebiet gaat hier nog een vlammeke branden


    greets banderas

    MY JETPHOTOS
    ONLINE!!!

    Comment


    • #3
      Het klassieke antwoord op vraag 1: elk stuk glas voor de lens kan leiden tot ongewenste reflecties, kwaliteitsverlies, etc. Maar met een filter van B+W zou ik me daar niet al te veel zorgen over maken. Ik neem aan dat je de filter in de eerste plaats gebruikt als berscherming voor de lens. Sommige fotografen verlaten nooit de deur zonder deze lensbescherming, anderen zweren elke onnodige filter voor de lens af...
      Met andere woorden: it's up to you

      Vraag 2: proper maken gelijk elke lens zou ik zeggen. Stof wegblazen, microfiber lensdoekje, Lenspen, lens cleaning fluid,... Best niet met de schuurborstel

      De experts weten ongetwijfeld nog meer tips. Laat maar komen dus, want we moeten allemaal al wel eens de lens proper maken...

      mvg,
      Bob
      [ http://photos.explore.be/ ]
      mvg,
      Bob

      Comment


      • #4

        Bij het gebruik van een filter is het dubbel aan te raden om een goede zonnekap te gebruiken.Doe zelf de test met en zonder zonnekap bij een nachtopname waar straatverlichting in beeld is en je gaat nooit meer buiten zonder zonnekap op de lens.
        Wat het reinigen van de fiter betreft heeft Bob daar al zeer compleet en correct op geantwoord.
        Ik gebruik meestal een blaaspeertje zonder borsteltje erop omdat dit zo krachtiger blaast.Zeer belangrijk dat blazen want als je onmiddelijk begint te wrijven met een papiertje kan je krassen maken.Na het blazen moet je kijken of het wel nodig is om een lensvloeistof te gebruiken(enkel bij vette vingers of dergelijke).De meeste vloeistoffen laten nog een lichte waas op de filter of lens achter en die verwijder ik door te beademen en opnieuw wrijven met een nieuw papiertje,steeds in cirkelbeweging vanuit het midden(zeer belangrijk).Speeksel en adem bevatten enzymen (soms ook alcohol)en hebben een zeer goede ontvettende werking.
        Sommige papiertjes laten veel pluisjes achter:controleren en wegblazen met blazertje.






        Edited by - jle56 on 20 January 2002 21:45:19
        Jean-Luc

        http://pbase.com/jle56/

        Comment


        • #5
          Thanks Guys

          Een goede uitleg van jullie beiden die deze avond getest zal worden

          Greets banderas

          MY JETPHOTOS
          ONLINE!!!

          Comment

          Working...
          X