Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

International Sleddog Race St-Vith

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • International Sleddog Race St-Vith

    Afgelopen zondag eens naar de oostkantons getrokken om wat plaatjes te schieten van hondenslederennen



    Wat ik nog nooit gezien had; net zoals in het wielrennen ..... een cameraman met focus op de poep van de (in dit geval) hondjes en een volgwagen er achter



    en dan nog eentje; kijk maar eens diep in de oogskes van de linkse hond



    Voila, dat was mijn opwarmerke voor het grotere werk eind deze week in Frauwenwald (Thüringen, Duitsland) op het WK Sledehonderennen.
    En ook de eerste beeldjes uit men nieuw digitaaltje (ff wennen dus)

  • #2
    Re: International Sleddog Race St-Vith

    Mooie beestjes hoor (en dito foto's), alleen had ik graag de man die de slee bestuurd ook scherp gezien... Niet eenvoudig, maar zou de plaatjes vollediger maken...
    Zeker foto 1.
    Nikon D200 | Nikon D700 | SB600 | SB910 | Tokina 11-16 | Nikon 18-70 | Nikon 24-70 | Nikon 105 Micro | Nikon 80-200 AF D ED
    http://<span style="color:Navy">www....ions.be</span> - http://<span style="color:Silver">ww...lens.be</span>

    Comment


    • #3
      Re: International Sleddog Race St-Vith

      Oorspronkelijk geplaatst door diabetic
      Mooie beestjes hoor (en dito foto's), alleen had ik graag de man die de slee bestuurd ook scherp gezien... Niet eenvoudig, maar zou de plaatjes vollediger maken...
      Zeker foto 1.
      Wel, t was eigenlijk de bedoeling om de focus op de hondjes te leggen (diafragma 2.8); om de bestuurder ook scherp te hebben, kon ik idd diagragma bijvb op 5.6 zetten (er was licht genoeg om dat te doen)
      t Is gewoonweg op die manier dat ik ze liefst zie; maar moest nu 90% zeggen dat het beter is ook de bestuurder scherp te hebben, dan zou k me daar wel naar schikken

      Comment


      • #4
        Re: International Sleddog Race St-Vith

        Ben ook van mening als je sledehonden races gaat fotograferen je op zijn minst het span moet scherp hebben. Vooral de eerste foto presenteert hierdoor imo helemaal niet. Bovendien is de scherpte op de honden daar ook wat zoek.
        Die ligt dan weer wel goed bij de derde, maar louter op de eerste twee honden en dat is ook hier wat weinig. De tweede is dan weer mossel noch vis : van wat veraf genomen, niets wordt hier eigenlijk nog benadrukt als onderwerp.
        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: International Sleddog Race St-Vith

          Vermits je de slede met de bestuurder volledig in je beeld opneemt, zou ik die ook liever scherp zien .
          Als het alleen om de honden te doen is, zou ik het beeld ook tot die honden beperken.
          Mvg
          ES
          BD0543BE

          Comment


          • #6
            Re: International Sleddog Race St-Vith

            Voor mij moet de bestuurder ook niet scherp zijn, hij behoort tot de achtergrond, je hoofdonderwerp zijn namelijk de honden, de bestuurder hoort erbij, maar hoeft niet scherp te zijn, dus alleen sledehonden zonder de bestuurder zou ik niet goed vinden, dus ook al is de bestuurder onscherp, hij mag er zeker bij voor mij!!!

            Ik kijk al uit naar de foto's van het WK!!

            Groeten,


            Oli4
            Nikon D300
            Once Upon A Day
            Website

            Comment


            • #7
              Re: International Sleddog Race St-Vith

              Op zich wel mee eens met de stelling van alleen de honden. Maar dan moeten ze ook haarscherp zijn en dat is hier niet het geval.
              Het geheel kijkt nu wat vreemd. Je ogen reageren er wat raar op bedoel ik.
              http://www.fotohans.eu

              Comment


              • #8
                Re: International Sleddog Race St-Vith

                toch al een mooi opwarmertje

                heb je er ook met meer DOF (f4 of meer) ?

                de bestuurder hoeft ni scherp te zijn
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment


                • #9
                  Re: International Sleddog Race St-Vith

                  Blijkbaar liggen de meningen wat verdeeld; maar toch wat meer voorkeur voor de volledige combinatie scherp (tussen haakjes: aan allen dank voor de reacties)
                  Ik had dus enkele beelden met een diafragma van 5.6 (wegens 2.0 convertor ertussen)
                  http://i1.tinypic.com/nd52dh.jpg
                  http://i1.tinypic.com/nd9402.jpg
                  Maar helaas zit daarin weinig actie (voor sommige deelnemers was het meer een vrijetijdswandeling dan een race)

                  Comment


                  • #10
                    Re: International Sleddog Race St-Vith

                    Als ik die op 2.8 vergelijk met die op 5.6 komt bij idd ook de vraag op die Dirtyharry stelt : neem er eens een paar op F4 ? Moet zowat de ideale combinatie scherpte en Dof geven denk ik.
                    fotosite

                    Comment


                    • #11
                      Re: International Sleddog Race St-Vith

                      ben op het wk geweest in maasmechelen in december en had hetzelfde probleem...
                      Kreeg altijd maar 1 vd 2 scherp..
                      Ofwel de honden ofwel de persoon.. Zeker als het meer als 4 honden waren...
                      Not easy..
                      Audaces Fortuna Iuvat
                      In Amicitia Unum

                      Comment

                      Working...
                      X