Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vakantie in Tunesië

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vakantie in Tunesië

    Beste

    Onze zomervankantie is alweer geboekt: 2 weekjes Tunesië - Hammamet
    Ik weet dat de inwoners van Tunesië niet graag gefotografeerd worden, of enkel tegen betaling.
    Zijn er nog dingen waar men er daar moet op letten ivm foto´s maken daar.
    Heb al een beetje gezocht, en zag dat Vicky in september afgelopen jaar er ook is geweest, en misschien zijn er nog andere BDers die info/tips hebben?

    Alvast dank in ieder geval!
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

  • #2
    Re: Vakantie in Tunesië

    Tunesië is een mooi land maar met een heel verschillende cultuur dan de onze maar daardoor zijn er wel prachtige foto's te maken maar dan moet je naar de Soukes, de oude stadscentra en de kleine dorpen.
    Foto's maken van mensen is soms moeilijk. Sommige zitten speciaal langs de kant van de straat om gefotografeerd te worden en willen daar dan ook geld voor. De ambachtslieden in de soukes kan je gewoonlijk zonder problemen fotograferen maar natuurlijk moet je dat eerst vriendelijk vragen en de kinderen die lopen rond jou om toch maar op de foto te mogen. De plaatselijke bevolking op het stand die heb ik stiekem gefotografeerd Op mijn website kan je wat foto's zien van Tunesië en de bevolking.
    Veel plezier op je reis en je kan je best aanpassen aan hun cultuur want je bent er tenslotte als gast.
    Groetjes Vicky

    Comment


    • #3
      Re: Vakantie in Tunesië

      en je kan je best aanpassen aan hun cultuur want je bent er tenslotte als gast
      Ben er ook geweest, 2 jaar terug, in Port-el-Kantaoui, Sousse, Hergla, Nabeul.
      Inderdaad,heel bijzonder, veel mooie en aparte zaken te fotograferen.
      MAAR...
      Heb er geen probleem mee om mij aan te passen aan de plaatselijke cultuur en begrip te tonen voor hun economische situatie maar dat wil nog niet zeggen dat
      de toerist niet met respect moet behandeld worden. Toeristen zijn toch ook "gasten" en die laat je met rust als ze dat willen, en die blijf je niet achtervolgen om toch maar wat geld te bemachtigen, en 500 m verder staat er alweer iemand die je de weg verspert om je toch maar in zijn winkel binnen te krijgen."Gasten" voer je naar de plaats die ze vragen zonder eerst nog naar andere winkels en dergelijke te voeren. Ze hebben een aparte manier om te tonen dat ze ons RESPECTEREN .

      Tunesie, mooi land, maar voor mij was de constante druk en opdringerigheid van de bevolking er te veel aan.Ik heb bewondering voor de mensen die zich daar boven kunnen plaatsen maar mij lukt het niet.
      www.petervdg.net/Portfolio

      Comment


      • #4
        Re: Vakantie in Tunesië

        Oorspronkelijk geplaatst door luna
        Ze hebben een aparte manier om te tonen dat ze ons RESPECTEREN .

        Tunesie, mooi land, maar voor mij was de constante druk en opdringerigheid van de bevolking er te veel aan.Ik heb bewondering voor de mensen die zich daar boven kunnen plaatsen maar mij lukt het niet.
        Denk jij echt dat ze de gemiddelde toerist respecteren? Ze hebben geen enkele reden om dit te doen vind ik.
        Ik heb eigenlijk ook maar weinig respect voor de gemiddelde toerist.
        Dat jij het beter voorhebt dan die 10 miljoen andere braindead toeristen kunnen zij niet weten he...

        Het hangt heel veel van jezelf af trouwens. Hetzelfde hadden ze mij over Egypte verteld. En inderdaad, op de grote trekpleisters word je wel lastig gevallen. Maar gewoon blijven lachen en verder lopen lost al veel op.
        De meeste toeristen gaan ook altijd naar dezelfde dingen kijken. Loop eens gewoon door een stad, ver weg van de zogezegde bezienswaardigheden en plots word je nergens meer lastig gevallen en kom je voornamelijk vriendelijke mensen tegen. Als je daar eens een babbeltje mee doet staan ze meestal te springen om op de foto te mogen.
        Van die mensen krijg je dan weer wel respect. Maar die zijn nog niet verpest door de massa die wel graag al die oude gebouwen wil zien, maar liever niet geconfroteerd wordt met de armoede van het land.


        Ik heb al veel gereisd en kan uit ondervinding zeggen dat de gastvrijheid van de mensen in moslim landen niet te kloppen is.
        Je wordt er over het algemeen met meer respect behandeld dan in een land zoals India bvb. Alhoewel het daar ook tof is hoor.


        Dus, blijf weg op de plaatsen waar het vol toeristen loopt! Het risico dat je met foto's thuiskomt die iedereen al ergens gezien heeft is ook veel kleiner.

        Comment

        Working...
        X