Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto korrellig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto korrellig

    Dit weekend aan zee geweest en mijn Canon 70-200 F4L uitvoerig getest... Zalige lens, snel en al, maar een ding viel mij op...

    Dat als ik de foto op ware grootte zet, hij nogal korrellig is, m.a.w. je ziet de rode-groene-blauwe pixels...

    Is dit normaal? Het viel mij voornamelijk op als ik foto's van schepen op zee nam.

    Info over de foto's:

    * ISO: 200
    * F: 5-10
    * shutter speed: 200-1000

    Voorbeeld van zo een geval: http://i40.photobucket.com/albums/e2...nkorrellig.jpg (originele foto, dus groot bestand)

    Thx!
    Last edited by mitChill; 6 februari 2006, 10:03.
    ...Canon EOS D...
    .:Mijn website in opbouw:.

  • #2
    Re: Foto korrellig

    op wat stond de iso-waarde?
    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Foto korrellig

      Op 200... Als die nu op 800 of 1600 stond dan zou ik er nog in kunnen komen, maar op 200
      ...Canon EOS D...
      .:Mijn website in opbouw:.

      Comment


      • #4
        Re: Foto korrellig

        als je camera de foto's in de laatgste kwaliteit opslaat (kleinste bestandsformaat) kan ik me er nog iets bij voorstellen
        het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
        Telecaster weblog
        km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

        Comment


        • #5
          Re: Foto korrellig

          nope, schiet altijd op hoogste kwaliteit!

          Mag ik anders naar iemand een vbje doorsturen?
          ...Canon EOS D...
          .:Mijn website in opbouw:.

          Comment


          • #6
            Re: Foto korrellig

            Zet het anders gewoon eens online.

            Hier bijv http://www.imageshack.us/

            Comment


            • #7
              Re: Foto korrellig

              Blijkbaar lukt het nu wel om up te loaden, hier dus de link http://i40.photobucket.com/albums/e2...nkorrellig.jpg

              Het is de originele foto, full size... Is wel niet de beste/mooiste wat ik heb genomen maar wel een goed voorbeeld!
              Last edited by mitChill; 6 februari 2006, 10:02.
              ...Canon EOS D...
              .:Mijn website in opbouw:.

              Comment


              • #8
                Re: Foto korrellig

                Oorspronkelijk geplaatst door mitChill
                Ik kan niet uploaden op het werk hier... Had ik al in openingspost gezegd...
                Als je je foto daar hebt en op internet kan, kan je hem bij imageshack uploaden

                Comment


                • #9
                  Re: Foto korrellig

                  Oorspronkelijk geplaatst door picasso
                  Als je je foto daar hebt en op internet kan, kan je hem bij imageshack uploaden
                  done, zie post, net boven die van jou... Zie wel dat de foto automatisch geresized wordt, maar het geeft toch een beeld...
                  ...Canon EOS D...
                  .:Mijn website in opbouw:.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto korrellig

                    Bij deze een groot formaat ervan waar het probleem duidelijk te zien is.



                    Wat die ruis is weet ik niet.

                    Maar ik zie een 5 tal rode puntjes puntjes in je foto?? Zijn precies je focus punten?
                    Links van de bood zie je er 2 en rechts van de boot ongeveer in het midden van het staketsel 5 puntjes... (of zijn dit boeien )
                    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto korrellig

                      Oorspronkelijk geplaatst door LJ Tom
                      Bij deze een groot formaat ervan waar het probleem duidelijk te zien is.



                      Wat die ruis is weet ik niet.

                      Maar ik zie een 5 tal rode puntjes puntjes in je foto?? Zijn precies je focus punten?
                      Links van de bood zie je er 2 en rechts van de boot ongeveer in het midden van het staketsel 5 puntjes...
                      Dit mag op 200 iso niet voorkomen Maar hij is wel onderbelicht, ben je wel echt zeker dat hij op 200 stond, is hij niet via een of ander prog naar hoogste iso waarde gegaan ?
                      Anders zou ik het toestel dan toch maar laten checken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto korrellig

                        Oorspronkelijk geplaatst door mitChill
                        Op 200... Als die nu op 800 of 1600 stond dan zou ik er nog in kunnen komen, maar op 200
                        Je exif gegevens vermelden ISO 400
                        Ik zou een nieuw paar opnamen maken als de mist en de luchtvervuiling is opgetrokken, best op verschillende ISO's, 200 en 400 bv., vergelijken en als dit probleem blijft, camera binnendoen. Vooral de rode lichtpuntjes zijn merkwaardig.
                        Last edited by elsan; 6 februari 2006, 11:33.
                        fotosite

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto korrellig

                          Je bent me voor, dat wilde ik ook juist aanhalen ja
                          Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                          Je exif gegevens vermelden ISO 400
                          Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto korrellig

                            puntjes zijn boeien!
                            iso 400: valt toch mee zeker? 't is geen effen grijs valk dat je ziet hé!
                            er hangt mist, opstuivend zeewater, boot heel ver weg, ...
                            'k denk niet dat er een probleem is hier, maar zoals elsan zegt: eens enkele testshoots maken op verschillende iso-standen, en verschillende over/onderbelichtingen.
                            mm
                            ∏__|_ ∏__|_
                            "no rules, great shots"
                            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto korrellig

                              Volgens de EXIF informatie heb je 'm op 400 ISO geschoten, f/10, 1/400 sec. Gezien de lichtomstandigheden van afgelopen weekend (zeker zo aan het einde van de dag) verwacht ik hier wel een stevige onderbelichting. Volgens de "sunny f16 rule" * zit je in vol zonlicht goed op 400 ISO @1/400 bij f/16, f/11 voor licht bewolkt weer ( = af en toe wat schapenwolkjes ).

                              Verder zie ik Sharpness, Saturation en Contrast allemaal op +1 staan, dat is ook niet bevorderlijk voor de hoeveelheid ruis; zeker niet in een scene waar toch al zo weinig contrast in zit. Extreem veel ruis vind ik 't nou ook weer niet onder deze omstandigheden.

                              *: Sunny f/16: kies je je sluitertijd 1 / filmsnelheid, dan is de juiste diafragmering:
                              - f/16 bij zonnig weer
                              - f/11 bij lichte bewolking
                              - f/8 bij halve bewolking
                              - f/5.6 bij zware bewolking

                              Comment

                              Working...
                              X