Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jumping Moerzeke

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jumping Moerzeke

    Nog altijd aan het proberen om deftige jumpingfoto's te maken. Nieuwe instellingen gaan proberen en de combinatie Sigma 70-200 EX op D200.
    Geen flits gebruikt bij een zoals gewoonlijk ondermaatse verlichting. Geen ruisfilter toegepast.
    Graag jullie opmerkingen.





    fotosite

  • #2
    Re: Jumping Moerzeke

    Dag Elsan,

    Overgeschakeld op de D200 zie ik...
    Kun je de instellingen bij de foto's posten? In een PB heb ik je al eens om je ervaring met de combo D50/Sigma 70-200 2.8 gevraagd, is er een verschil merkbaar met de D200 en deze lens?

    De foto's dan:
    Alle 3 de foto's lijken terug bewogen (letters reclamepanelen op achtergrond). Serieuze ruis op alle 3 (maar dit wist je zelf gezien de vermelding in je post).

    Qua licht: alle 3 lijken ze me te donker... met slechte belichting in deze accomodaties heb ik ook wat ervaring

    Compositie en moment van afdruk: geen van de 3 foto's lijken me 'ok'...
    Bij zo'n jumpingfoto's willen we immers het hoofd van de ruiter er nog net op én zeker en vast ook de voorbenen van het paard mét als het even kan nog net de bovenste balk(en). Een fractie sneller en de 2de foto was daarin correct.
    De eerste en derde foto werden iets te vroeg genomen... Op de eerste foto zat je blijkbaar ook in de knoei met de juiste zoom?

    Op het juiste moment afdrukken is echt niet simpel... maar je creëert wel een automatisme hoor, je voelt het gewoon . Zelf moet ik het nu stellen met een compactje.... buitenopnames van zo'n springpaarden lukken 1 op de 3x redelijk. Maar met dit compactje (bouwjaar 2001) zit ik dan ook met een ééénorme shutterlag, daarom ben ik dan ook meer op stap met videocam in paardenland .

    Mag ik je nog een vraag stellen? Iets dat ik niet goed kan inschatten is of je met een 70-200 lens (x cropfactor) nog een ruiter en paard in beeld kan brengen die op zeg maar een 6-tal meter frontaal op je af komt springen.
    Dit omdat ik van plan ben om eind deze maand (na ruim 2 jaar bij te leren op BD ) een bestelling te plaatsen...

    Meer technische vragen stel ik hier best niet, want het ging over de foto's toch...

    draf
    Nikon D2H / AFS 28-70 f/2.8D

    Comment


    • #3
      Re: Jumping Moerzeke

      Camera Make: NIKON CORPORATION
      Camera Model: NIKON D200
      Image Date: 2006:02:06 16:06:25
      Flash Used: No
      Focal Length: 120.0mm (35mm equivalent: 180mm)
      Exposure Time: 0.0040 s (1/250)
      Aperture: f/2.8
      ISO equiv: 1600
      White Balance: Auto
      Metering Mode: Center Weight
      Exposure: Manual
      Exposure Mode: Manual
      Op de brandpuntafstand na zelfde voor alle foto's.
      De letters op de achtergrond vormen geen referentiepunt gezien de f2.8, is gewoon gebrek aan scherptediepte.
      Er blijft uiteraard ruis maar aanzienlijk minder en vooral minder storend als met de D50. Heb wel ruisonderdrukking ingesteld op de D200, maar da's goed voor een uurtje of zo want dat vreet batterijen.
      Foto's die ik gepost heb zijn 50% crops. De full images zijn scherper, zal er morgen (seffens dus ) eens een paar posten, ik heb er wel een paar die voldoen aan de compo zoals je aangeeft, wij zijn geen springruiters dus wist ik niet goed wat die willen zien
      Ik ben natuurlijk nog altijd wat aan 't zoeken. Ik heb mijn D200 maar van donderdag, 't is sowieso al niet simpel en met een nieuwe camera al helemaal niet. De 70-200 doet het uitstekend tot zover op de D200. Zes meter lijkt mij met 70mm (105mm op D200) te krap. Haal je niet meer.
      En dan ja de belichting hé. Vandaag in Moerzeke nog een klein relletje met iemand die aan't flitsen was, paard ging bokken, ruiter uit evenwicht, gelukkig niets ergs maar voor 't zelfde geld...
      Ik ben nog wat aan 't schipperen tussen sluitersnelheid en diafragma, zat nu op M met ss 1/250 en f2.8. Mss is 1/200 en een stopje dichter beter ?
      Last edited by elsan; 5 februari 2006, 22:31.
      fotosite

      Comment

      Working...
      X