Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR op de skipiste

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DSLR op de skipiste

    Binnenkort is het weer zover, een weekje naar de sneeuw!
    Ik twijfel of ik mijn Nikon D50 zal meenemen, het alternatief is mijn compacte Canon Ixus V3 die ik de voorbije jaren ook reeds meenam.

    Zijn er forumleden die hun DSLR meenemen op de skipistes? Hebben jullie tips om die DSLR te beschermen tijdens het skiën (met eventuele valpartijen, ik ben niet onfeilbaar ) Advies i.v.m. het omgaan met een DSLR op skipistes?

    Welke andere raadgevingen kunnen jullie me geven?

    Alvast bedankt!
    Wim
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

  • #2
    Re: DSLR op de skipiste

    Er eens over rollen kan in principe geen kwaad denk ik, als hij maar stevig (niet los) in een rugzak zit.

    Ik zie hem niet altijd meepakken (kwestie van nog wat risico's te kunnen pakken ) maar alleen als je gaat shooten.

    Gewoon doen, je wilt toch geen prachtige shots laten liggen?
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: DSLR op de skipiste

      Oorspronkelijk geplaatst door guRuh
      Er eens over rollen kan in principe geen kwaad denk ik, als hij maar stevig (niet los) in een rugzak zit.

      Ik zie hem niet altijd meepakken (kwestie van nog wat risico's te kunnen pakken ) maar alleen als je gaat shooten.

      Gewoon doen, je wilt toch geen prachtige shots laten liggen?
      Heb dat al een aantal keren gedaan, zelfs met zware 80-200 2.8 erop...
      Het enige waarvoor ik bang was was dat ik bij een eventuele valpartij, dat ding in mijn rug zou krijgen, snap je ?

      Comment


      • #4
        Re: DSLR op de skipiste

        De mijne gaat mee op wintersport, en mag dan 1 of 2 keer mee op de piste! En blij dat hij dan is!

        Hij zit in de rugzak, goed verpakt in dikke handdoek (tegen kou en vallen) met nog een groothoek en een telezoom extra, benevens een losse belichtingsmeter en de polafilters.

        Comment


        • #5
          Re: DSLR op de skipiste

          gewoon doen voor het rustiger werk en de compact voor het gevaarlijker werk.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: DSLR op de skipiste

            Moet je nog iets speciaals doen tegen de kou, of condens?
            One day, I would like to make nice pictures :-)
            www.lucaskoijen.nl

            Comment


            • #7
              Re: DSLR op de skipiste

              Bedankt voor de reacties allemaal!

              Nog iemand goeie tips?

              Gr's, Wim
              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

              Comment


              • #8
                Re: DSLR op de skipiste

                ik spaar ook altijd in die vochtwegtrekkende zakjes dat je in kleren en schoendozen vindt, dat steek ik in men camerabag, geen idee of het echt werkt, maar het zou toch iets moeten doen eh

                voor de rest gwn wat voorzichtiger zijn zeker ...
                ik heb nog nooit problemen gehad

                ah, en investeer in een extra batterij!
                Canon 7D + Tokina AT-X 10-17 f3.5 + Sigma EX 24-70 f2.8 + Canon 70-200 f4 L + Canon 50 1.8 MKII + Speedlite 430EX + Canon Powershot A710 IS
                my portfolio: https://www.crestock.com/artist/pons?page=portfolio

                Comment


                • #9
                  Re: DSLR op de skipiste

                  gewoon es een voor- of namiddag (of meerdere)
                  uittrekken voor de fotografie en dan wat voorzichtiger zijn op de piste

                  extra batterij want gaan minder lang mee door koude

                  histogram nakijken en corrigeren met + en - EV indien nodig

                  polarizer evt
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: DSLR op de skipiste

                    Wij hebben deze zaterdag nog gaan snowboarden in baraque fraiture. Had mijn camera met 70-200 en hele verzameling lenzen mee op mijn rug. Toch wel paar keer goed gevallen (was al lang geleden dat ik nog eens gesnowboard had ) maar was niks mis met camera. Als de camera stevig in een zak zit kan hij wel tegen een stootje hoor. Ik probeer wel het recht op mijn rug te vallen te vermijden en ga ook geen moeilijke pistes proberen als ik camera mee heb. Ik zou hem dus een paar keer meenemen en dan extra voorzichtig zijn.
                    Gallery: http://www.fotogallerij.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: DSLR op de skipiste

                      ik heb nu al twee skivakanties gedaan met elke dag mijn camera op mijn rug (incl de 70-200 erop geschroefd): geen enkel probleem. Ben zelfs tijdens de slalom een keer eruit gekatapulteerd geweest en nog geen probleem.
                      (mijn schouder is afgelopen vakantie ook weer eens uit de kom gevlogen en mijn camera heeft niets.. Ik ben zelfs veeel fragieler als mijn kamera!!)
                      rugzak: lowepro mini trecker aw ofzoiets denk ik: perfect voor in de sneeuw ook!!!
                      Stijn Gysemans
                      na mijn buitenlands avontuur weer op belgische bodem

                      Comment

                      Working...
                      X