Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verkopen of niet ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verkopen of niet ?

    Hey,

    Ik vraag me iets af. Ik heb me 2 maand geleden een DSLR gekocht met 2 sjieke lenzen bij. Ik ben zeer tevreden over de resultaten.

    Mijn vorige camera, een Sony Cybershot DSC P71, 3.2 Megapixel en Carl Zeiss lens, waarmee ik een paar keer dik in de prijzen viel met fotowedstrijden (zo ziet ge maar, het hoeft niet altijd een DSLR te zijn voor mooie resultaten), ligt hier nu zomaar in de kast.

    Ik vraag me af: haalt het iets uit dat ik die 2e-hands verkoop? Ik bedoel, wat denken jullie dat ik er nog voor moet vragen? Ik kocht dat ding enkele jaren geleden, voor 450 Euro (digitale fotografie was nog in een redelijk beginstadium), met daarbij een MemoryStick-kaartje van 128 (toen 80 euro)en 256MB (toen 160 euro), en een Cokin opzet-groothoeklens (toen 80 euro).

    Als ik iets verkoop, is het meteen de hele boel, ik kan toch niets doen met de aparte stukken.

    In totaal waren die spullen dus 770 euro waard. Ze zijn 2.5 jaar oud en vertonen enkel de normale gebruikssporen. Ik heb nog de originele verpakkingen, batterij-oplader, batterijen, USB-kabel en nederlandstalige handleidingen.

    Nu zijn er de laatste jaren echter zoveel lichtere, goedkopere en kleinere toestelletjes op de markt gekomen, dat ik vrees dat ik niet veel geld meer zal krijgen van bovenstaand pakket.

    Wat denken jullie? Laat ik 'm beter in m'n kast liggen voor als ik 'm "ooit" nog eens nodig heb, of verkoop ik dat ding (en zoja: hoeveel zou je ervoor vragen) ?

    Groetjes,

    Herre

    @ de mods: ik vond dit niet passen in het Te Koop forum, aangezien ik nu nog niets verkoop, maar verplaats maar indien niet geschikt...
    Like my facebookpage: http://www.facebook.com/hermandesmetfotografie
    Web: http://www.hermandesmet.be

  • #2
    Re: verkopen of niet ?

    Het is bijna altijd zo dat je zwaar geld toelegd als je iets verkoopt wat al wat ouder is. Ik denk dat je je eerst af moet vragen of je dat cameraatje überhaubt nog zelf gaat gebruiken. Daarnaast zou ik zoiets eerder op een grote advertentiesite en dan bij voorkeur richting zometvakantie aanbieden en gewoon kijken wat men er nog voor over heeft. Bevalt het je niet verkoop je het toch niet

    Comment


    • #3
      Re: verkopen of niet ?

      Persoonlijk zou ik het niet verkopen, maar ik ken jouw portemonnee natuurlijk niet. Altijd handig om een backup toestelletje te hebben voor het geval je camera eens in onderhoud moet. Als je bv veel met (al dan niet zware) tele
      werkt of vanop statief is het eveneens handig een direct klaar toestel in de buurt te hebben voor die shots die je anders niet neemt omdat je er op tegen ziet om je camera om te stellen. Als je je eens engageert om een gebeurtenis(je)
      bij familie of vrienden te fotograferen is het ook altijd een hele geruststelling te weten dat je nog een tweed toestel te beschikking hebt, enz...
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: verkopen of niet ?

        Oorspronkelijk geplaatst door elsan
        Persoonlijk zou ik het niet verkopen, maar ik ken jouw portemonnee natuurlijk niet. Altijd handig om een backup toestelletje te hebben voor het geval je camera eens in onderhoud moet. Als je bv veel met (al dan niet zware) tele
        werkt of vanop statief is het eveneens handig een direct klaar toestel in de buurt te hebben voor die shots die je anders niet neemt omdat je er op tegen ziet om je camera om te stellen. Als je je eens engageert om een gebeurtenis(je)
        bij familie of vrienden te fotograferen is het ook altijd een hele geruststelling te weten dat je nog een tweed toestel te beschikking hebt, enz...
        als het niet persè nodig is, niet verkopen, heb zelf al mijn oude toestellen nog, vanaf het analoge begin.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: verkopen of niet ?

          Ik zou deze kleine cam niet verkopen, (je krijg er toch maar weinig voor) ikzelf en vele anderen hebben er spijt van gekregen,want juist als je niet met een groot toestel wil rond lopen kan je altijd de sony pakken, en deze kan je ook wat vaker makkelijker mee nemen in bv je jaszak, zo heb ik vaak de Canon S45 bij mij en dat bevalt mij best


          Groetjes NoName
          D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
          www.langenacker.nl

          Comment


          • #6
            Re: verkopen of niet ?

            Ik zou het daarentegen wel verkopen, de oude sony kan alleen maar in prijs dalen.
            En voor het geld dat je er nu nog van krijgt kan je binnen een aantal maanden
            (ik zeg zomaar iets) een goeie tweedehands panasonic FZ5-7 of 20 is van kopen.
            Electronica die je niet gebruikt smijt je best buiten.

            Comment


            • #7
              Re: verkopen of niet ?

              ook hier , NIET verkopen , komt altijd wel van pas als reservetoestel. Trouwens je krijgt er toch maar een peulschil voor

              Comment


              • #8
                Re: verkopen of niet ?

                Jow,

                Amaai, veel reacties!

                Mja, mijn gedacht was eigenlijk ook niet verkopen. Da's nu bevestigd nu ik jullie reacties lees.

                Als gans die boel me 770 euro heeft gekost, hoeveel zou ik er nu trouwens moeten voor vragen? De helft? Wie wil er tegenwoordig nog 385 euro geven hiervoor? Dat lijkt me er wel een beetje over, niet?

                Herre
                Like my facebookpage: http://www.facebook.com/hermandesmetfotografie
                Web: http://www.hermandesmet.be

                Comment


                • #9
                  Re: verkopen of niet ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door herm
                  ... De helft? Wie wil er tegenwoordig nog 385 euro geven hiervoor?
                  Sorry Herre, maar dat krijg je er nooit voor. Een nieuwe Sony-P200 met 7 megapixel kost nieuw 329 €.
                  Dus niet verkopen en houden als reserve of voor wanneer een DSLR te groot is.
                  Nikon D700 + mooi glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: verkopen of niet ?

                    Das het probleem met die dure elektronica prullen. Een een beetje later zijn ze veel minder waard.

                    Ikzelf zou het toestel houden als reserve. Heb dit zelf ook gedaan met m'n eerste toestelletje. Houden en meenemen waar de D50 te groot of te opvallend is!

                    Vreees da 385 euro VEEL teveel is. Voor da geld of een beetje meer heb je al moderne en betere sony's.

                    In jou plaats zat dat toestel constant in m'n jaszak

                    Comment

                    Working...
                    X