Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BD-korting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • BD-korting

    Af en toe zie ik hier de term "BD-korting" opduiken, vooral dan wanneer het gaat over aankopen bij Degreef in Edegem.

    Nu vraag ik me af of er tussen BD en deze (of nog andere) winkels een formele overeenkomst is wat kortingen betreft (... ik vermoed van niet ).
    Of is dit eerder de goodwill/prijspolitiek van Degreef op zich die van dag tot dag bepaalt wat de korting is op welke aankoop ?

    In elk geval dinsdag nog gemerkt dat Degreef absoluut niet zo goedkoop is. Ik belde even voor een KM 7D.
    Had ik geluk: 't was de laatste dag dat op KM promoties van toepassing waren. De body was te krijgen voor €999 (terwijl de Nederlandse en Duitse prijzen op €675 tot €800 zaten, en vandaag zelfs op minder dan €600, terwijl de prijs bij Degreef daarentegen gestegen is...).

    Nu, als op die 7D bij Degreef een 10% BD-korting zou zitten, dan zou het verschil toch alweer een €100 kleiner zijn... En ik wil best de Vlaamse zelfstandige best zijn boter op zijn brood gunnen, maar de meerkost moet natuurlijk wel binnen de perken blijven blijven . Een 50% meerkost op dat soort bedragen gaat me net iets te ver...

    Dus: is zo'n vast percentage van toepassing of blijft het eerder een kwestie van eigen onderhandeling (wat ook ok is, gewoon kwestie van het weten ) ?

    Alvast bedankt !
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

  • #2
    Re: BD-korting

    Hier lees je mijn recente en volledig waarheidsgetrouwe ervaringen bij De Greef als direct antwoord op uw vraag...



    (Edit: Ik stel vast dat bovenstaande link niet meer werkt, maar zoek hier gewoon op "De Greef: prijspolitiek???" en je zal vinden... )

    Conclusie ivm. De Greef:
    Geen consistente prijspolitiek.
    Afhankelijk van de persoon die je er te woord staat, krijg je tegengestelde berichten ivm. een zgn. "BD-korting"
    Ze hebben ook niet de moed om ontevreden klanten rechtstreeks hun excuses aan te bieden...
    Sommige verkopers kennen mss. wel iets van digitale fotografie/apparatuur, maar je vind véél méér en betere info op het net.
    Hun prijzen zijn doorgaans hoger dan elders...


    Ter info hierbij nog een bondig overzicht van mijn bevindingen ivm. enkele andere fotowinkels in het Antwerpse:

    Metro Foto Berchem is zeer professioneel (... maar hanteert ook "professionele" prijzen ).
    Grobet Antwerpen geeft minder uitleg maar is soms prijsgunstiger.
    Rembrandt Merksem bengelt er zowat tussen maar hanteert ook stevige prijzen.
    Bij Dierckx Mortsel moet je niet veel uitleg vragen (zeer matige kennis), maar hun prijzen zijn soms iets beter dan bij de anderen.
    Action Shop Mortsel: vriendelijke bediening maar vaste (hoge) prijzen...
    MediaMarkt Antwerpen: absoluut te mijden wegens totaal gebrek aan kennis en idioot hoge prijzen
    Last edited by LucD; 2 februari 2006, 23:47.

    Comment


    • #3
      Re: BD-korting

      't Is dus allemaal een kwestie van winkel tot winkel. Het is altijd een voordeel de internetprijzen te kennen voor je de winkel binnenstapt. Sommige winkels zijn echt wel realistisch en laten hun prijzen niet de pan uitswingen. Voorbeeldje :
      gisteren D200 gekocht bij Foto Roland in Sint Niklaas, uiteraard een Belgische met garantie en alles erop en eraan, aan 1739€. Nu kan je die allicht 50 € goedkoper krijgen op internet, maar als ik het ongeluk heb van binnen twee weken stof in mijn zoeker te krijgen doe ik hem gewoon binnen, gratis.
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: BD-korting

        Oorspronkelijk geplaatst door elsan
        maar als ik het ongeluk heb van binnen twee weken stof in mijn zoeker te krijgen doe ik hem gewoon binnen, gratis.
        en dat is exact de reden waarom ik de mijne ook bij de betere lokale fotoboer gekocht heb ...
        embee ::: nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: BD-korting

          Oorspronkelijk geplaatst door elsan
          't Is dus allemaal een kwestie van winkel tot winkel. Het is altijd een voordeel de internetprijzen te kennen voor je de winkel binnenstapt. Sommige winkels zijn echt wel realistisch en laten hun prijzen niet de pan uitswingen. Voorbeeldje :
          gisteren D200 gekocht bij Foto Roland in Sint Niklaas, uiteraard een Belgische met garantie en alles erop en eraan, aan 1739€. Nu kan je die allicht 50 € goedkoper krijgen op internet, maar als ik het ongeluk heb van binnen twee weken stof in mijn zoeker te krijgen doe ik hem gewoon binnen, gratis.
          Zo denk ik er dus ook over!
          Het is zaak om een betrouwbare winkel te vinden die écht toegevoegde waarde kan bieden én realistische prijzen hanteert.
          Steeds blijven uitkijken dus...!

          Comment


          • #6
            Re: BD-korting

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2
            Af en toe zie ik hier de term "BD-korting" opduiken, vooral dan wanneer het gaat over aankopen bij Degreef in Edegem.

            Nu vraag ik me af of er tussen BD en deze (of nog andere) winkels een formele overeenkomst is wat kortingen betreft (... ik vermoed van niet ).
            Of is dit eerder de goodwill/prijspolitiek van Degreef op zich die van dag tot dag bepaalt wat de korting is op welke aankoop ?

            In elk geval dinsdag nog gemerkt dat Degreef absoluut niet zo goedkoop is. Ik belde even voor een KM 7D.
            Had ik geluk: 't was de laatste dag dat op KM promoties van toepassing waren. De body was te krijgen voor €999 (terwijl de Nederlandse en Duitse prijzen op €675 tot €800 zaten, en vandaag zelfs op minder dan €600, terwijl de prijs bij Degreef daarentegen gestegen is...).

            Nu, als op die 7D bij Degreef een 10% BD-korting zou zitten, dan zou het verschil toch alweer een €100 kleiner zijn... En ik wil best de Vlaamse zelfstandige best zijn boter op zijn brood gunnen, maar de meerkost moet natuurlijk wel binnen de perken blijven blijven . Een 50% meerkost op dat soort bedragen gaat me net iets te ver...

            Dus: is zo'n vast percentage van toepassing of blijft het eerder een kwestie van eigen onderhandeling (wat ook ok is, gewoon kwestie van het weten ) ?

            Alvast bedankt !
            Er bestaat niet zoiets als een bd-korting bij degreef. Je moet gewoon even onderhandelen, eerlijk je prijzen meebrengen, en op tafel leggen. Kijk of je het verschil aanvaardbaar kan maken.
            Heel af en toe heeft eens iemand een slechte ervaring, dat gebeurt overal wel eens, maar ik durf toch te stellen, dat deze winkel correct en betrouwbaar is. Ik heb er al heel wat spullen gekocht, en heb er niet te klagen!
            Over het prijsniveau, de crazy duitse prijzen zijn ook wel "uitverkoopprijzen", de grote ketens willen hun voorraad eruit voordat Sony de 7dmkII lanceert ;-)
            Succes
            Rudy

            Comment


            • #7
              Re: BD-korting

              Bedankt voor de reacties allemaal !
              Even gezellig onderhandelen dus, da's ook meestal wel leuk.


              Sinds ik studeerde in Antwerpen tot een jaar of twee geleden heb ik bijna altijd bij Grobet gekocht. Roland kende ik niet, hoewel dichter bij huis. Zal ik ook wel een keer langs gaan dit weekend. Bedankt voor de tip.


              ps: voor mocht hier nog niet over nagedacht zijn (wat ik wel betwijfel, maar soit, toch nog even vermelden) :
              Het zou een leuk voordeel kunnen zijn voor leden als het BD-bestuur een formele kortingovereenkomst zou kunnen bekomen met een paar van de betere fotoboeren (en zou dus meteen meer betalende leden kunnen opleveren)
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: BD-korting

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2

                ps: voor mocht hier nog niet over nagedacht zijn (wat ik wel betwijfel, maar soit, toch nog even vermelden) :
                Het zou een leuk voordeel kunnen zijn voor leden als het BD-bestuur een formele kortingovereenkomst zou kunnen bekomen met een paar van de betere fotoboeren (en zou dus meteen meer betalende leden kunnen opleveren)
                Het bestuur is steeds bereid om voorstellen van fotohandelaars te bespreken.

                Willy
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment

                Working...
                X