Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

optreden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • optreden

    binnenkort ga ik naar een optreden in 't sportpaleis
    graag had ik hier wat foto's getrokken uiteraard zonder statief.
    Ik gebruik een minolta dimage s414. Maar ik heb redelijk wat problemen om met dat ding in een donkere omgeving met spotlights mooie foto's te maken. Ofwel is 't te licht, te donker ofwel bewogen. Iemand goeie tips misschien?

    alvast bedankt

  • #2
    Re: optreden

    1. denk ik dat het hier de bedoeling is foto's te plaatsen.
    2. je zelf eigenlijk al de onmogelijkheden aangeeft. Te veel licht is nog het minste probleem. Te donker zal zonder statief geen optie zijn.
    Zijn de beperkingen van de camera die je parten spelen of de technische onmogelijkheid om te fotograferen.
    http://www.fotohans.eu

    Comment


    • #3
      Re: optreden

      Je vraag hoort beter thuis in 'algemeen'. Daarom de verplaatsing.

      Comment


      • #4
        Re: optreden

        Om ontgoocheling te vermijden, moet ik ff de puntjes op de i zetten.
        Sorry, maar ik vrees dat je met jouw toestel weinig of geen aanvaardbare concertopnames zal kunnen maken.

        Belangrijke zaken zoals shutterlag en deftige resultaten met hogere iso waarden zijn bij compactcamera's altijd een hekel punt, en vermits je toestel toch al niet meer van de recentste is, zal die in vergelijking met de hedendaagse compact ook minder presteren, laat staan in vergelijking met een slr camera.

        Kheb je toestel ff opgezocht op stevesdicigams (zie hier: http://www.steves-digicams.com/2003_.../s414_pg5.html) en hier wordt tevens ook aangehaald dat de autofocus bij weinig licht heel slecht presteert.

        Ik twijfel er niet aan dat je met je toestel al schitterende opname's hebt gemaakt, die mogen gezien worden hier, maar voor concertfotografie schiet je met deze compact echt wel te kort.

        Probeer je het toch, kies dan voor een zo hoog mogelijke ISO waarde, en zet de camera in de A-stand, kies voor het kleinste diafragma mogelijk, en schakel de flits uit. Succes gewenst!

        Comment

        Working...
        X