Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een week op reis naar NY - Wat meenemen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een week op reis naar NY - Wat meenemen?

    Hallo iedereen,

    Eind deze maand ben ik een weekje op reis naar NY (van 24 februari tot 4 maart). Het is de 3de keer dat ik ga De voorbije jaren nam ik mijn compactje mee en dat was meestal goed voor wat kiekjes.

    Nu ik sinds kort over een 300D met een 18-55 kitlensje beschik wil ik die natuurlijk mee op reis nemen.

    Er zijn nog een aantal zaken waar ik niet goed weet wat ik er moet mee doen:

    - Draagtas: heb ik reeds: Crumpler Long Schlong, vnl omdat die er niet als fototas uitziet. NY is wel een relatief veilige stad, maar je moet ook niet reclame lopen maken voor je spullen.

    - 'Juice' is geen probleem, ik heb 3 batterijen dus met een wisselsysteem val ik zeker nooit zonder stroom. De lader werkt ook op 110V

    - Geheugen: ik heb nu een kaartje van 512 waar in jpg 150 foto's opkunnen en in raw 60 tal. Dat is meer dan hoogst waarschijnlijk niet genoeg. Met een dslr heb je echt de neiging van veel meer foto's te schieten.

    Nu had ik volgende opties voor ogen: een kaartje van 2 gb (goedkoop bij topfoto) dus dan kan ik 750 foto's trekken. of zo'n 100 foto's per dag. Lijkt mij wel genoeg. Natuurlijk als ik paar dingen in RAW (nachtfoto's misschien) zou willen trekken ben ik weer gejost.

    Een image tank met 40GB is natuurlijk ietsje duurder, maar er kan veel meer op. Natuurlijk is dit weer extra gesjouw. En ik denk dat ik daar achteraf bijna geen gebruik meer van ga maken... Op weekend, ... denk ik dat ik nooit meer dan 750 foto's ga trekken.

    - Statief(je): zeker voor nachtfoto's onmisbaar. Nu twijfel ik tussen een echt statief(je) of een beanbag. Beanbag lijkt me handig: geen opsteltijd, goedkoop te maken. Statiefje is dan weer handiger omdat je meer posities kan in nemen, maar meer opstel tijd. Ik heb zo'n Velbon mini op het oog, met een samengevouwde hoogte van slechts 23cm dus kan perfect in mijn draagtas.

    Het moet echt in de tas passen omdat ik geen zin heb nog extra te sleuren en dat het heel zichtbaar is voor omstaanders...

    - Eind februari, begin maart kan het buiten bijtend koud zijn in NY en binnen is het meestal om te smelten: Hoe kan je condens voorkomen?

    Alle andere tips zijn meer dan welkom!

  • #2
    Re: Een week op reis naar NY - Wat meenemen?

    Vergeet zeker geen adapter, want de stekker van je lader zal daar niet in de stopkontaken passen.

    Condensatie zal je moeten vermijden door het toestel in een afgesloten plastiekzak te laten opwarmen totdat die de kamertemperatuur heeft. Dan krijg je geen condensatie op je camera .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Een week op reis naar NY - Wat meenemen?

      Als je naar New York gaat kan je daar geheugenkaartjes kopen. Daar is een goede fotowinkel B&H. Echt de moeite om er eens naartoe te gaan.

      Een statief zou ik niet meenemen. Het is 's nachts verboden om in New York foto's te nemen op statief, tenzij je een soort speciale licensie hebt. De politie houdt dit goed in het oog.
      Canon EOS 300D, Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC, Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO Macro Super II
      Mijn foto's

      Comment


      • #4
        Re: Een week op reis naar NY - Wat meenemen?

        Vergeet zeker geen adapter, want de stekker van je lader zal daar niet in de stopkontaken passen.
        Idd, deze heb ik nog liggen van vorige reizen, maar had het bijna vergeten!
        Een verdeel doos is misschien handig... kan je tegelijk meerdere dingen op stroom laten opladen. In hotels zijn de stekkers meestal niet rijkelijk aanwezig..

        Als je naar New York gaat kan je daar geheugenkaartjes kopen. Daar is een goede fotowinkel B&H
        Idd, die hebben gewoon alles in stock, met die groene bakjes die onder, boven, naast je heen zoeven...

        Ik heb op de site gekeken en de geheugenkaartjes zijn er niet goedkoper dan bij topfoto....
        Misschien kan ik bij topfoto eentje kopen van 2GB en als het echt nodig is kan ik daar nog altijd een reserve kopen...

        Een statief zou ik niet meenemen. Het is 's nachts verboden om in New York foto's te nemen op statief, tenzij je een soort speciale licensie hebt. De politie houdt dit goed in het oog.
        Dat wist ik niet! Dat wordt een bean bag meesleuren. Vuilbakken, paaltjes, bloembakken, .. genoeg

        Condensatie zal je moeten vermijden door het toestel in een afgesloten plastiekzak te laten opwarmen totdat die de kamertemperatuur heeft.
        Dat is dus het grote probleem. In veel gevallen zal het meestal snel even binnenwippen zijn en dan heeft het toestal geen kans om op te warmen....

        Comment


        • #5
          Re: Een week op reis naar NY - Wat meenemen?

          Misschien wel effe offtopic....

          Ik vertrek begin september ook voor een weekje NY... Nu had ik gedacht misschien een dag of 2 ... Washinghton mee te pikken.
          Is dit eigenlijk mogelijk. Of beter een week rond trekken in NY....

          Comment


          • #6
            Re: Een week op reis naar NY - Wat meenemen?

            Oorspronkelijk geplaatst door jobo Bekijk bericht
            Een statief zou ik niet meenemen. Het is 's nachts verboden om in New York foto's te nemen op statief, tenzij je een soort speciale licensie hebt. De politie houdt dit goed in het oog.
            Eventjes dit oude topic opgerakeld. Weet iemand hier iets meer over? Waar zou je zo'n licentie kunnen krijgen?

            Comment


            • #7
              Re: Een week op reis naar NY - Wat meenemen?

              Ken je Google?

              Comment


              • #8
                Re: Een week op reis naar NY - Wat meenemen?

                Oorspronkelijk geplaatst door svc Bekijk bericht
                Eventjes dit oude topic opgerakeld. Weet iemand hier iets meer over? Waar zou je zo'n licentie kunnen krijgen?



                Het moet blijkbaar nog allemaal goedgekeurd worden.
                Het kan tot 1 maand duren voor je aanvraag wordt behandeld

                Comment


                • #9
                  Re: Een week op reis naar NY - Wat meenemen?

                  zoveel mogelijk in handbagage meenemen

                  er wordt nogal eens met valiezen gesmeten om ze te sorteren ^^
                  foto als spiegel of als venster?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een week op reis naar NY - Wat meenemen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                    http://www.nytimes.com/2007/06/29/ny...gewanted=print


                    Het moet blijkbaar nog allemaal goedgekeurd worden.
                    Het kan tot 1 maand duren voor je aanvraag wordt behandeld
                    New rules being considered by the Mayor’s Office of Film, Theater and Broadcasting would require any group of two or more people who want to use a camera in a single public location for more than a half hour to get a city permit and insurance.

                    The same requirements would apply to any group of five or more people who plan to use a tripod in a public location for more than 10 minutes, including the time it takes to set up the equipment.
                    Geen probleem dus als je alleen gaat staan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een week op reis naar NY - Wat meenemen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                      Geen probleem dus als je alleen gaat staan.
                      Ik was een foto aan't nemen met statief en moest toch direct mijn boeltje inpakken van de politie. Discussiëren waarom het verboden was had geen zin. "If you want to use a tripod you need a tripod license" was het enige wat de politie zei...
                      Canon EOS 300D, Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC, Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO Macro Super II
                      Mijn foto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een week op reis naar NY - Wat meenemen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door jobo Bekijk bericht
                        Ik was een foto aan't nemen met statief en moest toch direct mijn boeltje inpakken van de politie. Discussiëren waarom het verboden was had geen zin. "If you want to use a tripod you need a tripod license" was het enige wat de politie zei...
                        Wanneer was dat?

                        Met Amerikaanse politie moet je nooit in discussie gaan, je verliest altijd (in elk geval veel tijd op het bureau als je echt moeilijk doet). Gewoon ergens anders (of later) opnieuw proberen. Zoals het hierboven genoemde artikel aangeeft: het is nog maar een voornemen maar blijkbaar is dat niet bekend.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een week op reis naar NY - Wat meenemen?

                          Ik zou de vraag eens stellen op het Amerikaanse fotoforum Photonet. (Best in het Travel-forum). http://www.photo.net/community/. Daar zal je in geen tijd te weten komen waar je zo'n licensie moet aanvragen. Je moet je wel registreren om een vraag te stellen, maar registratie is gratis.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een week op reis naar NY - Wat meenemen?

                            Hier is alvast een aanvraagformulier:http://home.nyc.gov/html/film/pdf/stillpermit.pdf
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Een week op reis naar NY - Wat meenemen?

                              ja, ik ken google, heb gezocht maar blijkbaar niet de juiste zoektermen gebruikt .

                              ik had het artikel in de ny times gisterenavond via via toch gevonden.

                              edit: hier nog een link naar een site met meer uitleg over de verschillende soorten permits
                              Last edited by svc; 3 juli 2007, 12:28.

                              Comment

                              Working...
                              X