Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto bevestigen in....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto bevestigen in....

    1/een echt fotoboek.
    Hoe begin ik eraan? Gebruik ik het gewone rode staafje pritt of zijn er ander en betere middelen om foto's te bevestigen?

    2/Welk papier of karton wordt gebruikt voor pass partout?
    Indien de uitsnede zelf moet gedaan worden heb ik al enig nieuws opgevangen dat er een speciaal pass partout latje bestaat?
    Wat is het doel?Hie wordt het gebruikt en enige prijsindicatie?

    Wederom DanK
    Risto
    Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

  • #2
    Re: Foto bevestigen in....

    Oorspronkelijk geplaatst door Risto
    1/een echt fotoboek.
    Hoe begin ik eraan? Gebruik ik het gewone rode staafje pritt of zijn er ander en betere middelen om foto's te bevestigen?
    Geen pritt, dat laat op een gegeven moment los én je fotos worden er door aangestast. Er is speciale fotolijm, maar je kunt natuurlijk ook nog van die fotohoekjes gebruiken.

    2/Welk papier of karton wordt gebruikt voor pass partout?
    Indien de uitsnede zelf moet gedaan worden heb ik al enig nieuws opgevangen dat er een speciaal pass partout latje bestaat?
    Wat is het doel?Hie wordt het gebruikt en enige prijsindicatie?
    Voor passepartouts is er eh... passepartout-karton. Zie bijvoorbeeld hier. Er zijn inderdaad speciale passepartoutsnijders. Het mesje van zo'n snijder staat onder een hoek, waardoor de binnenkant van het passepartout mooi afloopt naar de foto toe. Soms in combinatie met een lineaal, soms ook zonder.

    Een heel bekend merk is Logan. Prijzen varieren voor per lengte van de lineaal en per aanbieder, maar reken op prijzen vanaf € 60 voor een model van 60cm en rond de €75 voor een model van een meter.

    Comment


    • #3
      Re: Foto bevestigen in....

      20 jaar terug toen ik fotografie studeerde in avondschool aan groep-T in Leuven moesten we de foto's presenteren op een groot stuk karton van dacht 60 bij 40cm. Het kleven gebeurde met dubbelzijdige "kleeffilm" (film die geleverd werd met aan beide zijde een stuk geel papier, bladeren van iets van 1oox100cm). De rest van de presentatie mocht je zelf verder bedenken. Alles was te koop in de betere papierwinkel (in Leuven bij Reeckmans en bij Velpia). De kleeffilm is nog steeds te koop

      Comment

      Working...
      X