Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oproep: bewaar EXIF in foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oproep: bewaar EXIF in foto

    regelmatig controleer ik de EXIF van een foto om iets extra te weten te komen
    maar dikwijls is de EXIF verdwenen

    vandaar deze oproep: laat de EXIF aub in de foto zitten
    is altijd interessant om iets bij te leren

    thanx
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

  • #2
    Re: Oproep: bewaar EXIF in foto

    Doe ik ook altijd als ik een foto zie. Bijleren is leuk maar als ik eentje post staat de exif er niet meer in . Door in RAW te schieten kan ik in PS niet saven als JPG maar alleen via Save For Web en dan is de exif er af. Iemand een tip ?
    ooit ... .

    Comment


    • #3
      Re: Oproep: bewaar EXIF in foto

      Vroeger gaf ik bij mijn fotos altijd EXIF-gegevens maar doe dit niet meer omdat juist die Exif gegevens mij in staat stellen, bij latere contestatie en/of ongeoorloofde publicatie mijn rechtmatige eigendomsbewijzen voor te leggen. Naast standaard gegevens bevat Exif nog andere data die voor een eventuele misbruiker moeilijk te achterhalen vallen.

      Henri
      lidnummer: BD0435BE

      Comment


      • #4
        Re: Oproep: bewaar EXIF in foto

        Oorspronkelijk geplaatst door moeikketreimeloe
        Doe ik ook altijd als ik een foto zie. Bijleren is leuk maar als ik eentje post staat de exif er niet meer in . Door in RAW te schieten kan ik in PS niet saven als JPG maar alleen via Save For Web en dan is de exif er af. Iemand een tip ?
        Omzetten naar 8-bits en dan kun je saven als JPG (eventueel eerst nog omzetten naar sRGB indien je een andere kleurruimte gebruikt)
        Canikon 40D - D200, D300

        Comment


        • #5
          Re: Oproep: bewaar EXIF in foto

          Door in RAW te schieten kan ik in PS niet saven als JPG
          Je kan na je RAW bewerking opslaan doen en dat kan toch zeker ook in JPG.
          Overigens je RAW blijft in tact en daar kan je de exif uithalen.
          In Bridge kan je het zelfs zo instellen dat de exif's onder de afbeelding in Bridge staan.
          http://www.fotohans.eu

          Comment


          • #6
            Re: Oproep: bewaar EXIF in foto

            Normaal zorg ik er altijd voor dat de EXIF leesbaar blijft. Als ik de foto's via Imageshack of Tinypic post, dan is de EXIF ook nog leesbaar (Fotopic haalt de EXIF eruit).

            Maar zondag heb ik een foto (indoor panorama van de molen) geplaatst, en daar zit geen EXIF meer in omdat het een samenstelling is van 9 foto's.
            (EOS 20D in de "M" stand ; iso ; 400 ; f9 ; 17-40L f4 @ 21mm is de EXIF van alle 9 foto's die verwerkt zijn in dat panorama )
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Oproep: bewaar EXIF in foto

              Oorspronkelijk geplaatst door mexicano
              Omzetten naar 8-bits en dan kun je saven als JPG ...
              Het was natuurlijk weeral zoiets simpel hé. Mercie voor de tip mexicano
              ooit ... .

              Comment

              Working...
              X