Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELP....Geheugenkaartje gewist :(

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HELP....Geheugenkaartje gewist :(

    Een collega van mij heeft onlangs reis naar Vietnam gedaan. Wanneer ze 1 mislukte foto wou verwijderen op haar toestel heeft ze per ongeluk alles gewist ( meer dan 300 foto's van haar rondreis )
    Nu heb ik al eens gehoord dat je na deleten op het fototoestel de foto's toch kunt terughalen, maar ikzelf weet niet hoe.
    Na het deleten heeft ze niks meer gedaan met dat fototoestel en dat kaartje.
    Toestel is aangekocht in Aldi ( Traveler DC-6300 - 6.3 megapixels )
    Kaartje is "Sandisk 512 Mb SD"

    Indien jullie een manier weten om die foto's terug te halen hoor ik het graag van jullie.
    Bedankt op voorhand
    Groeten, Gino
    http://www.e-designstudio.be

  • #2
    Re: HELP....Geheugenkaartje gewist

    Met Digital Image Recovery kun je foto's terughalen.

    Digital Image Recovery
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

    Comment


    • #3
      Re: HELP....Geheugenkaartje gewist

      Van pech gesproken.
      Maar het is nog niet verloren hoor,je kan inderdaad je beelden terug oproepen indien de kaart niet geformateerd is.
      Met geformateerde kaart gaat dit soms ook nog maar wel een stuk moeilijker.
      Je gaat naar de site van SD en daar zal je een link vinden naar recovery software.
      Er geeft een tijdje geleden een gratis cd bij de aankoop van een kaartje gezeten.
      Deze kan je dan downloaden(weet niet of dit gratis is) en instaleren.
      Dan gewoon verder de instructies volgen die op jou scherm komen.
      De kaart laten lezen doe je best via een kaart lezer en niet via het toestel.
      Ik laat trouwens nooit geen kaarten lezen via het toestel.
      Het is niet zeker dat je alle beelden zal kunnen terug halen maar toch zeker een groot deel,ook zal de kwaliteit er niet zijn op verbeterd.
      Indien dit niet moest lukken kan je ook eens zoeken via google.
      Zelf heb ik ook nog wel enkele url's liggen van zowel free als betalend maar deze heb ik hier nu niet bij mij,indien gewenst zet ik deze wel even online.
      Veel sucses,
      Peter.
      Body : Fuji X-T4, lenzen : XF8-16mm F2.8 LM WR, XF16-55mm F2.8 LM WR, XF50-140mm F2.8 R LM OIS WR, XF56mm F1.2 R, manfrotto statief. Op verlanglijstje: XF150-600mm

      Comment


      • #4
        Re: HELP....Geheugenkaartje gewist

        als je het jezelf niet toevertrouwt laat het dan iemand doen.

        er is vast wel iemand (of je vakhandel) die het voor je wil doen.

        of zorg dat je een 1 op1 image van het kaartje laat maken. Heeft als voordeel dat je meerdere soorten recovery progjes kunt toepassen wat soms meer foto's oplevert.
        het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
        Telecaster weblog
        km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

        Comment


        • #5
          Re: HELP....Geheugenkaartje gewist

          Hier is nog een tooltje dat je mischien kan helpen, het is wel niet gratis.
          Je kan wel eerst kijken of de foto's terug te halen zijn alvorens je het moet aankopen.
          Ik heb het hier liggen maar gelukkig nog nooit moeten gebruiken, dus weet niet echt of het goed werkt.

          meer info hier.
          "In all things, the supreme excellence is in simplicity."

          Comment


          • #6
            Re: HELP....Geheugenkaartje gewist

            Als het je niet lukt...ik kan je wel helpen..
            Ik heb er professionele software voor.
            Groetjes,

            Ronny

            Comment


            • #7
              Re: HELP....Geheugenkaartje gewist

              Dat foto's terughalen moeilijker zou zijn wanneer het kaartje geformatteerd is, is onjuist, soms is het zelfs beter. Ooit kwam hier iemand met een CF kaartje dat vuurheet werd, kaartje onleesbaar. Heb toen het kaartje in mijn kaartlezer eerst geformatteerd, en daarna alle foto's teruggehaald met digital image recovery
              Het kaartje bleef onbruikbaar, maar de foto's waren gered
              Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

              Comment


              • #8
                Re: HELP....Geheugenkaartje gewist

                ik heb er ookk een progje voor heeft voor mij al altijd z'n trouwe dienst bewezen..


                gewoon effe een mailtje sturen

                ckn@scarlet.be
                Nikon D810 en nen hoop glas

                Comment


                • #9
                  Re: HELP....Geheugenkaartje gewist

                  Gratis, gemakkellijk, snel: link
                  (staat trouwens ook in de links-sectie op de homepage van BD )

                  Comment


                  • #10
                    Re: HELP....Geheugenkaartje gewist

                    Zie dat je van Gent bent...
                    Morgen ben ik in Latem op mijn werk.
                    Ik heb nog een extra cd-tje liggen van Rescue Pro dat bij Sandisk CF bijgeleverd wordt.

                    Als je me een pm stuurt krijg je het adres en mijn gsm nummer, zodat je het kan komen halen.

                    Jo.
                    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                    Nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: HELP....Geheugenkaartje gewist

                      Bedankt voor de talrijke reacties.
                      Nu juist uitgevoerd en heb de foto's kunnen terughalen met Digital Image Recovery ( eerste reply en eerste wat ik geprobeerd heb )
                      Collega zal weer tevreden zijn
                      Groeten, Gino
                      http://www.e-designstudio.be

                      Comment


                      • #12
                        zelfde probleem

                        zit met hetzelfde probleem: foto's van een vriend zijn allemaal van zijn compact flash 'verdwenen' hij werkt met een sony dsc R1, en ik met een Canon 350D, kheb zijn kaartje in mijn toestel gestoken en aangekoppeld op pc. manueel kon ik geen bestanden vinden, maar toen ik met die ZAR data recovery probeerde, en ik een bron moest selecteren kreeg ik enkel mijn harde schijven te zien, geen compact flash kaartje.

                        mijn redenering was dat het eraan ligt dat het in een andere camera zit ? ik heb nu wel geen card-slot in mijn pc, is het dus enkel mogelijk door zijn sony op mijn pc aan te sluiten ?

                        ik hoop dat iemand raad heeft

                        Alvast bedankt!!
                        Canon 350D met kitlens 18-55 wordt hopelijk uitgebreid ....

                        Comment


                        • #13
                          Re: HELP....Geheugenkaartje gewist


                          Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

                          Comment


                          • #14
                            Re: HELP....Geheugenkaartje gewist

                            @Adri H

                            jouw antwoord is vermoedelijk veel te laat. bijna 12 maanden
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #15
                              Re: HELP....Geheugenkaartje gewist

                              Klopt, maar ik heb deze links vandaag gevonden en post ze hier om ze later nog terug te vinden
                              Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

                              Comment

                              Working...
                              X