Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe veilig is A'dam ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe veilig is A'dam ?

    Kan je er tegenwoordig nog gewoon rond lopen met de DSLR aan de hand ?
    Zijn er wijken die je beter vermijdt ?
    Waar zeker naar toe gaan (fotografisch)

    Of neem ik beter een P&S in de pocket mee ?
    www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

  • #2
    Re: Hoe veilig is A'dam ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Paul C
    Kan je er tegenwoordig nog gewoon rond lopen met de DSLR aan de hand ?
    Zijn er wijken die je beter vermijdt ?
    Waar zeker naar toe gaan (fotografisch)

    Of neem ik beter een P&S in de pocket mee ?
    Heeft Amsterdam een slechte naam of zo? Ik kom vaak met de camera in Amsterdam (en heel veel andere steden) en heb me daarover nog nooit zorgen gemaakt. Als je gewoon 'onder de mensen blijft' is er niets aan het handje.

    Comment


    • #3
      Re: Hoe veilig is A'dam ?

      Heb vooafgaande aan de SD die ik destijds in A'dam georganiseerd heb, een route uitgestippeld. Heb me er ook niet echt zorgen overgemaakt.

      Je mag het nooit uitsluiten natuurlijk , maar dat geldt niet alleen voor A'dam , maar ook voor Rotterdam , Utrecht en bij wijze van spreken Lutjebroek.

      Gewoon goed op je spullen letten, en ze geen moment uit het oog verliezen.

      En dan de fotografische tips ? Hangt er een beetje vanaf waar je interesses liggen natuurlijk. Hou je van architectuur , dan mag je de grachtengordels niet missen natuurlijk. Paleis op de dam is ook zeer de moeite waard.

      Hou je van natuur , zou ik eens een bezoekje brengen aan het Vondelpark.

      En wil je mensen fotograferen , ga dan eens langs bij het Rembrandsplein of het Leidseplein. Succes gegarandeerd
      Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
      Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

      Comment


      • #4
        Re: Hoe veilig is A'dam ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Hanske
        Heb vooafgaande aan de SD die ik destijds in A'dam georganiseerd heb, een route uitgestippeld. Heb me er ook niet echt zorgen overgemaakt.

        Je mag het nooit uitsluiten natuurlijk , maar dat geldt niet alleen voor A'dam , maar ook voor Rotterdam , Utrecht en bij wijze van spreken Lutjebroek.

        Gewoon goed op je spullen letten, en ze geen moment uit het oog verliezen.

        En dan de fotografische tips ? Hangt er een beetje vanaf waar je interesses liggen natuurlijk. Hou je van architectuur , dan mag je de grachtengordels niet missen natuurlijk. Paleis op de dam is ook zeer de moeite waard.

        Hou je van natuur , zou ik eens een bezoekje brengen aan het Vondelpark.

        En wil je mensen fotograferen , ga dan eens langs bij het Rembrandsplein of het Leidseplein. Succes gegarandeerd
        goed verhaal en waar als een koe, ga gerust naar Amsterdam hoor,Corien past wel een beetje op je.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Hoe veilig is A'dam ?

          Ga niet open en bloot met je camera lopen showen op locaties waar veel junks zitten.
          Geen overbodige angst. Op je spullen letten moet je overal.
          http://www.fotohans.eu

          Comment


          • #6
            Re: Hoe veilig is A'dam ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Hansel
            Ga niet open en bloot met je camera lopen showen op locaties waar veel junks zitten.
            Geen overbodige angst. Op je spullen letten moet je overal.
            Tjeempie, dan kun je zowat nergens in Amsterdam fotograferen Voor junks ben ik niet zo bang, hoor. Die zijn meestal te sterk verzwakt om iemand te overvallen. En de mensen die wel zo brutaal zijn om een echte overval te plegen, trekken zich er niets van aan of er wel of geen publiek is. Maar zelfs in het verdorven Amsterdam is een overval een uitzondering. Kijk wel uit voor de beruchte pickpockets... Dus geen dure spullen in tasjes die je makkelijk kunt opensnijden, geen geld in een kontzak, geen objectieven in je jaszak. En een rugzak draag je als het echt druk is het beste op je buik

            Voor de rest is het belangrijk om eruit te zien als een "local" en niet als een boertje van buiten dat telkens verbaasd om zich heen kijkt: juist de mensen die telkens stilstaan en helemaal in de ban zijn van de omgeving zijn prima slachtoffers voor zakkenrollers.

            Als ik in een vreemde omgeving ga fotograferen probeer ik zonder fototas te werken. Het liefst een kleine camera en als ik dan toch met een DSLR wil werken, gebruik ik compacte objectieven die in mijn broekzak passen. Dat doe ik niet omdat ik bang ben voor boeven (klein of groot), maar alleen omdat ik zo min mogelijk wil opvallen.

            Mocht het toch fout gaan, dan zijn er speciaal voor de toeristen T-shirts te koop met de tekst: Mijn portefeuille is gerold in Amsterdam

            O ja, Amsterdam is het stukje Nederland dat wij gereserveerd hebben voor de toeristen, zodat het niet zo druk wordt op de echt mooie plekjes van Nederland

            Groeten, Miriam

            Comment


            • #7
              Re: Hoe veilig is A'dam ?

              Maar zelfs in het verdorven Amsterdam is een overval een uitzondering.
              Onder welke steen heb jij gelegen. Straatroof is één van de meest voorkomende strafbare feiten.
              http://www.fotohans.eu

              Comment


              • #8
                Re: Hoe veilig is A'dam ?

                Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
                Mocht het toch fout gaan, dan zijn er speciaal voor de toeristen T-shirts te koop met de tekst: Mijn portefeuille is gerold in Amsterdam
                Dan moet ik die wel op voorhand kopen, anders heb ik niets meer om hem te betalen
                www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe veilig is A'dam ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Paul C
                  Dan moet ik die wel op voorhand kopen, anders heb ik niets meer om hem te betalen
                  Klopt, maar dan lieg je als je dat doet.... Hmmm, dilemma

                  You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                  [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                  Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe veilig is A'dam ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hansel
                    Onder welke steen heb jij gelegen. Straatroof is één van de meest voorkomende strafbare feiten.
                    Denk even na voor je met zulke opmerkingen komt. Ook al zou het een van de meest voorkomende strafbare feiten zijn, dan nog is een overval een uitzondering (gelukkig maar). Niks mis dus met de uitspraak van Miriam.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe veilig is A'dam ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hansel
                      Onder welke steen heb jij gelegen. Straatroof is één van de meest voorkomende strafbare feiten.
                      He, breedbekkikker, wel even op je taal letten, hè! Maar zonder gekheid... ik geloof niet dat de uitdrukking "onder welke steen heb jij gelegen" prettig overkomt. Als je het zo niet bedoeld hebt, mag je aannemen dat ik mijn eerste regel ook errugggg grappig bedoeld heb.

                      Dat straatroof één van de meest voorkomende feiten zou zijn, wil nog niet zeggen dat het geen uitzondering is. Daar komt nog bij dat het niet eens één van de meest voorkomende misdrijven is in Amsterdam.



                      Voor wie er professioneel mee bezig is mag het misschien lijken alsof straatroof de gewoonste zaak van de wereld is geworden, maar volgens de statistieken overkomt het de gemiddelde burger maar eenmaal in de 33 jaar. Daarbij zijn alle vormen meegenomen, inclusief het pikken van een mobiele telefoon (=45% van het totaal aantal straatroven.). En dat is naar alle maatstaven een uitzondering. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het aantal straatroven in Amsterdam 10-maal zo hoog is als in de rest van Nederland. Maar ik heb al eerder geschreven over de feitelijke functie van Amsterdam

                      Groeten, Miriam

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe veilig is A'dam ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hansel
                        Onder welke steen heb jij gelegen. ......
                        Tja, dit voegt natuurlijk niets toe aan de discussie. Gelieve het daarom fatsoenlijk te houden.

                        Nu weer on-topic. Ik heb jarenlang in Amsterdam gewerkt en gestudeerd. Het risico in Amsterdam is denk ik niet groter dan in ieder ander toeristisch centrum. Als je (zoals Miriam ook al noemde) je spullen goed opbergt in binnenzakken en geen waardevolle spullen in een rugzak draagt, dan is er niet zoveel aan de hand. Uiteraard kun je beter de al te rustige wijken mijden. Zorg dat je onder de mensen bent en pas dus goed op je spullen. Dat doet iedereen in Amsterdam.
                        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                        --------

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe veilig is A'dam ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
                          O ja, Amsterdam is het stukje Nederland dat wij gereserveerd hebben voor de toeristen, zodat het niet zo druk wordt op de echt mooie plekjes van Nederland Groeten, Miriam
                          En als nu iedereen die toch platen wil maken in Amsterdam de tekst van Miriam eens goed zou lezen en zich daar ook aan wil houden dan kun je ook in Amsterdam een mooie dag beleven en kom je thuis met mooie platen.
                          Origineel gepost door Bouk. ga gerust naar Amsterdam hoor,Corien past wel een beetje op je.
                          Dat stelt me enorm gerust Bouk.
                          Origineel gepost door Hansel. Onder welke steen heb jij gelegen. Straatroof is één van de meest voorkomende strafbare feiten.
                          Volgens mij kun jij het beste thuis op de bank blijven zitten, is wel zo veilig hé. Valt me trouwens op dat je vaker nogal negatief overkomt, dus zal wel de aard van het beestje wezen.
                          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe veilig is A'dam ?

                            Volgens mij kun jij het beste thuis op de bank blijven zitten, is wel zo veilig hé.
                            Reageer op 'Maar zelfs in het verdorven Amsterdam is een overval een uitzondering'
                            Geloof ook dat ik een beetje een mening hierover mag hebben. Als rechercheur in A'dam gewerkt.
                            Mijn reactie van die steen was wat hard. Sorry daarvoor.
                            En negatief? Ja, je kan niet allemaal met je hoofd in de wolken lopen maar PB me maar even over die mening maar dan wel graag onderwbouwd.
                            http://www.fotohans.eu

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoe veilig is A'dam ?

                              Ben in 1963 vertrokken uit Amsterdam en gelijk was de veiligheid met 20% gestegen, of het nu nog zo is
                              D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                              www.langenacker.nl

                              Comment

                              Working...
                              X