Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe mooie foto's maken??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoe mooie foto's maken??

    Zou graag leren werken met een spiegelreflexcamera, maar ken heel weinig van die instellingen. Kan iemand me sites of boeken aanraden om toch een basis te leren kennen. Alvast bedankt.

  • #2
    Re: hoe mooie foto's maken??

    Ik heb je vraag even verplaatst naar een meer passend forum.

    Je zou het boek van Erik Mansvelders: Digitale Fotografie (ISBN, 9039519838) kunnen aanschaffen. En natuurlijk veel fotograferen en lezen op dit forum.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #3
      Re: hoe mooie foto's maken??

      Ik heb geen spiegelreflex maar wel een camera met instellingen. Door te lezen kan je veel bijleren maar door zelf wat uit te proberen leer je echt veel meer bij. Zet je camera op Manual en probeer wat. Na een tijdje heb je het onder de knie.
      [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

      FotoBlog

      Comment


      • #4
        Re: hoe mooie foto's maken??

        Ik vorige reacties zeker bijtreden, het is vooral een kwestie van heel veel proberen en vooral heel veel proberen en vooral he......................
        Ik kan je ook aan raden om een fotoclub in je buurt op te zoeken zij zullen je zeker willen en kunnen helpen.
        Canon 7D + Batterijgrip + 10-20mm sigma + 24-70 sigma + Sigma 120 - 300 + Canon 70 - 200
        Het ligt in de menselijke natuur om verstandig te denken en idioot te handelen

        Comment


        • #5
          Re: hoe mooie foto's maken??

          om onmiddelijk naar een dslr te gaan zou een beetje zot zijn. stel je voor dat fotografie je na 3 maanden niks meer zegt, dan ligt je toestel van 600€ of meer daar. ik zou eerst en vooral een "gewoon" digitaal toestel halen waar alles mee in te stellen valt. zo kun je het ook leren + als het je niet bevalt kun je dat toestel nog evengoed gebruiken voor mee op reis enz te nemen
          In mijn Lowepro Nova 4 AW neem ik mee: Canon Eos 350D + 70-200 f2.8L IS USM + 24-105 f4L IS USM + 10-22ef-s USM + grip + 580EX - Manfrotto statiefke - Canon powershot A75

          Comment


          • #6
            Re: hoe mooie foto's maken??

            gewoon gaan beginnen, maar wat ik wel erg belangrijk vind, schrijf op of onthoud wat voor instelling je gebruikt hebt, stel het wordt een mooie opname, zou je toch graag willen weten hoe dat per ongeluk tot stand gekomen is, meestal kan je de exif nog wel terug vinden, maar voor mij is het belangrijkste; weet hoe je een geslaagde opname hebt gemaakt, dat help dan zeker voor een volgende.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: hoe mooie foto's maken??

              Zeeg nuttig om eens te lezen:


              En natuurlijk je camera vaak ter hand nemen en experimenteren...
              Nikon D70s en bijhorend speelgoed
              www.rocksolid.be

              Comment


              • #8
                Re: hoe mooie foto's maken??

                A global technology company providing industry-leading products and services for commercial print, packaging, publishing, manufacturing and entertainment.

                De site van Kodak is zeer interesant hoor.
                Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                Hier op dit forum.

                Comment


                • #9
                  Re: hoe mooie foto's maken??

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk
                  ... schrijf op of onthoud wat voor instelling je gebruikt hebt ...
                  Wat valt er nog op te schrijven dat niet in de exif staat??

                  Comment


                  • #10
                    Re: hoe mooie foto's maken??

                    Lichtomstandigheden?
                    Nikon D70s en bijhorend speelgoed
                    www.rocksolid.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: hoe mooie foto's maken??

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                      Wat valt er nog op te schrijven dat niet in de exif staat??
                      nou vaak gaat de exif, bij het bewerken van de opname verloren, dan is het toch wel lekker als je het opgeschreven hebt toch??.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: hoe mooie foto's maken??

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk
                        nou vaak gaat de exif, bij het bewerken van de opname verloren, dan is het toch wel lekker als je het opgeschreven hebt toch??.
                        grt,bouk.
                        Altijd de originele bestanden bewaren, bewerkte bestanden opslaan onder andere naam, zo blijf je steed in het bezit van het origineel maar ook van bijhorende exif,dit kan ook een oplossing zijn.
                        Minder save voor web gebruiken en meer save as(als) exif blijft in veel gevallen bewaard.
                        en kijk eventjes op http://www.morguefile.com/archive/classroom.php (wel engelstalig)
                        Last edited by camouflage; 30 januari 2006, 11:17.
                        BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

                        Comment


                        • #13
                          Re: hoe mooie foto's maken??

                          Oorspronkelijk geplaatst door eranosian
                          Ik heb geen spiegelreflex maar wel een camera met instellingen. Door te lezen kan je veel bijleren maar door zelf wat uit te proberen leer je echt veel meer bij. Zet je camera op Manual en probeer wat. Na een tijdje heb je het onder de knie.
                          Heb een coolpix 7600, dus zoveel kan ik hier niet aan instellen.
                          heb toch liever iets om aan te draaien en handmatig in te stellen.
                          Bedankt al voor de tips en lang leve deze sites!

                          Comment

                          Working...
                          X