Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kian uit Leuven. Kent iemand van jullie deze jongen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kian uit Leuven. Kent iemand van jullie deze jongen?

    Ik ben in onderhandeling voor een lens die hij verkoopt.
    Blijkbaar is hij geen landgenoot, de lens heeft hij van thuis meegenomen naar hier.
    Hij verblijft hier voor zijn werk, zegt hij.
    Mag ik op dergelijke advertentie vertrouwen.
    Ben ik ongezond wantrouwig?

    Dré

  • #2
    Re: Kian uit Leuven. Kent iemand van jullie deze jongen?

    Oorspronkelijk geplaatst door dréten
    Ik ben in onderhandeling voor een lens die hij verkoopt.
    Dan zit je sowieso in het verkeerde forum.

    Comment


    • #3
      Re: Kian uit Leuven. Kent iemand van jullie deze jongen?

      oepsie!
      hoe gaat verplaatsen in zijn werk?

      Comment


      • #4
        Re: Kian uit Leuven. Kent iemand van jullie deze jongen?

        Ik zou toch vooreerst geen $$$$$$ in mijne zak steken en zéker op een (drukke) openbare plaats afspreken. Als ge ne vriend hebt die > dan 100 kg. weegt en vijf x per week naar de sportschool gaat..., welnu, neem hem dan ook maar mee !

        Toch beter een tikkeltje wantrouwend zijn dan goedgelovig zot.

        Kan best meevallen, de mensen hier op het forum die ooit al eens opgelicht of bestolen zijn...ik zou ze geen eten willen geven.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Kian uit Leuven. Kent iemand van jullie deze jongen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
          Als ge ne vriend hebt die > dan 100 kg. weegt en vijf x per week naar de sportschool gaat..., welnu, neem hem dan ook maar mee !
          Jij woont blijkbaar in Leuven... hoeveel weeg je?
          Ben je woensdagnamiddag vrij?

          Dré

          Comment


          • #6
            Re: Kian uit Leuven. Kent iemand van jullie deze jongen?

            Ben net aan het afvallen ( moest van de dokter )
            Echt waar hoor !

            Normaal ben ik vrij, maar momenteen zit ik in een zeer drukke periode.

            Neen, wat ik bedoel, ga zeker niet alleen en spreek ergens in een (deftig) café af: den Universum op het Hooverplein bv.

            Zeker in geen donkerbruin café waar je niet ziet wat je zegt en dat dan bovendien nog eens het plaatselijk clublokaal van de Hells Angels blijkt te zijn.

            Als het spul "nieuw" in de doos zit: EERST de doos openen en materiaal controleren alvorens te betalen.

            Je zou de eerste niet zijn die een (dure) baksteen koopt.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Kian uit Leuven. Kent iemand van jullie deze jongen?

              Dankt u....
              Ik zal maar afhaken zeker, voor een baksteen rijd je niet van Oostende naar Leuven hé.
              'k wacht wel nog even tot iemand "in de streek" zijn 70-300 IS USM verpatst.
              Leraars zijn toch wantrouwend hé, kan er ook van meespreken.

              Dré

              Comment


              • #8
                Re: Kian uit Leuven. Kent iemand van jullie deze jongen?

                als het zo "loeschkes" moet gebeuren dan zou ik dit ook iet doen.


                zo iets moet je op je gemak kunnen uittesten.

                een lens koop je niet in een café volgens mij, daar koop je bier ed.

                Comment


                • #9
                  Re: Kian uit Leuven. Kent iemand van jullie deze jongen?

                  Kan natuurlijk tergoedertrouw zijn, maar dit ruikt toch wel sterk naar een ripdeal.
                  fotosite

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kian uit Leuven. Kent iemand van jullie deze jongen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door immage
                    als het zo "loeschkes" moet gebeuren dan zou ik dit ook iet doen.


                    zo iets moet je op je gemak kunnen uittesten.

                    een lens koop je niet in een café volgens mij, daar koop je bier ed.
                    Neen, maar als je het niet vertrouwd, ben je toch in een omgeving met wat volk, want voor hetzelfde geld zit je in een duistere steeg of een louche kamer.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kian uit Leuven. Kent iemand van jullie deze jongen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                      maar dit ruikt toch wel sterk naar een ripdeal.
                      Waar blijkt dat nu uit? Omdat hij uit het buitenland komt?

                      Ik heb hier een Kian uit Leuven. Lijkt mij wel betrouwbaar.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kian uit Leuven. Kent iemand van jullie deze jongen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                        Waar blijkt dat nu uit? Omdat hij uit het buitenland komt?

                        Ik heb hier een Kian uit Leuven. Lijkt mij wel betrouwbaar.
                        http://www.astro.org/pdf/AboutAstro/ang.pdf
                        Of dat ie nu een buitenlander is of niet heeft er niets mee te maken. Trouwens volgens TS aangeeft kan het evengoed over een Nederlander of een fransman gaan, hij zegt alleen : geen landgenoot. Het enige feit is dat er meerdere advertenties terug te vinden zijn die alle werken volgens een zelfde stramien : de argeloze klant wordt gelokt met een duur object aan zeer goedkope prijzen naar een locatie die hem vreemd is en liefst niet te druk. Daar aangekomen wordt de klant meegetroond en verschijnen er plots één of meerdere kompanen die gewoonlijk wat ouder zijn dan de adverteerder en wordt de klant vakkundig van zijn meegebrachte cash ontdaan. Het enige wat de klant kan ontvangen is een paar klappen als hij niet snel genoeg meewerkt. Kan je door diverse politiewoordvoerders worden bevestigd, dit wordt stilaan een plaag.
                        ik was tenandere mijn reactie ook begonnen met te zeggen dat dit ook tergoedertrouw zou kunnen zijn, alleen moet je in dergelijke gevallen de nodige argwaan aan de dag leggen.
                        fotosite

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kian uit Leuven. Kent iemand van jullie deze jongen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                          Of dat ie nu een buitenlander is of niet heeft er niets mee te maken. Trouwens volgens TS aangeeft kan het evengoed over een Nederlander of een fransman gaan, hij zegt alleen : geen landgenoot. Het enige feit is dat er meerdere advertenties terug te vinden zijn die alle werken volgens een zelfde stramien : de argeloze klant wordt gelokt met een duur object aan zeer goedkope prijzen naar een locatie die hem vreemd is en liefst niet te druk. Daar aangekomen wordt de klant meegetroond en verschijnen er plots één of meerdere kompanen die gewoonlijk wat ouder zijn dan de adverteerder en wordt de klant vakkundig van zijn meegebrachte cash ontdaan. Het enige wat de klant kan ontvangen is een paar klappen als hij niet snel genoeg meewerkt. Kan je door diverse politiewoordvoerders worden bevestigd, dit wordt stilaan een plaag.
                          ik was tenandere mijn reactie ook begonnen met te zeggen dat dit ook tergoedertrouw zou kunnen zijn, alleen moet je in dergelijke gevallen de nodige argwaan aan de dag leggen.
                          Ja, ik ben ook een buitenlander...

                          Ik snap wel wat je nu zegt en ik ken die advertenties ook maar nergens in deze thread zegt dréten dat het om zo'n advertentie gaat of dat er afgesproken wordt op een ongure locatie of dat het gaat om een too-good-to-be-true-deal. Toch beweer je: "maar dit ruikt toch wel sterk naar een ripdeal".

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kian uit Leuven. Kent iemand van jullie deze jongen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                            Ja, ik ben ook een buitenlander...

                            Ik snap wel wat je nu zegt en ik ken die advertenties ook maar nergens in deze thread zegt dréten dat het om zo'n advertentie gaat of dat er afgesproken wordt op een ongure locatie of dat het gaat om een too-good-to-be-true-deal. Toch beweer je: "maar dit ruikt toch wel sterk naar een ripdeal".
                            Mss dat ik na het lezen van zo'n aantal zaken iets té wantrouwig word, maar ik koop tien keer liever een lens via het internet, desnoods in Honkong bv, dan in te gaan op dergelijke zaken. Als ik ze via internet koop kan ik ook van mijn centen vanaf zijn, maar dan blijft het tenminste daarbij. Nogmaals, heeft dus niets met vreemdeling of niet te maken maar gewoon met een stijgend aantal gevallen van oplichting, misbruik van vertrouwen en mss ook met het feit dat ik intussen al wat ouder ben en minder avontuurlijk wordt...
                            fotosite

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kian uit Leuven. Kent iemand van jullie deze jongen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door dréten
                              Mod. Graag dit bericht verwijderen
                              Is daar een reden toe

                              Comment

                              Working...
                              X