Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Praktische regelingen voor reis naar Lanzarote

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Praktische regelingen voor reis naar Lanzarote

    Wie kan mij vertellen welke praktische regelingen ik dien te treffen om naar Lanzarote te mogen reizen met mijn fotomateriaal? Heb ik dan speciale papieren nodig voor de douane of iets dergelijks? (ik ben zinnens om heel mijn uitrusting mee te nemen ter waarde van meer dan 3000 euro (is wel verzekerd tegen diefstal)) Moet ik misschien ook een kopie van mijn facturen meenemen? Of mag ik zomaar met mijn materiaal naar ginder reizen? (Lanzarote maakt volgens mij tenslotte ook deel uit van Europare, dus gelden hier dan ook de Schengen-regels (wat deze ook mogen voorstellen ))
    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

  • #2
    Re: Praktische regelingen voor reis naar Lanzarote

    Voor de duane daar hoef je niet bang te zijn, meer voor 'onze' duane bij terugkomst. Je zult eventueel moeten aantonen dat je de spullen al bij vertrek had maar binnen Europa zal dat zo'n vaart niet lopen.

    Comment


    • #3
      Re: Praktische regelingen voor reis naar Lanzarote

      Ik steek altijd een fotocopie van de facturen in mijn fototas.
      Op die manier nog nooit geen problemen gehad.
      Nikon D70s °°°°° BD0517BE

      "Whatever you do will be insignificant, but it is very important that you do it." -Gandhi

      Comment


      • #4
        Re: Praktische regelingen voor reis naar Lanzarote

        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
        Voor de duane daar hoef je niet bang te zijn, meer voor 'onze' duane bij terugkomst. Je zult eventueel moeten aantonen dat je de spullen al bij vertrek had maar binnen Europa zal dat zo'n vaart niet lopen.
        De Canarische eilanden vallen voor onze douane NIET onder de Europese regels, omwille van het tax-free karakter van de eilanden. Opletten dus, zeker wat fotomateriaal betreft
        Canikon 40D - D200, D300

        Comment


        • #5
          Re: Praktische regelingen voor reis naar Lanzarote

          De Canarische eilanden profiteren, en wij als toerist dus ook, idd zoals maarten al zei wel van de tax free maar de belastingen zijn dan weer wel bij Europa, ze eten dus van 2 walletjes.
          Best is toch om een copij van uw factuur bij te houden, ik moest vorig jaar er mijn hele valies uitlegen en bij het toestel kreeg ik toch enkele vraagjes van komt dit van hier? Heb je die al lang? Enz. Ik had geluk denkik op dat moment had ik nog een NIE nummer, dit is een buitenlandse verblijfsvergunning van Spanje dus ik zei dat ik op weg was naar huis, La Gomera. En toen hebben ze me de raad gegeven altijd een copij van factuur bij te houden.

          Comment


          • #6
            Re: Praktische regelingen voor reis naar Lanzarote

            idd zeker altijd kopies van je facturen meenemen, doe ik ook altijd, niet alleen lanzarote maar overal.
            pas wel op dat als je je laat verleiden om fotomateriaal te kopen, er heel veel namaak te koop word aangeboden, en tis bijna niet te onderscheiden soms.

            grtz
            Tasman

            Comment


            • #7
              Re: Praktische regelingen voor reis naar Lanzarote

              Oorspronkelijk geplaatst door TASMAN
              idd zeker altijd kopies van je facturen meenemen, doe ik ook altijd, niet alleen lanzarote maar overal.
              pas wel op dat als je je laat verleiden om fotomateriaal te kopen, er heel veel namaak te koop word aangeboden, en tis bijna niet te onderscheiden soms.

              grtz
              Tasman
              en als je dan het materiaal of de lens test, dan moet je het verschil toch zien nie? Of is het echt niet te onderscheiden?
              Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

              Comment


              • #8
                Re: Praktische regelingen voor reis naar Lanzarote

                Oorspronkelijk geplaatst door mexicano
                De Canarische eilanden vallen voor onze douane NIET onder de Europese regels, omwille van het tax-free karakter van de eilanden. Opletten dus, zeker wat fotomateriaal betreft
                Ze vallen onder een status aparte en je kunt er wel degelijk zonder BTW, invoerbelasting e.d. kopen. Zo heb ik een aantal lenzen in Andorra gekocht, ook zo'n apart land. Geen probleem en vooraf geinformeerd bij de douane.

                Comment

                Working...
                X