Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Levering Nikon D70s???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Levering Nikon D70s???

    Ik start deze thread een beetje uit ongeduld/frustratie. Ik bestelde zo'n slordige 2 maand geleden een Nikon D70s body bij topfoto. Blijkbaar heeft Nikon een groot (als je het mij vraagt desastrueus) probleem met de levering van dit toestel. Hij is blijkbaar nergens in Europa nog te vinden, in geen enkele winkel (in België) in stock. En niemand weet wanneer Nikon nieuwe kan leveren. Voor een beginnend DSLR gebruiker als ik, kan je waarschijnlijk mijn ongeduld wel begrijpen... Bovendien blijft het een hoop geld voor een student.
    Vermits ik niet onmiddellijk een alternatief in deze prijs/kwaliteit klasse vind ben ik niet van plan op de aankoop van een ander toestel over te gaan.

    Mijn dilemma: Moet ik mijn bestelling annuleren en mijn geld terugvragen en geduldig afwachten tot hij in stock is en er dan terug "opspringen" of kan ik beter mijn bestelling laten staan en hem van zodra hij binnen is opgestuurd krijgen?

    Zijn er misschien prijsdalingen in het vooruitzicht?
    Zijn er van Nikon uit plannen voor discontinu-ing?
    Is er een nieuw toestel op komst.
    Gaat hij überhaupt ooit nog geleverd worden?
    Dit kan de cijfers van Nikon toch niet ten goede komen?
    Of heeft Nikon een (groot) probleem in het algemeen?
    ...

    Alle suggesties/tips/ervaringen zijn welkom
    Thanks in advance!
    Apple Inc. rulez

  • #2
    Re: Levering Nikon D70s???

    Er zijn wat technische problemen met enkele belangrijke onderdelen.

    Daarom is de productie sedert medio juli gestaakt. Volgens de laatste inofficiele email hoopt men de produktie eind november weer te kunnen opstarten.

    Tegen welke prijs de toestellen medio december uitgeleverd gaan worden is onbekend.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Levering Nikon D70s???

      Amai, das al een hele stap vooruit in mijn zoektocht naar wat er gaande is met Nikon.
      Natuurlijk komen er hieromtrent nieuwe vragen bij mij op: Waarom kan Nikon dat niet gewoon meedelen aan zijn gebruikers, of tenminste aan zijn verkopers ipv eerst een smoes (of is het toch geen smoes) als "onze leveringsdienst is verplaatst van Duitsland naar Nederland en er zijn problemen met het computersysteem hiervoor/hierdoor" te verkopen? Hoe komt het dat Nikon na de productie van anderhalf jaar D70, plots "wat technische problemen met enkele belangrijke onderdelen"? Ik vind dit allemaal nogal vaag.
      Wellicht moet ik wat kalmeren en mij tevreden stellen met mijn inmiddels totaal afgebeulde en moeizaam werkende Sony DSC-P9
      In ieder geval bedankt voor de info, Otto!
      Last edited by jaske; 20 oktober 2005, 13:12.
      Apple Inc. rulez

      Comment


      • #4
        Re: Levering Nikon D70s???

        De belangrijkste oorzaak ligt niet bij Nikon. Maar enkele belangrijke onderdelen worden door het japanse Sony gemaakt. Daar had men voor een zeer belangrijk onderdeel een nieuwe goedkope manier van produceren gevonden wat destrasteus heeft uitgepakt.
        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

        Comment


        • #5
          Re: Levering Nikon D70s???

          Otto, denk je dan dat ik binnenkort naar De Beuckelaer langs zal moeten gaan?

          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


          Comment


          • #6
            Re: Levering Nikon D70s???

            Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
            De belangrijkste oorzaak ligt niet bij Nikon. Maar enkele belangrijke onderdelen worden door het japanse Sony gemaakt. Daar had men voor een zeer belangrijk onderdeel een nieuwe goedkope manier van produceren gevonden wat destrasteus heeft uitgepakt.
            Otto, hoe geheimzinnig Hadden ze het lumineuze idee om de sensors uit gerecycleerde ketchupflessen te maken
            Voor de newbies: met ketchupflessen en shampoo-flacons is hier op BD al wat geëxperimenteerd, maar de meesten hebben tot nu toe enkel een "mooie" OB kunnen produceren

            Comment


            • #7
              Re: Levering Nikon D70s???

              Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
              Otto, denk je dan dat ik binnenkort naar De Beuckelaer langs zal moeten gaan?
              hangt er van af hee. mss zal je niet anders kunnen als je eerst eens naar een (sub)tropische streek gaat
              foto als spiegel of als venster?

              Comment


              • #8
                Re: Levering Nikon D70s???

                schitterend, ik wacht nu ook al 4 weken op mijn bestelling. erg proper van nikon.

                Comment


                • #9
                  Re: Levering Nikon D70s???

                  mmmm het hetzelde probleem heb mijn d70s hier in derry noord ierland gekocht ....levertijd 6 tot 8 weekies

                  werk hier op een call center en hier wordt ook de support voor nikon uk gedaan en die zeiden nikon kan de vraag voor de uk gewoon niet aan

                  de verwachting is dat de levertijd nog langer zou gaan worden.....
                  helaas zit er niets anders op dan wachten

                  zaterdag ff naar de leverancier geweest voor een update
                  back order van 1200 stuks hier voor de uk
                  Last edited by rolling aj; 24 oktober 2005, 10:06. Reden: *
                  D200 / D70s

                  Comment


                  • #10
                    Re: Levering Nikon D70s???

                    Mijn perikelen vind je hier.
                    Uiteindelijk heb ik dus een D70s te pakken gekregen maar... dan wél eentje van de grijze markt. En waarschijnlijk ook nog met een Sony onderdeel van twijfelachtige kwaliteit. Dus qua garantie heb ik een klein probleem (garantie heb ik maar het toestel moet teruggestuurd worden naar Japan ipv hier bij De Beuckelaer). Leer uit mijn ervaring: blijf weg van digicamshop.be.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Levering Nikon D70s???

                      Nikon maakt werkelijk een zeer grote fout wat absoluut zeer veel geld kost.
                      D70s , nergens te krijgen, 70-200 vr, al maanden nergens te krijgen, 50/F1.4 , nergens te krijgen, enz, enz.

                      Gr. John
                      www.sportactiefoto.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Levering Nikon D70s???

                        Ja er zal blijkbaar is schelen het zij bij Nikon of hetzij bij Topfoto.

                        Is niet de eerste maal dat Topfoto mij niet kan leveren wat er besteld wordt, zelfs niet als ze een reclamefolder rondsturen en je de dag nadien iets uit de reclame wil kopen (Mijn D70 en een DVD speler bijden niet te verkrijgen in Topfoto Oostduinkerke). Dan heb ik mijn D70 maar gekocht in Topfoto Oostende waar ook een 2 dagen durende reclame lopende was. Ik bied me smorgens de eerste dag van de lopende reclame aan. Daar bleek dat ik het enige en laatste toestel D70 wist op de kop te tikken. De week eropvolgend werd de D70 gelanceert.

                        Nu heb ik half september de ML-L3 draadloze afstandbediening besteld maar tot heden is het niet leverbaar. Nu weet ik niet of hier de fout ligt bij Nikon of bij Topfoto.

                        In Ieder geval als het zo verder gaat begin ik te twijfelen aan de goede service van Nikon. Ik begin de vrezen dat nikon te veel er op uit is met primeurs op de markt te komen waardoor ze hun bestaandgama toestellen verwaarlozen (en dus ook hun klanten en goede naam). Want ik kocht me in de tijd de Nikon Coolpix 4300 die pas op de markt was. Nog geen jaar nadien was dit toestel uit de handel genomen.

                        Denk dat de evolutie bij Canon wat minder snel is wat dan ook meer vertrouwen heeft op lange duur aan Canon.
                        Spookys Fotoweb
                        BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                        Comment


                        • #13
                          Re: Levering Nikon D70s???

                          @ Spooky: Ik wist niet dat Topfoto zoveel fillialen had
                          Ik kende enkel de winkel in Putte www.topfoto.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Levering Nikon D70s???

                            Nou die Nikon ML-3 Infra rode set heb ik gewoon op voorraad liggen en die 50mm lenzen 1.4 en 1.8 ook.

                            Op dit moment worden er geen Nikon D70s uitgeleverd en op de Sony DSC-R1 zullen we ook wel heel lang mogen wachten .
                            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Levering Nikon D70s???

                              Oorspronkelijk geplaatst door pcwiet
                              @ Spooky: Ik wist niet dat Topfoto zoveel fillialen had
                              Ik kende enkel de winkel in Putte www.topfoto.be
                              ROFL!!!!!!
                              Gallery: http://www.fotogallerij.be

                              Comment

                              Working...
                              X