Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-50/f2.8 of Canon 17-85 is usm voor bruidsreportages???????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 18-50/f2.8 of Canon 17-85 is usm voor bruidsreportages???????

Hallo, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
    Ik ben voornemens om een Sigma 18-50/f2.8 of een canon 17-85 usm aan te schaffen. Ze worden mij beiden voor een leuke prijs aangeboden echter de Canon is €175,- duurder. Ik gebruik ze hoofdzakelijk voor bruidsreportages.
    Bij de Sigma zal ik later een extra lens aan moeten schaffen ivm het zoombereik.
    bij het lezen van de testen van deze lenzen kom ik er ook niet helemaal uit. De ene zegt dit de andere dat, dus het ontloopt elkaar niet zo veel.
    Wie o wie help mij met z'n praktijkervaringen.
    Alvast heeeeeel erg bedankt.

Jeroen

Re: Sigma 18-50/f2.8 of Canon 17-85 is usm voor bruidsreportages???????

Over die Sigma heb ik hier nog niets dan goed gelezen!
    De Canon is duurder maar je hebt dan wel IS natuurlijk, maar of je dat echt nodig hebt bij zo'n bereik? Ik zou eerder voor de 2.8 van Sigma gaan, want 5.6 is alles behalve lichtgevoelig...

Ik zie niet in waarom je later enkel bij aanschaf van de Sigma nog een extra lens zou nodig hebben? 85mm is ook geen supertele

Comment

De canon 17-85 is in de hoek niet helemaal scherp vooral tot 24mm. Boven de F8 is er niet zoveel meer van waarneembaar, maar voor zijn prijs 590 euro is hij te duur voor de kwaliteid die hij heeft..
      Ik heb zelf de Sigma en die is voor zijn geld bijzonder goed.
      De Sigma 18-50 f2,8 EX DC wordt geleverd met zonnekap en lenskoker.
      Een bijzonder fijne lens, en helemaal niet te vergelijken met de kitlens. Veel beter glas, degelijk, snel en goed scherp.
      Hij is vergelijkbaar met de 17/40 L soms nog beter, behalve de prijs dan. Momenteel te koop voor 410 .euro
      link naar een test : http://www.jasonlivingston.com/sigma-review/
      En om te zien welke foto's deze lens trekt:

Nog een test site: http://www.fredmiranda.com/reviews/...7&cat=37&page=2

mvg drh
      Last edited by drh; 26 september 2005, 19:11.
      Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Dus als ik alle fantastische commentaren over de sigma 18-50 2.8 lees dan concludeer ik daaruit dat dit de ideale lens is om een kitlens te vervangen.
        Een lens waar je veel uit kan leren maar die je binnen 5 jaar nog altijd op je toestel zet.

Correct ?

Greg
        As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
        like.no.other

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grf
          Dus als ik alle fantastische commentaren over de sigma 18-50 2.8 lees dan concludeer ik daaruit dat dit de ideale lens is om een kitlens te vervangen.
          Een lens waar je veel uit kan leren maar die je binnen 5 jaar nog altijd op je toestel zet.

Correct ?

Greg
          Klopt als een bus, tegenwoordig neem ik meestal maar 3 of maximum 4 lenzen mee, de Tokina 12-24 f/4, de Sigma 18-55 f/2.8 en de Sigma 70-200 f2.8 en heel soms ook nog de Tamron 28-75 f2.8

mvg,

Francis
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Bedankt voor jullie commentaar. Ik heb de keuze gemaakt en vandaag de Sigma 18-50/f2.8 aangeschaft. Lekker uit lopen testen en perfect!
            Bedankt voor de hulp bij het maken van een keuze.

Jeroen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen1206
              Bedankt voor jullie commentaar. Ik heb de keuze gemaakt en vandaag de Sigma 18-50/f2.8 aangeschaft. Lekker uit lopen testen en perfect!
              Bedankt voor de hulp bij het maken van een keuze.

Jeroen
              Je zal er beslist geen spijt van krijgen, en laat eens gouw wat zien op BD zodat je andere BDers ook kan overtuigen.

mvg, drh
              Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Working...
              X