Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenskeuze voor Nieuw-Zeeland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lenskeuze voor Nieuw-Zeeland

Hallo,

In November heb ik het genoegen om 1 maand naar Nieuw-Zeeland te trekken.
    Momenteel heb ik een Sigma 18-200 lens voor mijn eos350D camera.
    Ik dacht bij mezelf, zo dikwijls ga ik daar niet geraken en de natuur is er zo overweldigend dus dacht ik om nog een lens bij te kopen.
    Iemand een ideetje, het zal dus een lens zijn die vooral voor landschapsfotografie dient.
    Een vraagje, de Canon EF-S 10-22MM F/3.5-4.5 USM is die daar ook goed geschikt voor of eerder matig?

Mijn budget is zo'n 900 euro.
    Graag wat tips.

greetz
    Riccardo,

Re: Lenskeuze voor Nieuw-Zeeland

Ik zou die lens nemen ja
    (meer tele is last in je rugzak)
    Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

Comment

De 10-22 lijkt mij ook een prima keus!
      Gijs
      Canon apparatuur

http://gijsvo.fotopic.net/

Comment

Vreselijk dat je zo'n mooie reis gaat maken met een matige zoomlens.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
          Vreselijk dat je zo'n mooie reis gaat maken met een matige zoomlens.

Dat is wat je het minst gebruikt op vakantie, een zoomlens, althans bij mij.

Een goede breedhoek, en een matige zoom. En volgens mij ben je wel gewapend voor NZ. omstandigheden...
          Weet niet hoe de topicstarter reist? Maar als het met de rugzak is, sta je daar mooi te sleuren met 2 kg zoom.

In de koopjeshoek staat een 14 mm te koop. Superlens, maar misschien over jouw budget. Had ik er nog geen wist ik het wel.
          Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

Comment

Misschien in de plaats van de Canon 10-22 de Tokina 12-24 f4 overwegen? Volgens de meeste reviews is de Tokina minstens even goed qua beeldkwaliteit, en zelfs een stuk beter qua bouwkwaliteit. Bovendien is die een stuk goedkoper zodat je in je budget nog plaats hebt voor bv. de tamron 28-75 f2.8. Met die twee lenzen heb je een kit van hoge kwaliteit bij voor een redelijke prijs. Je zou de sigma 18-200 dan nog kunnen meenemen als telelens als je nog plaats hebt in je bagage.

Comment

Riccardo,

Ik heb voor mijn 350d zowel de Sigma 18-200 als de EF-S 10-22 en ben van beide heel erg tevreden, alsook van hun complementariteit. M.i. kan je niet beter kiezen.

Voor diegenen die niet goed geinformeerd zijn: de Sigma 18-200 weegt 405 grammekes... Zie http://www.sigmaphoto.com/lenses/len...02&navigator=6
              ... en heeft net de EISA European Lens of the Year Award 2005-2006 gekregen...

Van de 10-22mm heb ik daarstraks elders in dit forum nog een paar lukrake fotootjes gepost - gauw wat bij elkaar gegrabbeld: niets bijzonders en recht uit de camera. Gewoon kwestie van een idee te geven.

Je kan op een foto klikken om ze te vergroten, dan nogmaals om volledige schermgrootte te krijgen. "Origineel" geeft de originele fotogrootte, zij het met lichte compressie.

Veel plezier in Nieuw-Zeeland (met minder dan anderhalve kilo materiaal en toch brandpuntsafstanden van 10 tot 200mm kan het sowieso niet anders )

Paul
              Last edited by paulrmc; 26 september 2005, 23:56.
              650diesel etc.
              "There's nothing like adding a touch of chaos to an existing state of confusion."

Comment

Bedankt voor de info, was nog aan het twijfelen om de 17-40
                te nemen maar de 10-22 is idd veel complementairder met mijn
                sigma 18-200.
                Het wordt wellicht de 10-22.

greetz
                Riccardo,

Comment

Working...
                X