Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste resultaat zelfgemaakt softbox

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste resultaat zelfgemaakt softbox

'k Heb vandagg voor het eerst mijn zelfgemaakte softbox getest.
    Voor de zoveelste keer moest mijn oudste dochter het ontgelden en als proefkonijn dienen...
    Is het resultaat doenbaar?

meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Re: Eerste resultaat zelfgemaakt softbox

amai, is het te doen vraag je dan !!
    ik vind het heel goed geslaagd denk zelfs dat je't met "gekochte" verlichting niet beter zou doen

je maakt me wel razend benieuwd hoe je de softbox maakte en welke lamp je gebruikt ??? ik heb al verschillende "dingen" geprobeerd ,en niks tot tevredenheid

PS : zijn de foto's nabewerkt ?
    groetjes, Bobke

Comment

Ik vind het resultaat meer dan goe , béétje uitgebrand op de z/w foto (klein gedeelte doch voor mij niet storend)
      2e is héél mooi
      Oh ja dit nog, dit is gewoon een klasse model dat je daar hebt, toppie hoor
      Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Ik sluit me aan bij Rockin_Bobke ... en wil ook wel weten hoe je dit gemaakt heb, hopelijk lekker betaalbaar

Comment

de tweede opname erggg goed geslaagd.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Heel fraai resultaat, ik heb wel de indruk dat de kleurbalans niet helemaal op punt staat. Der zit een tíkkeltje teveel rood in de tweede foto, gewoon kwestie van de witbalans eens in te stellen. De softbox doet een prima job
            Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Indien er interesse is kan ik gedetailleerd uitleggen hoe ik mijn sofbox heb gemaakt. Alvast een voorsmaakje :
              Voor de softbox te maken gebruikte ik :
              - 1 curverbox van +/- 40 op 60 cm (je kent ze wel, die handige dozen om rommel in op te bergen)
              - een paar vellen kalkpapier
              - Isolatieschuim( zo van die harde geelachtige platen die makkelijk te versnijden zijn)
              - Zelfklevende aluminiumfolie voor binnen in de box.
              - Slave flitser suntax ETS9000

Hoe ik tewerk ging :
              - voor in de curverbox sneed ik twee panelen isolatieschuim op maat zodat ik 2 shuine wanden verkreeg.
              - deze wanden heb ik vastgelijmd in de curverdoos.
              - Nadien heb ik de volledige doos binnenin bekleed met zelfklevend aluminiumfolie (te vinden voor een paar euro in de beter doe het zelf in rollen van 5 meter lang op 5 à 6 cm breed in de afdeling shouwen en afvoerbuizen (dient eigenlijk om aluminium afvoerbuizen te dichten))
              - ongeveer in het midden van de doos heb ik een eerste vel kalkpapier gekleefd en een tweede vel op de rand van de doos.
              - achter in de curverdoos heb ik een opening gemaakt om mijn flits in te kunnen steken.
              - Ter afwerking het ik de doos aan de buitenkant in het mat-zwart geverfd
              - als lichtbron gebruik ik een slave-flash van die via een sync-kabel gestuurd kan worden (richtgetal 24).

- Ik heb eveneens nog een tweede (heel) oude flash van het merk national (waarvan ik helaas de richtwaarde niet ken), die ik laat afgaan ahv. een lichtgevoelige cel (gekocht in een action-shop) en die gemonteerd is op een oude paraplu waarvan ik de binnenkant met aluminiumverf heb bespoten.
              - Zowel de softbox als de paraplu werden op een oude micro-staander bevestigd.

De softbox heb ik op een avondje tijd in elkaar gestoken

'k Heb getracht om het snel even te schetsen (hopelijk is het wat duidelijk)

Ik heb wel de foto's wat bewerkt in photoshop (voornamelijk de achtergrond wat lichter gemaakt in de 2e foto. De eerste is zo goed als onbewerkt (enkel contrast wat omhoog en wat USM)

Bedankt voor jullie reactie
              meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Goe geflitst, flitske
                mvg,
                Ludo V.

Comment

Héél mooie resultaten!
                  De tweede is zo lekker 'pienter' ... Het meisje staat er ontzettend ontdeugend op ... de onschuld zelve! Tegelijk ook stoer ... Ik krijg gewoon een brede glimlach op m'n gezicht
                  Bij de tweede foto had ik de roze schijn in de rechterbenedenhoek wel weggewerkt
                  Sam greetzzzzzzz U
                  -------------------------------------------
                  Never apologize for showing feeling.
                  When you do so, you apologize for the truth.
                  Canon Stuff

Comment

Echt heel knap zeg!

De tweede vind ik ook de best geslaagde, maar alleen omdat de eerste foto een ietsiepietsie overbelichting heeft en ik de schaduw net iets te donker vind.
                    Anders ging ik zeker voor 1
                    Once photography enters your bloodstream, it's like a disease ...
                    Girly
                    --------------------------
                    Nikon Coolpix 880 - Canon EOS 300D
                    --------------------------

Comment

Ik vind dit supergoed gelukt, flitske. En zo'n model, wow. Echt knap gedaan.
                      Nikon D7000 + Nikkor 18-70 mm AF-S DX ED + Nikkor AF 85 mm f/1.8D
                      SB600
                      Tripod: Velbon CX 530

Comment

Prachtige foto's. Vooral de 2de met die guitige blik.
                        Handig toch al je zo'n leuk model altijd in de buurt hebt .
                        Jan Akkermans
                        (BD1097BE)
                        Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

Comment

flitske heel goed "geflitst " je mag fier zijn op je werk!
                          Duidelijke uitleg voor de "doe het zelvers" onder ons een fotoken van uw ministudio kon er ook nog bij maar ja die hoort dan weer niet thuis in dit topic...
                          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                          BD0290BE

Comment

Flitske,
                            very impressive. From very simple and cheap material you've made something that works very well indeed.
                            Some great lateral thinking there and some great inventive skills.

Regards, Trebs.

Comment

leuk deugnietig model prima werk met de softbox op foto nr 2 ( enkel niet teveel willen modellooken ) spijtig van uitgebrande delen op foto één maar goed geprobeerd

Comment

Working...
                              X