Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 5D en 1DmarkII N.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EOS 5D en 1DmarkII N.

Hier komen de nieuwe DSLR's: Canon EOS 5D en 1DmarkII N.

Spec sheet met foto van de Eos 5D kan je vinden hier:

In de PDF metadata (in acrobat de custom tab) informatie kan je zien dat deze PDF voor dealers gelekt is vanuit Cayenne Communications. Een firma in Amsterdam die ondermeer de 20D advertenties en PIXMA campagne gemaakt hebben voor Canon (alle talen). Het gaat hier dus niet om een fake document. Ik ben benieuwd voor de specs van de 1DmarkII N.

In de PDF kan je nog andere interessante info terugvinden als een nieuwe flash, en interessante specs van de 5D als full-frame, RGB histogram, spotmetering etc...

Groetjes vanuit Leuven,
    Dieter
    Last edited by Appel; 9 augustus 2005, 18:35.

Re: Canon EOS 5D en 1DmarkII N.

lol, en daar mag niets over vrijgegeven worden voor 22 augustus
    heb net mijn 20d 3maand maar is dus geen nieuwkomen voor de 20d maar een model tussen de 20d en 1d...
    denk wel dat dit dus een $$$ camera zal worden.

gr

Comment

PVP = 3459,00 (Cuerpo) Prijs?? tis van argentinie dacht ik.. maar dan kom ik op 1000€... ik zal wel mis zijn... iemand idee??
      -=- Light is the key...

Comment

Prijs staat er ook op denk ik: 3459 voor de (cuerpo= body). Ik denk gezien Cayenne Communications voor Canon Europe werkt dat de PDF bestemt was voor de spaanse markt en dat het hier om euro's gaat... niet slecht voor een full-frame 13megapixel camera ! Het is een pro-toestel als je het mij vraagt in een kleine body zoals de 20D, iets waar veel vraag naar was.
        Last edited by Appel; 9 augustus 2005, 18:56.

Comment

Uitkijken dus !!!

hesy.be
          BD0319BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
            PVP = 3459,00 (Cuerpo) Prijs?? tis van argentinie dacht ik.. maar dan kom ik op 1000€... ik zal wel mis zijn... iemand idee??
            denk ook dat hier wat fout zit argentinie heeft volgens mij peso of zo iets. denk dat de prijs eerder richting 2500eur zal gaan

Comment

Wat ik altijd doe als ik een PDF'je krijg: even kijken naar de 'Document Propreties'. Van deze PDF heb ik zo m'n bedenkingen...
              Pdf werd trouwens opgemaakt in PowerPoint en dan geconverteerd. Nu, ik weet het niet zeker
              Nikon D2H / AFS 28-70 f/2.8D

Comment

Inderdaad, Jim Bowes (van Cayenne Communications) heeft dit document mee opgemaakt. Zij doen in europa de advertising voor Canon (klik op hun website maar even op de 'work' link.

Iemand in New York heeft die kerel in Amsterdam opgebeld, en inderdaad alle info is correct: http://www.dgrin.com/showthread.php?p=144443#post144443

Ik hoop dat hij hierdoor geen problemen krijgt gezien deze info onder een NDA staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust
                  denk ook dat hier wat fout zit argentinie heeft volgens mij peso of zo iets. denk dat de prijs eerder richting 2500eur zal gaan
                  Het is toch EURO... maar ja, doe daar maar iets af hé... bij de leveranciers hier..
                  -=- Light is the key...

Comment

mja, weet het niet. aan de ene kant spreekt deze me ENORM aan door de full-frame en meer megapixels. als de ruis niet slechter is dan de 20D, dan is dit voor mij de ideale camera voor mijn fotowerk (veelal communiefeesten ed.). prijs zal wel struikelblok zijn. eens die 5D er is, vrees ik of ik nog 1000€ kan krijgen voor mijn (perfecte staat) 20D body. 1000€ opleg gaat nog maar meer kan een hobbyist (ik dus) zich niet veroorloven.
                    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

De full frame 5D lijkt mij alleen interessant voor breedhoek. Voor macro & tele moet je dan toch meer croppen en blijft alles gelijk (een 20D met 8MP x 1.6 = 12.8MP zoals de 5D).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino
                        mja, weet het niet. aan de ene kant spreekt deze me ENORM aan door de full-frame en meer megapixels. als de ruis niet slechter is dan de 20D, dan is dit voor mij de ideale camera voor mijn fotowerk (veelal communiefeesten ed.). prijs zal wel struikelblok zijn. eens die 5D er is, vrees ik of ik nog 1000€ kan krijgen voor mijn (perfecte staat) 20D body. 1000€ opleg gaat nog maar meer kan een hobbyist (ik dus) zich niet veroorloven.
                        Die ruis gaat beter zijn dan 20D hoor daar kan je zo goed als zeker van zijn.
                        En 20D en 5D zijn meer complementair dan concurrenten dus ik denk niet dat dit veel gaat veranderen aan de prijs van een 20D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino
                          prijs zal wel struikelblok zijn. eens die 5D er is, vrees ik of ik nog 1000€ kan krijgen voor mijn (perfecte staat) 20D body. 1000€ opleg gaat nog maar meer kan een hobbyist (ik dus) zich niet veroorloven.
                          Het goede nieuws is dat het prijsverschil tussen de 20D en de 5D zo groot is dat de 5D geen alternatief is voor een 20D. Dus zal de 20D prijs niet dalen.

Het slechte nieuws is dat het prijsverschil ... (vul zelf aan )

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                          De full frame 5D lijkt mij alleen interessant voor breedhoek. Voor macro & tele moet je dan toch meer croppen en blijft alles gelijk (een 20D met 8MP x 1.6 = 12.8MP zoals de 5D).
                          Voor breedhoek behoud ik voorlopig de EF-S 10-22. Deze schijnt veel beter te presteren dan een 16-35L op een full frame. (Enkel van horen zeggen )
                          Mijn motivatie is om de 70-200L IS en de 135L eindelijk zoals op een analoog fototoestel te kunnen gebruiken. En met de 24-70L heb ik voldoende groothoek.

Jan.

Comment

Canon 5D Body: 4600 euro

Gek genoeg vond ik deze prijs via www.sdcard.be , beter bekend als die flikkerende banner rechts boven
                            flickr

Comment

Toch nog een behoorlijke prijs dacht ik zo, maar het is natuurlijk de ontwikkelingen afwachten qua prijs.
                              De snelheid is niet zo hoog met 3 fps (net als de 10d) alleen kunnen er wel 8 foto's meer in de buffer.
                              Wie weet gaat de 1dmk11 ook weer in prijs dalen . Iemand trouwens al nieuws over de 1DmarkII N? Kan er zelf nog niets over vinden.

Comment

Working...
                              X