Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
In het verleden had ik een S602z. Die heb ik nu ingeruild voor een Canon 300D. Hoewel de S602z een aantal beperkingen had, heb ik spijt dat ik hem er niet bijgehouden heb. De beperkingen die de S602z had, hadden ze met de S7000 NIET opgelost. Van die beperkingen zie ik nu bij de S9000 niets meer terug. Eindelijk een AF-assist-light, een mooi kantelbaar scherm en geen zoomknoppen onder mijn rechteroog zodat je je duim in je rechteroog moet stoppen als je met je linkeroog foto's maakt.
Er zit tevens een nieuwe lens en een nieuwe sensor op. Hoe de kwaliteit van de foto's gaat zijn moeten we dus even afwachten. Ik ga in ieder geval geen oordeel vellen op grond van één enkele pagina met voorbeelden.
Kortom, ik ga deze camera in de gaten houden. Aangezien ik er nog een prosumer bij wil voor als ik niet met lenzen wil slepen. (Hoewel deze er niet al te klein uitziet)
Ben ook deze cam aan het volgen...
Hier een link naar de brochure-pdf
Ziet er veelbelovend uit...
Ben ook wat de discussies aan het volgen op DP-review in de Fuji-Talk
Velen hebben twijfels over het "anti-blur" systeem VS Image Stabilization...
"Anti-blur" systeem van Fuji is slechts een soort automatische keuze naar hogere ISO's bij weinig licht...
Heb al wat sample-images (ook eentje op ISO1600) gezien & hetgene wat ik daaruit concludeer is dat de beelden op ISO 400 toch nog bruikbaar zijn in tegenstelling tot andere prosumers uit dezelfde klasse waar ISO 200 nauwelijks nog goed is (FZ-30 bvb).
Heb ook ergens vernomen dat de kwaliteit (qua ruis-niveau) iets minder is dan de bekende Fuji F10.
Persoonlijke (kleine) twijfelpuntjes zijn bij mij:
- geen 12x-zoom (10.7)
- geen IS
- kantelbaar scherm slechts in één richting
- 9.0 mp (meer ruis)
Pro
-Manuele Zoom + Focus
-Macro vanop 1cm
-kwaliteit v/h schermpje is heel goed volgens specs
-9.0 mp (mogelijkheid kleinere crops)
iso400 is inderdaad nog bruikbaar al begint het bij die foto van de kat toch al als een schilderij uit te zien door de agressieve ruisonderdrukking. Optische stabilisatie geeft een beter resultaat dan iso verhoging maarja als hij het niet heeft...
Waar je misschien ook rekening moet mee houden: de FZ30 heeft een vaste lens zonder uitwendig bewegende delen (interne zoom en focus). Dat maakt het veel handiger om filters en voorzetlenzen te gebruiken. Maarja de FZ30 ruist nogal, jammer want ik geloof wel in de overige mogelijkheden van de camera (bediending en zeer snelle autofocus)
Ik ben nu geen kenner maar als ik de foto's zie van de fuji F10 met een ISO 400 dan zie ik toch zeer mooie foto's met opvallend weinig ruis. Op ISO 800 is het natuurlijk wel wat minder maar dit doet toch vermoeden dat de S9500 ook hier (veel) beter dan gemiddeld gaat scoren of zie ik iets over het hoofd
Voor de rest vind ik hem wat aan de grote kant en ook een beetje (te) zwaar.
Had de S5600 maar wat meer dingen van de S9500 meegekregen (draaibaar display en hogere resolutie van het schermpje en handmatige (ring) scherpstelling dan was dit de perfecte cam geweest want hij heeft wel ideale afmeting en gewicht voor mij
Heb een mooie tijd gehad met m'n S602z, heb 'm nog steeds trouwens!
Voor mij is het echter duidelijk dat de lens het aantal megapixels niet aankan, of anders gezegd, de megapixels tonen duidelijk de beperkingen van de lens.
De meeste minpunten van de S602z zijn er ondertussen wel uit precies... behalve de 'domme' flitsshoen
Voor mij is het echter duidelijk dat de lens het aantal megapixels niet aankan, of anders gezegd, de megapixels tonen duidelijk de beperkingen van de lens.
Bekijk eens even enkele voorbeelden van bovenvermelde links full size...
Het voorbeeld van die kat is al aangehaald, als je die vacht bekijkt, dan zie je eigenlijk geen haren meer maar gekleurde vlekpatronen!
Schermvullend zijn sommige samples werkelijk prachtig maar daar heb je geen 9mp voor nodig hé
Efkens een klein beetje off-topic...
Hier nog een interessante link met foto-vergelijkingen van de FZ-30 VS andere gelijkaardige toestellen, maar geen S9500...
Comment