Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blijven vloeken op een D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Blijven vloeken op een D70

    Vorige week adviezen gekregen om beter sport te fotograferen. Adviezen opgevolgd en van de 150 foto's één mooie (vind ik). Volgende keer zet ik 'm eens in standje automatisch (sportprogramma mag de camera het zelf uitzoeken).

    Op een gave huid kun je niet scherpstellen
    Simpele albumpjes

  • #2
    Re: Blijven vloeken op een D70

    Misschien maar ene, maar toch een mooie! Op 't goede moment afgedrukt!

    Grtz,F@bke
    Lach zo lang je leeft, want je leeft zo lang je lacht.
    BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
    The name of the game is to fill the frame!
    http://Fabke.fotopic.net

    Comment


    • #3
      Re: Blijven vloeken op een D70

      Dit is toch zeker een mooi resultaat geworden Dit zijn echt niet de makkelijkste foto's om te maken. Ik denk zeker dat je niet de enige zal zijn hier die op dit soort foto's een score van 1 uit 150 haalt Dat maakt niets uit, dat maakt juist die ene foto zoveel mooier...

      Comment


      • #4
        Re: Blijven vloeken op een D70

        mooie actiefoto

        Comment


        • #5
          Re: Blijven vloeken op een D70

          Zeer geslaagd

          1 op de 150 is ook zo ongeveer mijn score met een Canon 10D Vrees dat het ten eerste ontzettend moeilijk is om het goed te doen (= fotograaf is probleem), en ten tweede dat het voor de camera zeer moeilijk is om dit soort beelden vast te leggen. De klasse camera's waar wij het mee moeten doen zijn nu éénmaal niet de beste voor dit soort foto's.
          Groeten,

          Albert Jan

          Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

          Comment


          • #6
            Re: Blijven vloeken op een D70

            Mooie foto maar dacht je nu echt dat het allemaal vanzelf gaat?
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • #7
              Re: Blijven vloeken op een D70

              welke lens??
              D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
              Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
              en ewa flitsspeelgoed

              Comment


              • #8
                Re: Blijven vloeken op een D70

                Bedankt allemaal voor de opbeurende woorden. Ik zal het niet opgeven. De vliegende fietser zelf was er in ieder geval blij mee.

                De lens is een 28-200 Sigma die ik nog bij m'n analoge gebruikte. Ik heb het idee dat die ook bij stilstaande beelden het laat afweten. Maar ja het bereik voor dit soort gelegenheden is ideaal.
                Op een gave huid kun je niet scherpstellen
                Simpele albumpjes

                Comment


                • #9
                  Re: Blijven vloeken op een D70

                  ben efkes buiten geweest en enkele skaters opgezocht
                  t'waren niet de echte
                  maar ga toch naar 6O% scherp
                  denk dat het vooral aan uw lens ligt, snelheid van focussen
                  doe veel jumpings
                  en met de 70-210 4-5.6 heb ik goede resultaten
                  k'zou anders eens een collega D70 -BDer uitnodigen om samen eens een shoot te doen , ge vindt die zeker.

                  grtz
                  jp
                  D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
                  Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
                  en ewa flitsspeelgoed

                  Comment


                  • #10
                    Re: Blijven vloeken op een D70

                    Da's inderdaad een actiefoto.
                    Goei keuze ook om deze te converteren.
                    http://pieterbie.skynetblogs.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Blijven vloeken op een D70

                      Oorspronkelijk geplaatst door Porochelt
                      Vorige week adviezen gekregen om beter sport te fotograferen. Adviezen opgevolgd en van de 150 foto's één mooie (vind ik). Volgende keer zet ik 'm eens in standje automatisch (sportprogramma mag de camera het zelf uitzoeken).
                      Knap shot, kan het alleen niet geloven dat je aan een ratio van 1/150 zit.
                      Heb je de firmware van de D70 al geupdate? Ik heb gemerkt dat na de update de snelheid in AF-C verbeterd is.
                      Shots als deze zijn wel heel afhankelijk van de lens. Lichtsterke lens, liefst met IF kan zeker helpen! Mag zeker geen probleem zijn voor een D70.
                      Gallery: http://www.fotogallerij.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Blijven vloeken op een D70

                        de score is wel laag , maar als je veel van dergelijke foto wil nemen en een hoge score behalen, denk ik toch ook dat de aanschaf van een andere camera zich opdringd Ik veronderstel dat de meeste "nu en dan" sportshooters ( waaronder ikzelf) met hetzelfde probleem worstelen als ze eerlijk zijn
                        Deze daarentegen is zeker geslaagd

                        Comment


                        • #13
                          Re: Blijven vloeken op een D70

                          geen probleem met de de D70 ...hij kan het gemakkilig aan .... maar die lens ?????????

                          Comment


                          • #14
                            Re: Blijven vloeken op een D70

                            Prochelt, kan moeilijk geloven dat je D70 dit niet aankan. Wel twijfel ik over je capaciteit van je lens!!!!
                            Een D70 bezit ik niet, maar zal je mijn ervaring schetsen:
                            Zelf fotografeer ik met een D10 + 70-200/2.8 IS. Met deze combinatie zijn er geen problemen om zulke dingen te fotograferen dit wil niet zeggen dat ze allemaal lukken he.
                            Het merendeel van de foto's die nu in de prullenmand belanden zijn te wijten aan een slechte compo.
                            Enkele tips:

                            Probeer zoveel mogelijk (haaks) op onderwerp te fotograferen, objecten die lijnrecht en met een behoorlijke snelheid naar je toe komen zijn voor alle lenzen een probleempje.

                            Ga zo ver mogelijk van je onderwerp af staan, dan zijn de bewegingsafstanden van je fototoestel ook veel kleiner en rustiger!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Blijven vloeken op een D70

                              Natuurlijk is de kwaliteit van de lens niet al te best. Maar dezelfde lens had op m'n F70 (eentje waar je nog rolletjes in moest stoppen) een hoger percentage.
                              Overigens als ik zeg één op de 150 wil dat niet zeggen dat ik met de overige 149 niemand heb kunnen blij maken, alleen vind ik ze niet goed genoeg. Een paar voorbeelden staan op:
                              Digitaal gedoe

                              Met dezelfde lens (of een Sigma 70-300) op een F70:
                              Uit de anitale tijd
                              Op een gave huid kun je niet scherpstellen
                              Simpele albumpjes

                              Comment

                              Working...
                              X