Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macrohorror

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Macrohorror

Van deze vlogen er vanmorgen honderden, duizenden rondom de kerzelaar.

Maaaaaaaaaama, ik heb hoogtevrees, ikke ben bang !

En .... klaar om te starten ... Start

En deze rare snuiter genoot dan op een paardebloem

Kent iemand de naam van dat eerste monster ?

Edit Mod Hanske :

Deze foto's voldoen niet aan de forumrichtlijnen en werden verwijderd.
    Pas de foto's aan naar maximaal 900x900 pixels en 200Kb.
    Gebruik de EDIT-knop om deze tekst te verwijderen en de aangepaste foto's zichtbaar te maken.
    Last edited by Hanske; 26 april 2005, 09:33.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Re: Macrohorror

't zijn er mooie maar nog iets scherper mag wel .Zal niet te streng zijn want het is precies famillie van mij.Macroshopper
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

De compositie is van beiden zeer goed, maar ik mis ook een beetje scherpte.

de eerste is een langpootvlieg.
      De 2de is een Snuitvlieg, zie enkele dagen geleden
      Daarnet had ik eindelijk eens een streepje zon gehad . Meteen schoten enkele insectensoorten ingang , waaronder deze Snuitvlieg. Leuk en eigenaardig beest. Heeft zijn naam blijkbaar niet gestolen :D groeten, Gunther

groeten,
      Gunther
      Canon 7D
      Sigma APO Macro F/2.8 150mm
      Canon F/4 17-40mm

Comment

Ben er ook een paar honderden van tegen gekomen, heeft een paar namen namelijk maartse vlieg ,zwarte vlieg of de rouwvlieg ge moogt zelf kiezen.
        2 en 3 knap.
        Groeten,
        Bert
        http://www.flickr.com/photos/bertdumont/

Comment

@Gunther
          thx, maar die tweede wist ik hoor. Vandaar dat ik vroeg naar dat eerste monster.
          Scherpte !!!, ja ik weet het. Sedert mijn oogproblemen en nieuwe doorkijkglazen, moet ik nog veel, veel, veel leren en proberen. Ik denk dat ik eens met iemand mee op stap moet om gedurende een uur de oogcorrectie en dergelijke in te stellen voor macro. grrrrr
          Ik moest ook op limiet van bewegingscherpte werken. Nogal veel wind en de grashalmen, ja, die bleven ook niet stabiel ...
          De midelste is een poging geweest om inderdaad, juist bij opvliegen te fotograferen. Is tamelijk gelukt. Vleugels op maximale openbreedte en reeds rechtervoorpoot opheffende ...

Comment

'Hoogtevrees' past wel heel goed bij de eerste foto!

Grtz,F@bke
            De bleekste inkt is duurzamer dan het beste geheugen.
            BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
            The name of the game is to fill the frame!
            http://Fabke.fotopic.net

Comment

voorkeur voor de derde, want die ontvangt het meeste licht

ik wil altijd wel eens meegaan om de scherpte te regelen, maar zal pas over een tweetal maanden zijn wim

ps: let op de grootte van de foto's, ze zijn groter dan mijn beeldscherm hier.....verkeerd vakje aangeklikt bij tinypic?

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Leuk geprobeerd , maar toch niet de beste foto's , scherpte ontbreekt hier en daar en bij de eerste zit de compo niet echt goed .
                http://www.dullaert.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
                  Leuk geprobeerd , maar toch niet de beste foto's , scherpte ontbreekt hier en daar en bij de eerste zit de compo niet echt goed .
                  Maar ik wou dat ik mijn macro's al zo op de plaat kon krijgen. Mooi werk in mijn ogen.
                  Van die eerste vliegen er in de Haspengouw behoorlijk wat rond, maar nu weet ik wel hun naam.

Groeten, Jan.
                  Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                  Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut
                    @Gunther
                    thx, maar die tweede wist ik hoor. Vandaar dat ik vroeg naar dat eerste monster.
                    Scherpte !!!, ja ik weet het. Sedert mijn oogproblemen en nieuwe doorkijkglazen, moet ik nog veel, veel, veel leren en proberen. Ik denk dat ik eens met iemand mee op stap moet om gedurende een uur de oogcorrectie en dergelijke in te stellen voor macro. grrrrr
                    Ik moest ook op limiet van bewegingscherpte werken. Nogal veel wind en de grashalmen, ja, die bleven ook niet stabiel ...
                    De midelste is een poging geweest om inderdaad, juist bij opvliegen te fotograferen. Is tamelijk gelukt. Vleugels op maximale openbreedte en reeds rechtervoorpoot opheffende ...
                    het instellen van de oogcorrectie is over het algemeen een klein drama, daarom indien op je toestel toepasselijk is het beter onmiddelijk de oogkorrectie via opschuiver te plaatsen. De beweging van de wind wordt door sommige wat tegegaan door gebruik te maken van tape en koordjes ( weeral iets om mee te sleuren.) anders toch aanvaardbaar voor als er niets anders te zien is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
                      het instellen van de oogcorrectie is over het algemeen een klein drama, daarom indien op je toestel toepasselijk is het beter onmiddelijk de oogkorrectie via opschuiver te plaatsen. De beweging van de wind wordt door sommige wat tegegaan door gebruik te maken van tape en koordjes ( weeral iets om mee te sleuren.) anders toch aanvaardbaar voor als er niets anders te zien is
                      Hier mag mss wat meer uitleg bij want met scherpte heb ik toch ook last!!!
                      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper
                        Hier mag mss wat meer uitleg bij want met scherpte heb ik toch ook last!!!
                        ik denk dat alle brilledragers een of andere dag met dat probleem geconfronteerd worden. Het draaien aan het wieltje voor de dioptrie aanpassing vind ik zeer rudimentair en moeilijk instelbaar ( bij Canon toch ) daarom is het mogelijk een adapter te installeren die de originele lens vervangt met onmiddelijk de gepaste dioptrie. Met als voordeel dat het geknoei met dat wieltje en het moeilijk juist cadreren en manueel scherpstellen toch aanzienlijk beter gaat. Ook bestaat er nog een appart opzetstuk die voor brilledragers het scherpstellen vergemakkelijkt zonder iets aan de dioptrie zelf te veranderen. In veronderstel dat het zelfde bestaat voor de Nikon.
                        groetjes rol.
                        P.S. Otto heeft hier ergens onlangs zo een afbeelding van gepost.( vervangstuk voor oculair)
                        Last edited by Guest9; 24 april 2005, 12:45.

Comment

Dank,
                          Ik moet echter wel speciale glazen dragen, ttz, met kleur-asverschuivingen en dat zal niet eenvoudig zijn.
                          Ik heb dan nog eens dubbel zicht en dus, mijn vraag is, voor dichtbij, dien ik dan het lensgedeelte voor dichtbij te gebruiken, of gebruik ik dan het normale verzicht-gedeelte ?
                          Van namiddag wat vies en gehumeurd rondgelopen en uiteindelijk toch nog een paar mooie opnames gemaakt. Ik ervaar wel dat ik niet tot de limiet van een lens mag gaan. Met flits op diafragma meer dan 16 en dan lukt het toch makkelijker

Comment

Working...
                          X