Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omzetten naar zwart-wit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Omzetten naar zwart-wit

    Om een beeld om te zetten naar zwart-wit in PS, moet je dan gewoon de grijswaarden nemen? Of zijn er andere technieken om betere resultaten te krijgen?
    The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
    Fuji XT-2 + .......

  • #2
    Re: Omzetten naar zwart-wit

    om meer contrast te hebben dan gewoon bij grijswaarden (nogal flets) doe ik het op de volgende manier
    klik hier

    er zijn ook goeie actions te vinden op het net die dit doen, maar die kan je hier zeker vinden via de search functie
    groetjes, Nina
    trotse eigenaar van een fuji S602Z :)
    Member of the Han Fan Clan
    http://ninasgallery.fotopic.net
    http://ninas--tutorials.fotopic.net

    Comment


    • #3
      Re: Omzetten naar zwart-wit

      Oorspronkelijk geplaatst door def joe
      Om een beeld om te zetten naar zwart-wit in PS, moet je dan gewoon de grijswaarden nemen? Of zijn er andere technieken om betere resultaten te krijgen?
      Ik dupliceer meestal de originele laag, en dan ga ik naar verzadiging, en die zet ik in de min, zodat je foto z/w word. Zo houd je eerst ook nog de originele kleurlaag. Altijd handig
      I create, therefore I exist

      D3200 - AF-S Nikkor 18-105mm 3.5-5.6, AF-S Nikkor 50mm 1.8, SB700

      Comment


      • #4
        Re: Omzetten naar zwart-wit

        Oorspronkelijk geplaatst door def joe
        Om een beeld om te zetten naar zwart-wit in PS, moet je dan gewoon de grijswaarden nemen? Of zijn er andere technieken om betere resultaten te krijgen?
        Channel mixer in PS, monochroom aanvinken.

        Er zijn inderdaad tal van plug-ins. Ik gebruik graag deze : http://www.rogercavanagh.com/variations/bw/02_bw-1.stm

        Comment


        • #5
          Re: Omzetten naar zwart-wit

          ik heb zeer goede resultaten met een gradient layer te maken, kiezen voor zwart-wit, en je kan er leuke dingen mee doen: contrast wijzigen, een lichte tint inzetten... Persoonlijk geef ik daar de voorkeur aan, omdat het ook snel is, simpel en je bent zeker dat er zwart en wit in zit, ipv enkel grijs
          Greetz, York

          Comment


          • #6
            Re: Omzetten naar zwart-wit

            Mijn lievelingstool is een action van digidaan. (Gevonden op www.canonians.com)

            Om de action te vinden : http//www.digidaan.nl

            Ga naar de tab : "profile" en lees de tekst. Klik op "Channelmixtures for Black and White"


            Veel plezier ermee.

            Groetjes

            Skitch
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              Re: Omzetten naar zwart-wit

              Ik gebruik het liefst de plugin van fredmiranda http://www.fredmiranda.com/DBWpro/ voor afgewerkte foto's.

              Maar ik maak nog voldoende gebruik van de kanaalmixer wanneer de omzetting slechts een onderdeeltje vormt van een langer proces aan bewerkingen. (Meestal omdat ik dan een laag omzet in combinatie met lagen die nog gekleurd blijven - de fredmiranda plugin aanvaardt niet dat er lagen zijn.)
              Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

              Comment


              • #8
                Re: Omzetten naar zwart-wit

                Ik gebruik soms het volgende:
                - Omzetten naar Lab modus
                - de a en b kanalen verwijderen.

                Ringo
                Canon EOS 6D | Canon EF 17-40 f/4L USM

                Comment


                • #9
                  Re: Omzetten naar zwart-wit

                  Oorspronkelijk geplaatst door York
                  ik heb zeer goede resultaten met een gradient layer te maken, kiezen voor zwart-wit, en je kan er leuke dingen mee doen: contrast wijzigen, een lichte tint inzetten...
                  Greetz, York
                  Hoe doe je dat ????
                  Via New adjustment layer -> gradient map ???
                  Maar daar vind ik nergens Z/W.

                  Wil je het aub een beetje nader toelichten??

                  Dank U

                  Dirk
                  Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

                  Comment


                  • #10
                    Re: Omzetten naar zwart-wit

                    Een ander manier om snel zw/w te bekomen (maar niet hetzelfde) is door gewoon desaturate.
                    Dit geeft wel een ander effect, vooral aan lucht en "rood"-houdende partijen.
                    en dan dan de levels terug bij te regelen.
                    In vb. Hieronder een conversie naar zw/w op 3 methodes, let vooral op de lucht en de knalrode bank rechts.
                    NB: na de conversie werden de levels terug gecorrigeerd.

                    Last edited by Paul C; 25 augustus 2005, 09:53.
                    www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                    Comment

                    Working...
                    X