Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Op zich vind ik de foto wel aardig maar die zon... het is zo erg duidelijk dat die niet echt is. Ben ik de enige die dat ziet?
1. Ooit wel eens een zon gezien die half geel, half rood was?
2. De zon heeft veel te scherpe randen.
3. Boven de zon zit een gat in het wolkendek waar zonlicht doorheen komt. Gaat dat licht met een bochtje vanachter de zon en wolk naar boven en komt via dat gat weer naar beneden?
Kan onmogelijk zijn dat de zon zo scherpomrand is als hij zo prominent door de wolken priemt .. en kijk eens naar het landschap, zo donker al .. en waar zijn de schaduwen ??
Neen, dit is fotobewerking ! En niet zo'n goeie, sorry !
Ik zou graag nog even van de gelegenheid gebruik willen maken om te zeggen dat ik het met bovenstaande eens ben: het het is aan de kunstenaar (in dit geval de fotograaf) om te doen met zijn foto wat hij/zij wil, bijv. om een bepaald effect te bereiken (zelf pas ik dat ook regelmatig toe).
Mijn reactie werd opgeroepen doordat niemand leek te zien dat het een bewerking was, of in ieder geval nog twijfels daarover had.
Over je uitspraak dat de zon echt is heb ik zo mijn twijfels maar ik zal nooit kunnen bewijzen dat het niet zo is. Maar als alle kleuren echt zijn en de zon is echt, vraag ik me af waar de bewerking dan uit bestond en waarom het zo onnatuurlijk overkomt. Als dit laatste je opzet was denk ik dat je je doel bereikt hebt.
Comment