Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma Zoom Telephoto 135-400mm f/4.5-5.6 APO Aspherical Autofocus Lens for Canon EOS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma Zoom Telephoto 135-400mm f/4.5-5.6 APO Aspherical Autofocus Lens for Canon EOS

Heeft iemand ervaring met de
    Sigma Zoom Telephoto 135-400mm f/4.5-5.6 APO Aspherical Autofocus Lens for Canon EOS lens?
    Is deze eigenlijk vergelijkbaar met de 100-400 van Canon?
    Ze is in elk geval een pak budgetvriendelijker.....

Groetjes
    #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
    Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Re: Sigma Zoom Telephoto 135-400mm f/4.5-5.6 APO Aspherical Autofocus Lens for Canon EOS

Ik kijk er ook naar uit

Er zijn wel al een paar gelijkaardige topics geweest, zeker eens nakijken

Volgens wat ik al heb gelezen is de AF niet zo gek rap, maar voor de rest is prijs-kwaliteit wel goed denk ik.

Comment

Re: Sigma Zoom Telephoto 135-400mm f/4.5-5.6 APO Aspherical Autofocus Lens for Canon EOS

Je moet de EF 100-400 L IS USM eerder vergelijken met de Sigma 80-400 mm F 4.5-5.6 EX OS APO vind ik.
      De OS staat voor de Image Stabilisator bij Sigma,zoals de IS bij Canon.
      Die staat bij www.geheugenkaart.be en www.cornevaniperen.com rond de 1000 €.
      Last edited by Cois; 4 januari 2005, 20:53.
      mvg FrançoisVM
      Canon 7D

Comment

Re: Sigma Zoom Telephoto 135-400mm f/4.5-5.6 APO Aspherical Autofocus Lens for Canon

Oorspronkelijk geplaatst door Cois
        Je moet de EF 100-400 L IS USM eerder vergelijken met de Sigma 80-400 mm F 4.5-5.6 EX OS APO vind ik.
        De OS staat voor de Image Stabilisator bij Sigma,zoals de IS bij Canon.
        Die staat bij www.geheugenkaart.be en www.cornevaniperen.com rond de 1000 €.
        Tja, eerlijk gezegd...in dat geval zou ik dan toch maar opteren voor die 100-400.... Ik vrees dat ik geen alternatief ga vinden voor die fantastische lens...
        #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
        Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Deze lens is geen EX lens ( de betere versies van sigma ) dus eerder een budgetlens , de lens zal volgens mijn nog niet in de verste verten in de buurt komen van de canon 100-400 IS
          http://www.dullaert.net

Comment

De Sigma 80-400 mm F 4.5-5.6 EX OS APO, is wel een EX lens hé.
            Maar ik ken alleen de kwaliteit van de Canon lens,er is hier verleden jaar eens een link gegeven met een vergelijking met beide lenzen..........maar ik kan u niet helpen.
            mvg FrançoisVM
            Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
              Deze lens is geen EX lens ( de betere versies van sigma ) dus eerder een budgetlens , de lens zal volgens mijn nog niet in de verste verten in de buurt komen van de canon 100-400 IS
              Das waar, maar als fotografie louter een hobby is. En je was vroeger al gewoon om maar met een compactje te werken, dan gaat deze lens wel redelijk goed zijn. Alles hangt gewoon af hoe hoog je de lat wil leggen.

Als ik zie dat het verschil slechts enkele milliseconden is in snelheid en slechts bij volledige crops in scherpte dan stel ik me tevreden met de 135-400. Ik ben ten slotte geen pro (heb er de tijd + budget niet voor )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
                Das waar, maar als fotografie louter een hobby is. En je was vroeger al gewoon om maar met een compactje te werken, dan gaat deze lens wel redelijk goed zijn. Alles hangt gewoon af hoe hoog je de lat wil leggen.

Als ik zie dat het verschil slechts enkele milliseconden is in snelheid en slechts bij volledige crops in scherpte dan stel ik me tevreden met de 135-400. Ik ben ten slotte geen pro (heb er de tijd + budget niet voor )
                De mensen die éénmaal een 'L' lens gekocht hebben worden ook wel 'L'coholics genoemd.

Ik weet uit eigen ervaring dat het erg verslavend werkt als je de stap naar toplenzen maakt. Erg goed over nadenken dus.
                Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                lidnummer: BD0371NL

Comment

Ik heb ook een 135-400mm maar dan voor Nikon.
                  Prijs/kwaliteit is dit een goede lens.
                  Je moet er natuurlijk geen rallywedstrijd bij valavond uit de hand mee fotograferen
                  Maar in normale omstandigheden is ze best ok.
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
                    Ik heb ook een 135-400mm maar dan voor Nikon.
                    Prijs/kwaliteit is dit een goede lens.
                    Je moet er natuurlijk geen rallywedstrijd bij valavond uit de hand mee fotograferen
                    Maar in normale omstandigheden is ze best ok.
                    Oei, moest ik die kopen zou het zijn op Bv op Francorchamps en Zolder autosportwedstrijden te fotograferen. Laat op de avond zal het wel niet echt zijn dus normaal is er wel voldoende licht. Of is de snelheid het grote probleem

Comment

Volgens deze lijst is de autofocus van een 135-400 traag (Slow *), en van een 100-400L snel (Fast ****).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Er zit geen HSM op en heeft geen IF (Interne Focus) dus hij is dus trager dan de lenzen die dit wel hebben. Maar de prijs van deze lenzen is er dan ook naar.
                        Als autosport je hoofdbedoeling is, zou ik toch op veilig spelen en een sneller en lichtsterker (duurder) objectief aanschaffen.
                        Het hangt er een beetje vanaf hoe dik je spaarvarken is
                        BD0497BE : Nikon body + glas
                        www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
                          Oei, moest ik die kopen zou het zijn op Bv op Francorchamps en Zolder autosportwedstrijden te fotograferen. Laat op de avond zal het wel niet echt zijn dus normaal is er wel voldoende licht. Of is de snelheid het grote probleem
                          Om te gebruiken in de autosport kan je toch ook naar een lens grijpen die een iets minder focallenght heeft .

bv een Canon 70/200f4 of een sigma 70/200f2.8 de canon 75-300 IS met deze lenzen moet je toch ook al een eind komen , niet ?
                          http://www.dullaert.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
                            Om te gebruiken in de autosport kan je toch ook naar een lens grijpen die een iets minder focallenght heeft .

bv een Canon 70/200f4 of een sigma 70/200f2.8 de canon 75-300 IS met deze lenzen moet je toch ook al een eind komen , niet ?
                            Welja, misschien kom ik wel toe met minder, maar als je dan toch een 400 mm kan krijgen dacht ik.....

Het probleem is vooral dat bv de S-bochten enzo ver van het publiek liggen, de rechte stukken niet. Maar ik weet niet echt hoeveel mm ik nodig heb om tot deze plaatsen te geraken...

Een 200 mm lijkt me toch echt weinig, doet mij eerder denken aan inzoomen met een compact. vanaf 300mm komt het interessant maar dan hoor je mensen klagen dat 300 eigelijk nog best ver is en.....*zucht*

Ik ben nu nog gewoon van met compact te trekken en ik krijg er best mooie fotos uit. En dan heb ik zoiets van, met de 400mm (die willeswaar iets minder is dan de andere lenzen) moet ik toch nog altijd betere resultaten krijgen als vroeger...

Een aankoop is toch maar over 4 maanden, dus misschien even proberen wat verschillende lenzen te testen tegen deze tijd

Comment

Working...
                            X