Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF ED 80-200mm f/2.8 schuifzoom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon AF ED 80-200mm f/2.8 schuifzoom

    Ik kan via via deze lens aankopen (vraagprijs 450 euro).
    Daar ik als beginnende hobbist nog niet zoveel van lenzen afweet is de logische vraag : is dit een koopje of blijf ik hier best vanaf
    Nog even vermelden dat deze lens zou moeten dienen om de actie op voetbalwedstrijden vast te leggen en natuurlijk moet passen op m'n D70.
    Alvast bedankt !!
    ***Ne kodak en ne zak...***

  • #2
    Re: Nikon AF ED 80-200mm f/2.8 schuifzoom

    Volgens mij is dit wel een koopje, ik dacht dat een kennis van me enkele maanden geleden dezelfde lens 2de hands aangekocht heeft en is er heel tevreden over, heeft wel iets minder betaald.
    Een nadeel aan zulke lens is het enorme gewicht en de omvang. Je hebt wel een grote tas nodig om al je gerief op te bergen !
    Ik persoonlijk zou niet twijfelen, optisch qua scherpte en scheidend vermogen is dit wel een klasselens !
    Lens past zeker op D70 en is uitstekend geschikt om actiefotos te maken.
    Bed & Breakfast Wiesenloch, Crombach (Sankt Vith)

    Comment


    • #3
      Re: Nikon AF ED 80-200mm f/2.8 schuifzoom

      Hallo Ikkenie,

      Of dit een koopje is hangt ervanaf. Hoe oud is deze lens? Is er schade (krassen en dergelijke)? De prijs op zichzelf is ; als de lens niet te oud is en geen schade vertoond: gebruikelijk. Niet te duur en geen weggeef prijsje.

      Lens is op zichzelf goed voor een beginnende hobbiist, spijtig dat er geen VR op zit, maar dat kan je ook niet verwachten voor die prijs.

      mvg Sven

      Comment


      • #4
        Re: Nikon AF ED 80-200mm f/2.8 schuifzoom

        Oorspronkelijk geplaatst door Sven060483
        Hallo Ikkenie,

        Of dit een koopje is hangt ervanaf. Hoe oud is deze lens? Is er schade (krassen en dergelijke)? De prijs op zichzelf is ; als de lens niet te oud is en geen schade vertoond: gebruikelijk. Niet te duur en geen weggeef prijsje.

        Lens is op zichzelf goed voor een beginnende hobbiist, spijtig dat er geen VR op zit, maar dat kan je ook niet verwachten voor die prijs.

        mvg Sven
        Juiste datum weet de verkoper niet , is al de 2de eigenaar , ergens in de jaren '80 ontworpen , wat natuurlijk nogal vaag is ...
        Zou in uitstekende staat zijn . Dus best nog wat rondkijken , want een echt koopje blijkt het dus niet te zijn ?
        ***Ne kodak en ne zak...***

        Comment


        • #5
          Re: Nikon AF ED 80-200mm f/2.8 schuifzoom

          Hoi,

          Spaar nog een beetje door en neem minimaal de draaizoom. Met de schuifzoom loop je veel meer risico stof ed in de lens en camera te zuigen.

          Grtz Willem
          Fujifilm S3 Pro www.fc-ret.nl

          Comment


          • #6
            Re: Nikon AF ED 80-200mm f/2.8 schuifzoom

            Oorspronkelijk geplaatst door NoNex
            Hoi,

            Spaar nog een beetje door en neem minimaal de draaizoom. Met de schuifzoom loop je veel meer risico stof ed in de lens en camera te zuigen.

            Grtz Willem
            Ik kan bijna niet geloven dat je met een schuifzoom meer last hebt van stof in de camera. Ik heb daar eigenlijk nog nooit iets van gehoord of gelezen !
            Bed & Breakfast Wiesenloch, Crombach (Sankt Vith)

            Comment


            • #7
              Re: Nikon AF ED 80-200mm f/2.8 schuifzoom

              Hoi,

              Toen ik opzoek was naar een goede telezoom lens kwam ik hier een paar sites over tegen. Het is dus niet uit eigen ervaring. De juiste links kom ik niet meer vinden. Hier staat een stukje erover;
              http://khoking.photomalaysia.com/myphotography/mynikon/80200mm.htm

              Grtz Willem
              Fujifilm S3 Pro www.fc-ret.nl

              Comment

              Working...
              X