Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw fototoestel kopen, welke raden jullie me aan

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuw fototoestel kopen, welke raden jullie me aan

    Oorspronkelijk geplaatst door Luciana Bekijk bericht
    Ik moet veel foto's trekken van modellen en dat is altijd binnen te doen , waar er niet altijd voldoende licht is.
    Wil een nieuw fototoestel hiervoor kopen maar weet echt niet welk dat echt hier goed voor is.
    Heb nu een reflexcamera van pentax , Minolta en een Sony , maar van geen van de drie ben ik content om dit werk te doen. Kunnen jullie me raad geven ?
    Ik zou daar een Pentax, Sony, Nikon, Canon, Olympus, Panasonic of Fuji voor gebruiken in combinatie met een lichtsterke lens en extra belichtingsmateriaal.

    geen grap, met elk recent toestel op de markt kun je foto's van modellen maken, ook binnen.
    Niet voldoende licht wordt opgevangen door de lichtsterke lens en belichtingsmateriaal (continu of flitslicht).

    Afhankelijk van het doel en vereiste (graad van professionalisme) ga je naar een duurder segment materiaal kijken, maar uiteindelijk is het de kennis van licht die nog steeds primeert
    Last edited by zunoel; 18 oktober 2018, 18:33.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #17
      Re: Nieuw fototoestel kopen, welke raden jullie me aan

      het belangrijkste lijkt me dat ts vooral leert fotograferen en kijken, dan lukt het met elke toestel en elke lens. Snel een toptoestel kopen maakt van je nog geen goede fotomaker
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #18
        Re: Nieuw fototoestel kopen, welke raden jullie me aan

        Oorspronkelijk geplaatst door Luciana Bekijk bericht
        Ik moet veel foto's trekken van modellen en dat is altijd binnen te doen , waar er niet altijd voldoende licht is.
        Daarom dat studio-fotografen studio-verlichting gebruiken. Je zin zegt voldoende over je kennis... (niet slecht bedoeld maar gewoon de waarheid).

        Oorspronkelijk geplaatst door Luciana Bekijk bericht
        ... maar van geen van de drie ben ik content om dit werk te doen.
        Bevestigt mijn vermoeden over je kennis van fotografie.
        Om het met een kwinkslag te zeggen: Ik denk dat je camera's evenzeer niet content zullen zijn over hun baasje. Ik hoor ze zo al zuchten/fluisteren: wij kunnen echt wel beter maar je moet op de juiste knopjes drukken en de juiste instellingen gebruiken.
        Ik denk dat je zelfs met een Hasselblad of Phase One nog niet content zult zijn over je werk. Dat komt omdat je duidelijk weinig onderlegd bent in het technische aspect van fotografie (en studio-werk in het bijzonder).

        De beste investering voor jou om betere foto's te maken zal zoals bij ieder fotograaf in het "leren fotografen" zitten. Door je kennis en techniek te verbeteren zul je ook gaandeweg leren welk materiaal je nodig hebt om tot goede resultaten te komen.
        Dan zal je hier geen topic starten met vragen alla wat is het beste merk voor portret-fotografie?

        Nogmaals, niet slecht bedoeld hoor maar je start hier een topic en 3 dagen en 17 comments later heb je nog niet eens gereageerd/verduidelijkt.
        Last edited by tcf; 20 oktober 2018, 14:16.

        Comment


        • #19
          Re: Nieuw fototoestel kopen, welke raden jullie me aan

          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht

          YMMV
          nb. ik heb nog een belangrijk argument maar daar kom ik wslk. later nog eens op terug.
          Aja mijn belangrijk argument. We zijn nu 2 maanden later. Het was voor mij snel duidelijk dat we niets meer van de TS zouden horen. Ze is zelfs niet komen kijken. Ik had ook gear van €100000 kunnen aanbevelen. Alles voor de kat.

          YMMV
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #20
            Re: Nieuw fototoestel kopen, welke raden jullie me aan

            Geen grap... op veel van deze vragen antwoorden veel mensen goedbedoeld maar geen topicstarter die reageerd of ernaar kijkt...
            Dit gebeurd meer dan omgekeerd...


            Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #21
              Re: Nieuw fototoestel kopen, welke raden jullie me aan

              Als je de zinsopbouw bekijkt en er wordt gesproken over foto's (trekken).......
              Last edited by Rx-ke; 17 december 2018, 19:07.
              MVG. Hugo

              Comment


              • #22
                Re: Nieuw fototoestel kopen, welke raden jullie me aan

                Als je de antwoorden leest... die nodigen ook niet uit om terug te komen.

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuw fototoestel kopen, welke raden jullie me aan

                  Volgens mij: winterbanden.
                  ...leeg...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuw fototoestel kopen, welke raden jullie me aan

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Als je de antwoorden leest... die nodigen ook niet uit om terug te komen.
                    Snik ... Zelf niet een keer Snik ...

                    MAW als je niks te vertellen blijf weg De 'trol of the year 2018' is op een andere site dit jaar
                    Dank u
                    Last edited by Nerdifant; 17 december 2018, 18:07.
                    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuw fototoestel kopen, welke raden jullie me aan

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                      Volgens mij: winterbanden.
                      Denk dat deze dan toch hoger scoort.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuw fototoestel kopen, welke raden jullie me aan

                        Moderator Note: Discussie is uit de hand gelopen, en daarom afgesloten. Mocht Topic Starter (Luciana) alsnog een deftig antwoord willen, gelieve de Mod te contacteren.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment

                        Working...
                        X