Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS R Full Frame systeem camera.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

    Die kon ik niet laten voorbijgaan...

    #canon #canoneosr #canonmirrorlessOriginal Source: Risitas y las paelleras: https://youtu.be/cDphUib5iG4Hello! Welcome to Focus media where we help new Filmm...

    Comment


    • #92
      Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

      Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      Die kon ik niet laten voorbijgaan...

      https://www.youtube.com/watch?v=OvDW...ature=youtu.be
      Dat filmpje is ook al voor vele dingen gebruikt, enige dat verandert is de ondertiteling

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #93
        Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Dat filmpje is ook al voor vele dingen gebruikt, enige dat verandert is de ondertiteling

        grts
        Sieg
        Dat weet ik, maar dat zou ook op de Zeee passen
        Ergens gevonden op DP tussen de commentaren.

        Comment


        • #94
          Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
          Die kon ik niet laten voorbijgaan...

          https://www.youtube.com/watch?v=OvDW...ature=youtu.be
          Geweldig. En hij heeft nog gelijk ook.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #95
            Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

            Snap niet dat er zovelen over het gebrek aan een joystick zitten te melken. Dat touchscreen dat je als touchpad kan gebruiken gaat vele malen sneller dan een joystick.... Had deze getest, en ingesteld op rechtsonder en met je duim op dat scherm, met je oog in de zoeker, en dat ging allemaal heel snel. Sneller dan dat ik het focus punt kan bewegen dan met een joystick.
            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

            Comment


            • #96
              Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

              DPR heeft blijkbaar de tests voor "beeldkwaliteit" afgerond, met de 50/1.2...

              Canon's EOS R, the company's first full-frame mirrorless camera, impresses us with its image quality and color rendition. But it also comes with quirky ergonomics, uninspiring video features and a number of other shortcomings. Read our full review to see how the EOS R stacks up in today's full-frame mirrorless market.


              Lijkt me wel OK, ook al geeft men aan dat er ruimte voor verbetering is.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #97
                Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                Oorspronkelijk geplaatst door Lumixgx8 Bekijk bericht
                Het is me wat met al die full frame systeemcamera's tegenwoordig. Lekker foto's maken
                met mijn micro 4/3 met zijn lichte lensjes en fantastische kwaliteit. Maar ja, voor mensen
                met geld en zij die vergeten zijn waarover het gaat bij deze camera's zoals het gewicht en
                compactheid, is het een mooie aanvulling.

                De nieuwe RF lenzen zijn niet alleen zwaar maar ook behoorlijk duur.
                Dat belooft wanneer ze lange tele's voor dit systeem gaan uitbrengen.
                Ik denk er nog minder aan dan vroeger om naar FF over te gaan, de beeldkwaliteit van APS-C is voor mij ruim voldoende.

                Geen idee hoe de opvolger van de 7DII er uit gaat zien.
                Bijna alle commentatoren hebben de dood van het EF-M systeem aangekondigd, maar het zou me niet verwonderen wanneer ze in deze reeks een performant toestel zoals de Fuji XT-3 uitbrengen.

                Comment


                • #98
                  Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                  Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  De nieuwe RF lenzen zijn niet alleen zwaar maar ook behoorlijk duur.
                  Dat belooft wanneer ze lange tele's voor dit systeem gaan uitbrengen.
                  Ik denk er nog minder aan dan vroeger om naar FF over te gaan, de beeldkwaliteit van APS-C is voor mij ruim voldoende.
                  Twee van de nieuwe lenzen zijn zwaar en duur omdat het heel lichtsterke lenzen zijn, de 28-70 f2,0 is zelfs de enige full-frame zoomlens binnen dat bereik met zo'n grote diafragma-opening.
                  Dat zijn dus speciale lenzen, je moet die 28-70 f2,0 niet zomaar vergelijken met een 24-70 f2,8 voor full-frame camera's.
                  De 24-105 f4 is ongeveer even duur als de 24-105 f4 L IS, het gewicht zal ook ongeveer hetzelfde zijn.

                  En als je geen nood hebt aan full-frame, dan kan je inderdaad een heleboel geld uitsparen door te blijven werken met APS-C camera's, vooral als je specifieke lenzen daarvoor gebruikt.

                  Ik wacht zelf wel af wat er in de toekomst nog allemaal komt, met het "fotogereedschap" dat ik op dit ogenblik heb kan ik eigenlijk alle foto's maken zoals ik dat wil.
                  Nog betere prestaties op hoge iso wil iedereen wel, maar die verschillen tussen de opvolgende modellen zijn tegenwoordig lang niet meer zo groot als toen de DSLR's pas op de markt waren.
                  Daarom loont het niet echt om "het volgende model" te kopen omdat de verbeteringen doorgaans niet echt spectaculair zijn (het is niet meteen zichtbaar op de gemaakte foto's, en dat is eigenlijk nog altijd waar het om draait als je een "upgrade" doet).
                  Als ze nieuwe telelenzen maken voor de EOS R, dan zouden die normaalgezien ongeveer even veel moeten kosten als vergelijkbare lenzen voor een full-frame DSLR.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #99
                    Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Twee van de nieuwe lenzen zijn zwaar en duur omdat het heel lichtsterke lenzen zijn, de 28-70 f2,0 is zelfs de enige full-frame zoomlens binnen dat bereik met zo'n grote diafragma-opening.
                    Dat zijn dus speciale lenzen, je moet die 28-70 f2,0 niet zomaar vergelijken met een 24-70 f2,8 voor full-frame camera's.
                    De 24-105 f4 is ongeveer even duur als de 24-105 f4 L IS, het gewicht zal ook ongeveer hetzelfde zijn.

                    En als je geen nood hebt aan full-frame, dan kan je inderdaad een heleboel geld uitsparen door te blijven werken met APS-C camera's, vooral als je specifieke lenzen daarvoor gebruikt.

                    Ik wacht zelf wel af wat er in de toekomst nog allemaal komt, met het "fotogereedschap" dat ik op dit ogenblik heb kan ik eigenlijk alle foto's maken zoals ik dat wil.
                    Nog betere prestaties op hoge iso wil iedereen wel, maar die verschillen tussen de opvolgende modellen zijn tegenwoordig lang niet meer zo groot als toen de DSLR's pas op de markt waren.
                    Daarom loont het niet echt om "het volgende model" te kopen omdat de verbeteringen doorgaans niet echt spectaculair zijn (het is niet meteen zichtbaar op de gemaakte foto's, en dat is eigenlijk nog altijd waar het om draait als je een "upgrade" doet).
                    Als ze nieuwe telelenzen maken voor de EOS R, dan zouden die normaalgezien ongeveer even veel moeten kosten als vergelijkbare lenzen voor een full-frame DSLR.
                    Dat is juist wat je zegt.
                    Met de lancering van twee speciale lenzen positioneert Canon de R reeks toch aan de bovenkant - ondanks een redelijk geprijsde eerste body.
                    Maar ik kan me niet voorstellen dat zij ervan uitgaan dat alle gebruikers hiernaar gaan overgaan.
                    Ze moeten nu een opvolger uitbrengen voor hun APS-C reeksen, anders loopt iedereen naar de concurrentie.

                    Ik heb ook ruim voldoende gerief om even af te wachten, en al mijn EF en EF-S lenzen blijven werken op hun mirrorless systemen EOS R en/of EOS M.

                    Comment


                    • Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                      ik heb ook de Canon EOS RP.
                      Ik heb wel een vraag hierover.
                      Op de vroegere Canon digitale camera's was het STERRETJE (de asterix *) om een lichtmeting vast te houden.
                      Bij de EOS RP is die asterix een andere functie.

                      Kan ik die * herprogrammeren in de settings zodat ie weer de lichtmeting vasthoudt ? Of is er een andere (makkelijker) oplossing ?
                      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                      Comment

                      Working...
                      X