Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bizar occasioneel PC en router probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Bizar occasioneel PC en router probleem

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Uit de data op de website: Correctiesnelheid 20 V/sec... Daar ga je geen pieken mee wegfilteren. Voor overspanningen moet je testen doen bij pulsen tot 1000V/µs. Die gaan los door die stabilisatietransfo. Het doel van zo'n transfo is helemaal verschillende van een overspanningsbeveiliging. Voor heel korte spanningsonderbrekingen moet je testen tot 20ms (1 sinus) die wegvalt. Kan zijn dat de voeding van die toestellen te krap berekend is (of geworden is door "sleet" op de condensatoren).

    Comment


    • #32
      Re: Bizar occasioneel PC en router probleem

      Het kunnen ook dipjes zijn in plaats van pieken.
      Dus eigenlijk eerst meten/monitoren zodat je weet of de spanning het probleem is.

      Beginnen met de stekkerblok te vervangen is ook al een goede optie.

      --
      mlap.
      T.T.

      Comment


      • #33
        Re: Bizar occasioneel PC en router probleem

        Inmiddels gebruik ik sinds enkele dagen een nieuwe stekkerdoos. Bij het vervangen van de oude viel op dat er daarin iets is los gekomen intern want ik hoor iets rammelen. Nog geen herstarts gehad met de nieuwe doos, maar of die het probleem oplost weet ik binnen enkele weken pas zeker.
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

        Comment


        • #34
          Re: Bizar occasioneel PC en router probleem

          Toch nog even opvolgen want mensen struikelen via Google al eens op dit soort discussies terwijl ze een oplossing voor een soortgelijk probleem zoeken.
          Uiteindelijk hielp het vervangen van de stekkerdoos niet. Om de paar dagen of weken bleef de PC zich willekeurig resetten om dan vervolgens te hangen bij het booten. Een maand terug heb ik dan de CMOS batterij van het moederbord vervangen en tegelijkertijd ook de bootschijf vervangen door een grotere SSD. Sindsdien zijn nog geen resets voorgevallen. Welk van de twee veranderingen het probeem van de baan hielp weet ik dus niet zeker. Het vervangen van die batterij kost maar één of twee Euro, dus dat had ik eigenlijk al veel vroeger moeten proberen, ook al is de ganse configuratie nog maar twee jaar oud en gaan die batterijen meestal langer mee.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment

          Working...
          X