Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

uitgebloeid en uitgedroogd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] uitgebloeid en uitgedroogd


    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

  • #2
    Re: uitgebloeid en uitgedroogd

    Mooi, die nerven in tegenlicht! De plaats van de bloem rechts van 't midden is perfect, maar voor mezelf zou ik een flink deel van de grote zwarte achtergrond wegsnijden, zodat de plant groter in beeld komt en de lichtere vlek links niet meer met de aandacht gaat lopen.

    Comment


    • #3
      Re: uitgebloeid en uitgedroogd

      in-droevig beeld. Wat deverbeling plant/achtergrond betreft : voor beide is er iets te zeggen, afhankelijk in hoeverre je het emotionele wil laten overheersen.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Re: uitgebloeid en uitgedroogd

        Oorspronkelijk geplaatst door 49er Bekijk bericht
        Mooi, die nerven in tegenlicht! De plaats van de bloem rechts van 't midden is perfect, maar voor mezelf zou ik een flink deel van de grote zwarte achtergrond wegsnijden, zodat de plant groter in beeld komt en de lichtere vlek links niet meer met de aandacht gaat lopen.

        Wat de compo betreft, daar wou ik eigenlijk niks aan wijzigen.

        Wat die lichtere vlek betreft, dat is een ander paar mouwen. De BG dat zijn de boomkruinen van mijn buurman en uiteraard zijn die niet egaal. Het is niet mijn gewoonte met zwarte kartons of dergelijke te werken.
        Die zijn echter in die mate onderbelicht door het tegenlicht dat je daar geen verschil merkt.
        Op al mijn schermen hier, ook op de iPad van mijn vrouw lijkt de achtergrond egaal zwart in dit geval hier.
        Ik veronderstel nu dat jouw scherm te helder staat en dat zal wel het geval zijn bij een aantal anderen ook.

        Ik probeer dat in LR aan te passen zodat het zwarte overal als zwart overkomt.
        Dan is er nog een probleem want dan wil dat ook zeggen dat de heldere delen bij u (en anderen) te helder gaan zijn, kortom jij ziet niet wat ik zie

        Ik elk geval bedankt voor jouw verhelderende reactie
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: uitgebloeid en uitgedroogd

          Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
          Wat de compo betreft, daar wou ik eigenlijk niks aan wijzigen.

          Wat die lichtere vlek betreft, dat is een ander paar mouwen. De BG dat zijn de boomkruinen van mijn buurman en uiteraard zijn die niet egaal. Het is niet mijn gewoonte met zwarte kartons of dergelijke te werken.
          Die zijn echter in die mate onderbelicht door het tegenlicht dat je daar geen verschil merkt.
          Op al mijn schermen hier, ook op de iPad van mijn vrouw lijkt de achtergrond egaal zwart in dit geval hier.
          Ik veronderstel nu dat jouw scherm te helder staat en dat zal wel het geval zijn bij een aantal anderen ook.

          Ik probeer dat in LR aan te passen zodat het zwarte overal als zwart overkomt.
          Dan is er nog een probleem want dan wil dat ook zeggen dat de heldere delen bij u (en anderen) te helder gaan zijn, kortom jij ziet niet wat ik zie

          Ik elk geval bedankt voor jouw verhelderende reactie
          Op mijn schermen heb ik een egale zwarte achtergrond, heldere delen zijn niet te helder op mijn schermen.
          Groeten Andre

          Comment


          • #6
            Re: uitgebloeid en uitgedroogd

            Vind de belichting heel knap
            Peter
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Re: uitgebloeid en uitgedroogd

              Op mijn (gecallibreerde) scherm is de achtergrond egaal zwart.
              Less is echter niet altijd more als ik persoonlijk naar de foto kijk.
              "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

              Comment


              • #8
                Re: uitgebloeid en uitgedroogd

                Bedankt voor de reacties !
                vermits de gekalibreerde schermen egaal zwart zien ga ik mij niet bezondigen aan een update

                Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk bericht

                Less is echter niet altijd more als ik persoonlijk naar de foto kijk.
                Ik denk (altijd persoonlijk ) niet in termen van "less" of "more" en dergelijke maar ik laat mijn gevoel (dat hopelijk niet zomaar hetzelfde is als dat van anderen ) een en ander bepalen en voor mij past de lege ruimte hier nu bij
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: uitgebloeid en uitgedroogd

                  laten Frans , soms moet je bij een foto je gevoel laten spreken en niet altijd alles technisch bekijken ,zeker in afdeling abstract komt zoiets vaker voor , maar het klopt wel als je lang met fotografie bezig bent zoals ik dat je nogal dikwijls dezelfde fout maakt ,ook is het niet altijd gemakkelijk je eigen gevoel over te brengen ,bij mij is de BG ook niet egaal ,maar juist dat vind ik het mooie er in ,ik hou niet zo van studio zwarte BG ,alleen als het onderwerp zich er toe leid . mooi gedaan

                  Comment


                  • #10
                    Re: uitgebloeid en uitgedroogd

                    Mooi Frans
                    Op mijn gekalibreerde scherm is de achtergrond niet egaal .... en dat is goed zo!
                    Vriendelijke groet, laGrange
                    http://lagrange.1x.com
                    "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

                    Comment


                    • #11
                      Re: uitgebloeid en uitgedroogd

                      Er zijn blijkbaar 'verschillen' gekalibreerde schermen en wie heeft nu gelijk ?! Een zeer subtiel onderwerp dat in een groot zwarte achtergrondprestatie wordt voorgesteld, voor mij iets te groot.
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                      Comment


                      • #12
                        Re: uitgebloeid en uitgedroogd

                        Een mooi kopje gevuld met licht en de Bg vind ik super.
                        groetjes, moniq (BD1321BE)

                        A picture paints a thousand words

                        Comment


                        • #13
                          Re: uitgebloeid en uitgedroogd

                          Mijn mening: een geslaagde foto, zonder twijfel. Maar ik krijg meer en meer déjà-vu gevoelens bij de 'less is more' foto's. Persoonlijk wil ik terug de 'more is more' richting uit.
                          Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
                          www.pixeldude.be
                          www.flickr.com/photos/139672558@N07

                          Comment

                          Working...
                          X