Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Week-end - Nachttarief meterteller.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Week-end - Nachttarief meterteller.

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Feestdagen worden voor aansluitingen op laagspanning enkel als dal-uren aanzien indien ze in een WE vallen, in de week worden ze aan normaal tarief aangerekend.

    https://www.eandis.be/sites/eandis/f...ng_iverlek.pdf
    Ik zou dit toch maar eens nakijken. Ik woon in Brussel, hang af van Sibelga, heb geen digitale meter, maar een gewone dag/nacht teller en toch staat hij vandaag woensdag 15 augustus op nachttarief.
    Ik vermoed dat zij met impulsen werken die de stand van de meter kunnen wijzigen.
    Zij hebben trouwens onlangs de nachturen gewijzigd en gelijkgeschakeld voor heel het Brusselse gewest. Dit moet dus ook via een wijziging van de impulsen gebeurd zijn, want ze hebben echt niet al de meters gewijzigd.

    Vriendelijke groeten

    Peter

    Comment


    • #17
      Week-end - Nachttarief meterteller.

      Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
      Ik zou dit toch maar eens nakijken.
      Dat kan inderdaad voor elke regio en beheerder anders zijn, ik verwees hier enkel naar de regeling van Eandis omdat er onterecht de indruk werd gegeven dat dit overal zo is.
      De toepasbare gemeenten staan in het document van de link en is actueel.
      Wij hebben van 1994 tot enkele maanden terug een tweevoudig tarief gehad en nooit nachttarief gehad op feestdagen die buiten het WE vallen.
      Wat van toepassing is voor eigen gemeente kan men terugvinden bij de netbeheerder.
      Ook hier werkt men met een puls om de teller om te zetten naar het andere tarief.
      Brussel kent o.a. ook heel andere regels voor zonnepanelen, net als een ander verkeersreglement. [emoji16]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: Week-end - Nachttarief meterteller.

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Dat kan inderdaad voor elke regio en beheerder anders zijn, ik verwees hier enkel naar de regeling van Eandis omdat er onterecht de indruk werd gegeven dat dit overal zo is.
        De toepasbare gemeenten staan in het document van de link en is actueel.
        Wij hebben van 1994 tot enkele maanden terug een tweevoudig tarief gehad en nooit nachttarief gehad op feestdagen die buiten het WE vallen.
        Wat van toepassing is voor eigen gemeente kan men terugvinden bij de netbeheerder.
        Ook hier werkt men met een puls om de teller om te zetten naar het andere tarief.
        Brussel kent o.a. ook heel andere regels voor zonnepanelen, net als een ander verkeersreglement. [emoji16]
        en gratis huisvuilophaling 2x per week restafval, 1x per week geel, 1x per week blauw,

        Comment


        • #19
          Re: Week-end - Nachttarief meterteller.

          Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
          Ik zou dit toch maar eens nakijken. Ik woon in Brussel, hang af van Sibelga, heb geen digitale meter, maar een gewone dag/nacht teller en toch staat hij vandaag woensdag 15 augustus op nachttarief.
          Ik vermoed dat zij met impulsen werken die de stand van de meter kunnen wijzigen.
          Zij hebben trouwens onlangs de nachturen gewijzigd en gelijkgeschakeld voor heel het Brusselse gewest. Dit moet dus ook via een wijziging van de impulsen gebeurd zijn, want ze hebben echt niet al de meters gewijzigd.

          Vriendelijke groeten

          Peter
          Het wordt idd gewoon met een puls omgeschakeld.
          In ons vorig huis hadden we ook een tweevoudige meter. De nachtmeter ging beduidend sneller vooruit dan de dag meter.
          Mijn vrouw deed dan ook zoveel mogelijk in dat tarief.
          Nu een enkelvoudige meter en panelen.
          Over twee weken opname van de stand, we hebben 200Kw overschot. Dus goed gewerkt.
          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

          Comment


          • #20
            Re: Week-end - Nachttarief meterteller.

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Feestdagen worden voor aansluitingen op laagspanning enkel als dal-uren aanzien indien ze in een WE vallen, in de week worden ze aan normaal tarief aangerekend.

            https://www.eandis.be/sites/eandis/f...ng_iverlek.pdf
            Sinds wanneer is dat veranderd?
            Blijkbaar is dat al lang zo :-(

            Dat is toch weer een verdoken prijsstijging. :-(
            Last edited by mlap; 15 augustus 2018, 14:44.

            Comment


            • #21
              Re: Week-end - Nachttarief meterteller.

              Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
              Sinds wanneer is dat veranderd?
              Blijkbaar is dat al lang zo :-(

              Dat is toch weer een verdoken prijsstijging. :-(
              Dat hangt af van je gemeente.
              Zoals gezegd is dit in Brussel niet zo, maar in De Panne wel.

              Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

              Comment


              • #22
                Re: Week-end - Nachttarief meterteller.

                Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                Sinds wanneer is dat veranderd?
                Blijkbaar is dat al lang zo :-(

                Dat is toch weer een verdoken prijsstijging. :-(
                Hier is dat altijd al zo geweest, nooit anders geweten en dat is al zeker 25 jaar. [emoji6]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment

                Working...
                X