Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleurbeheer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Kleurbeheer

    Fijn dat het probleem is opgelost.
    En ... wat heb je nu anders moeten doen t.o.v. de voorgaande keer?
    www.guydewestelinckfotografie.be

    Comment


    • #32
      Re: Kleurbeheer

      Ik denk dat ik hetzelfde gedaan heb maar Marc heeft beide geprinte kleurkaarten ingescand een jpg van gemaakt en ze ook opgestuurd en daar kun je duidelijk het verschil zien. Wat er de eerste keer misgelopen is......ik zou het niet weten. Maar ja (na een moeilijke bevalling) eind goed al goed!

      Comment


      • #33
        Re: Kleurbeheer

        Wil toch nog even het volgende meegeven: in PS als je de geprinte foto nog te donker of te licht vind dan moet je via "Niveaus" Ctr L je uitvoer aanpassen (dat is de onderste balk) Ik heb van een vriend een (digitale)printkaart gekregen die van 0 tot 256 gaat en dat moet je natuurlijk printen en op ieder vakje moet er een verschil zijn. In mijn geval was wit goed maar zwart niet. Heb uitvoer aangepast (vraagt wel enkele prints) daar nadien een handeling (action) van gemaakt ,F9 voor voorzien, zodat ik dat wanneer ik ga printen op F9 klik en zeker weet dat mijn print zo is als mijn scherm en nu is alles perfect. Indien er interesse is in de printkaart wil ik die gerust doorsturen via mail want hier weet ik niet hoe dat moet. geef mij maar een PM en ik stuur ze door. Hopelijk heb ik nu ook enkele mensen kunnen helpen.

        Comment


        • #34
          Re: Kleurbeheer

          Oorspronkelijk geplaatst door paep Bekijk bericht
          ...Indien er interesse is in de printkaart wil ik die gerust doorsturen via mail want hier weet ik niet hoe dat moet. geef mij maar een PM en ik stuur ze door. Hopelijk heb ik nu ook enkele mensen kunnen helpen.
          Je kunt die printkaart bv ook publiceren zoals je hier een foto plaatst, alleen hoeft die niet meteen zichtbaar te zijn. Dus:
          1. opladen naar een host;
          2. het adres kopiëren (begint normaliter met http.... en eindigt op .jpg)
          3. dat adres hier plakken; je hebt dan meteen een link, dat bij aanklikken je bij het bestand zelf brengt, van waaruit je kunt downloaden.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #35
            Re: Kleurbeheer

            Opladen naar een host??????? Hoe doe ik dat?

            Comment


            • #36
              Re: Kleurbeheer

              Heb je hier al ooit foto's gepost? Al de mensen die hier foto's posten beschikken over een host. D'er zijn er een aantal gratis: Flickr en Dropbox ondermeer, maar wat velen vroeger gebruiken (Photobucket) was opeens 'te betalen'.
              Ik ben een vroege gebruiker van Dropbox; en dat gebruik ik voor de weinige foto's die ik nog post (gewoon enkel in de zomer, als ik als Mod verlof heb); maar Imgur bv gebruik ik bijna dagelijks voor mijn screenshots.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #37
                Re: Kleurbeheer


                heb hem ook in Forum test gezet en daar werkte hij

                Comment


                • #38
                  Re: Kleurbeheer

                  Oorspronkelijk geplaatst door paep Bekijk bericht
                  https://dl.dropbox.com/s/4ka417ld9gu...l%20Target.jpg
                  heb hem ook in Forum test gezet en daar werkte hij
                  Prima gedaan. Nu in het Testforum heeft men je zelfs geleerd om zichtbaar te posten, wat nu net niet nodig was voor dit specifiek geval, maar misschien jou van pas kan komen, mocht je (in onze Fotohoek) je foto's willen laten zien.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #39
                    Re: Kleurbeheer

                    Ben ondertussen voor het printen met de Epson P600 van het fotopapier van Epson overgestapt naar Canson Baryta Photographique A3+ 310gr. en Canson Platine Fibre RAG A3+ 310 gr. en wat een verschil. Geen gedoe meer met
                    aanpassing en met hun ICC profiel en resultaat zoals de foto afgewerkt is in PS.
                    Kleuren echt zoals op scherm en een mooie structuur in hun papier. Kost wel wat meer maar het resultaat is top. Echt tevreden nu.

                    Gr, Daniel.

                    Comment

                    Working...
                    X