Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zonder kleur (+ kleur)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] zonder kleur (+ kleur)




    in kleur :

    Last edited by blauwzwart; 27 maart 2018, 19:08.
    mijn website : klik

  • #2
    Re: zonder kleur

    Voor mij is dit een prachtig en sterk beeld. Mooi scherp en goed omzetting met alle contrasten van wit over grijs naar zwart.
    Ik zou zeer tevreden zijn met een dergelijk resultaat.

    Comment


    • #3
      Re: zonder kleur

      Inderdaad een krachtig en geslaagd portret
      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

      Comment


      • #4
        Re: zonder kleur

        Geslaagd, en zeker mooi omgezet, ik ben nu wel benieuwd naar de kleur uitvoering.
        wat mij direct opviel was de juiste belichting, met name de glitters zijn goed te onderscheiden.

        Rob
        a picture is just a moment of life, enjoy each of them

        Comment


        • #5
          Re: zonder kleur

          Ik vind deze kunnen in z/w. De anderen uit je reeks minder.

          Comment


          • #6
            Re: zonder kleur

            mooie
            www.lensculture.com/nathan-verstraete

            Comment


            • #7
              Re: zonder kleur

              Dag,
              ik wil geen spelbreker zijn, maar dit moet toch in kleur? Ik zie voor dit beeld geen enkele meerwaarde in zwart wit.

              mvg
              Filip

              Comment


              • #8
                Re: zonder kleur

                De foto is blijkbaar in het zwart-wit gemaakt omdat het kan, maar het model heeft alles gedaan om er zo gekleurd mogelijk op te staan.
                Omzetting naar zwart-wit is geen doel op zich, maar moet een toevoeging zijn om een bepaalde sfeer te maken en dat is hier zeker niet het geval.

                Comment


                • #9
                  Re: zonder kleur

                  Z/W of kleur - het is een keuze die de fotograaf maakt lijkt me.
                  Je kan denk ik geen lijst maken van onderwerpen die in kleur moeten en andere die in Z/W mogen.
                  In geval van carnaval vind ik dat het weglaten van kleur de foto terugbrengt tot de essentie en dat is voor mij de mens achter het masker
                  Dank voor de reacties - heb er de kleurenversie bijgezet voor de liefhebbers
                  Peter
                  mijn website : klik

                  Comment


                  • #10
                    Re: zonder kleur

                    De zwartwitversie versterkt wel alle oneffenheden in de huid, bijvoorbeeld aan de kin krijg je wel stevige vlekken, terwijl de dame op de kleurversie toch een gave huid heeft.

                    Comment


                    • #11
                      Re: zonder kleur

                      Dan vind ik de zwart-wit toch stukken meer karakter hebben alsook door de harde bewerking.
                      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                      Comment


                      • #12
                        Re: zonder kleur (+ kleur)

                        smaak en kleur ... . Ik verkies de kleur-versie omdat die guitiger overkomt en dat past voor mij beter bij het beeld dat die persoon wil uitstralen. Maar de fotograaf blijft baas.
                        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                        Comment


                        • #13
                          Re: zonder kleur

                          Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                          Dan vind ik de zwart-wit toch stukken meer karakter hebben alsook door de harde bewerking.
                          Insgelijks... ik vind het raar dat sommigen vinden dat kleurrijk carnaval in kleur zou moeten zijn.... die gedachte doortrekken zou zw/w fotografie altijd uit den boze zijn want onze wereld is een een kakofonie van kleuren niettegenstaande dat mijn insziens niets minder waar is .... trouwens ook hier vind ik de zw/w versie pakken sterker dan de kleurenversie... misschien en dan vooral in het gezicht een beetje meer licht en de schuif “helderheid” een beetje terug maar da’s een goesting
                          www.lensculture.com/nathan-verstraete

                          Comment

                          Working...
                          X