Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Halogeen spotje vervangen door LED spotje?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Halogeen spotje vervangen door LED spotje?

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Waarom niet kiezen voor COB leds Pol, daar is de verzameling leds bedekt met één filter in plaats
    van al die apparte leds op een plaatje.
    Heb geen kennis van dit soort Leds Geert. Ben eens gaan zoeken maar vind niet zo direct iets dat hier zou passen. Ben bezig met stelselmatig al onze halogeens te vervangen nu de prijs redelijk aan het worden is. Ik schat dat er in gans ons huis toch een 60-tal zullen zijn. Wij hebben nog gebouwd in een periode (1996) waar zowat alles wat licht moest geven spot was en dan nog meestal ingebouwd in de plafonds.Het is ook allemaal laagspanning. Deze die ik nu koop bij Amazon zijn zeer voordelig van prijs en geven voldoende licht en hebben een mooie spreidingshoek (120°). Ik ben rondom het huis begonnen en zal er nu 13 in de keuken vervangen. Voor onze living is het opbouw en die zitten in voetjes tegen het plafond en moeten ook licht geven aan de zijkanten. Hiervoor ben ik nog op zoek want de meeste leds geven enkel licht naar voor toe. Die mogen ook ietsje warmer zijn als bvb. voor de keuken.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #47
      Re: Halogeen spotje vervangen door LED spotje?

      Comment


      • #48
        Re: Halogeen spotje vervangen door LED spotje?

        Bedankt Geert.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #49
          Re: Halogeen spotje vervangen door LED spotje?

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Vandaag deze binnengekregen : https://www.amazon.de/dp/B071R2R3HX/...395811_TE_dp_1
          Heb er direct nog 20 bij besteld. Was voor buiten met bewegingsdetector op onze parking en voor overdekt terras achteraan. Ze zijn perfect. Voor binnen misschien wat minder koud licht een naar 3500 Kelvin gaan.
          Heb die genomen van 4500K voor onze keuken. Daar mag/moet het koud licht zijn. Heb er 13 in het plafond geplaatst en 4 in de dampkap. En.. wat een verademing. Wat een lichtopbrengst, precies echt dag. Toen ik deze morgen opstond met het beetje zonlicht erbij via het grote raam in onze keuken was het precies of ik buiten stond op een kraakheldere dag.
          Mijn volgende bestelling wordt er één van wat warmer licht voor plaatsen waar niet wordt gewerkt en er wat meer sfeer mag zijn. Maar de opbrengst van die 5W is echt schitterend.
          Men spreekt soms van die Chinese brol. Was daar ook niet zo'n grote fan van, maar ga allicht mijn visie moeten herzien. Te hopen dat ze dus hun tijd meegaan.
          Beetje spijtig bij aankopen van dit Chinees aanbod via Amazon dat bepaalde types en K-waarden op bepaald moment uitgeput zijn. Wat reserve aanleggen kan immer nooit kwaad.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment

          Working...
          X