Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mk IV vraagjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 5D Mk IV vraagjes

    Kan iemand versie IV en versie III vergelijken (door zelfgedane tests) ?

    Ik ben heel blij met mijn 5DIII maar wil ms een 5DIV als back up (nu ja, dan eerder de 5DIII als back up).

    Zijn de verschillen niet zo groot zoals hierboven geschreven ?
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #17
      Re: Canon 5D Mk IV vraagjes

      Ik werk nu sinds die uit is met de MK IV. Voornamelijk trouws . Voordien 1D, 6D, 5D MKIII. De MKIII heb ik nog altijd als back up.
      Het grootste verschil tussen de MK III en IV is de focus. Bij slechte omstandigheden (avondfeest) is de MKIV altijd erop, gelijk welk punt je gebruikt. Bewegende mensen (dans) speelt echt geen rol, wil ik die foto is het drukken en direct zit de focus goed. Voor het iso gedeelte zie ik niet zoveel verschil. Wel heeft de MKIV wat meer detail maar dit is waarschijnlijk door de grotere hoeveelheid pixels. Meestal ga ik niet boven de iso 6400 en beide toestellen kunnen dit perfect aan. Touch screen heb ik vanaf dag 1 afgezet. Bij de selectie van mijn autofocus punt zat ik steeds met mijn neus tegen mijn scherm waardoor dit echt niet vlot ging door het touch screen. Ook voor het bekijken van je beelden op je scherm vind ik het wieltje beter.
      Enig minpuntje van de MKIV is de buffer: in een configuratie met 2 kaarten waarvan 1 in raw en 1 in jpeg hoge resolutie kan je echt niet zoveel beelden maken in burst. Het wegschrijven duurt ook te lang.
      Wat ik hier lees over de 6D en iso. Deze ervaring heb ik toch niet. De 6d was wel goed in iso maar beter zou ik zeker niet durven zeggen. In nabewerking heb je toch veel meer details in de 5D MKIV. Ook is de focus van de 6D echt vreselijk in slechte omstandigheden. Enkel middenpunt deed het goed.
      Of een upgrade naar een 5D MKIV het waard is : Als je regelmatig werkt in slechte lichtomstandigheden en je MOET die foto hebben dan is de MK IV vergeleken met de MK III zeker een upgrade waard, voor de rest zeker niet.
      www.alexvdb.be

      Comment


      • #18
        Re: Canon 5D Mk IV vraagjes

        Bedankt nog voor de bijgekomen reacties
        Ik vind het persoonlijk nog altijd spijtig dat Canon bij zulke toestellen geen mogelijkheid voorziet om het oculair af te dekken, toch triestig werken met zo'n rubberen dopje

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #19
          Re: Canon 5D Mk IV vraagjes

          Kijk je niet blind op dat afdekken van oculair. 75% van foto's die ik maak met m'n 5D4 zijn heel lange sluitertijden en nooit geen last van strooilicht dus.

          Ik heb de 5D2 gehad, dan de 5D3 en nu 5D4. Als mensen spreken over moeilijkere kwaliteit met de 5D4 komt dit gewoon door de nieuwere sensor met hogere resolutie, die alle foutjes in de lenzen extra afstraft en extra uitvergroot. Wat die hogere resolutie en nieuwere sensor ook doet is natuurlijk de foutjes of de bewegingen/trillingen ook sterker benadrukken, vandaar dat sommigen hem misschien minder vinden op hogere iso, maar dat is helemaal niet zo.
          Is het een upgrade van 5D3 echt waard, niet echt. Is de touchscreen perfect gevoelig en zeer handig, jawel.

          Dus als puntje bij paaltje komt, als je deftig weet wat je doet met de 5D4 en perfecte foto's schiet dan is het een dijk van een camera. Maak je foutjes, of gebruik je slechter glas dan zal hij dat afstraffen.

          Comment


          • #20
            Re: Canon 5D Mk IV vraagjes

            Oorspronkelijk geplaatst door Jantjek Bekijk bericht
            Kijk je niet blind op dat afdekken van oculair. 75% van foto's die ik maak met m'n 5D4 zijn heel lange sluitertijden en nooit geen last van strooilicht dus.

            Ik heb de 5D2 gehad, dan de 5D3 en nu 5D4. Als mensen spreken over moeilijkere kwaliteit met de 5D4 komt dit gewoon door de nieuwere sensor met hogere resolutie, die alle foutjes in de lenzen extra afstraft en extra uitvergroot. Wat die hogere resolutie en nieuwere sensor ook doet is natuurlijk de foutjes of de bewegingen/trillingen ook sterker benadrukken, vandaar dat sommigen hem misschien minder vinden op hogere iso, maar dat is helemaal niet zo.
            Is het een upgrade van 5D3 echt waard, niet echt. Is de touchscreen perfect gevoelig en zeer handig, jawel.

            Dus als puntje bij paaltje komt, als je deftig weet wat je doet met de 5D4 en perfecte foto's schiet dan is het een dijk van een camera. Maak je foutjes, of gebruik je slechter glas dan zal hij dat afstraffen.
            Bedankt Jantjek voor je antwoord

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment

            Working...
            X