Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn hier mensen al effectief bezig met Affinity op Pc of Mac?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Zijn hier mensen al effectief bezig met Affinity op Pc of Mac?

    Dank voor die link, Ruud!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #32
      Re: Zijn hier mensen al effectief bezig met Affinity op Pc of Mac?

      Oorspronkelijk geplaatst door Yes sir Bekijk bericht
      Affinity Photo Workbook

      Vandaag een mail binnengekregen met de aanbieding van een 488 pagina's tellend hardcover boek over -jawel- Affinity Photo.
      In het Engels, voor mij sowieso geen probleem, maar het wordt rijkelijk geïllustreerd, dus waarschijnlijk zelfs voor wie die taal minder machtig is de moeite, vrees ik...

      Kijk eens op:
      https://affinity.serif.com/en-us/pho...=APWBLaunchE01

      Groet,
      Ruud
      Ik dacht gelezen te hebben dat die ook in het Duits te krijgen is.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #33
        Re: Zijn hier mensen al effectief bezig met Affinity op Pc of Mac?

        Klopt, als ik het goed heb gezien, bij het afrekenen kun je kiezen voor een Duitse vlag, maar voor de zekerheid zou ik hem dan ook via de Duitse site bestellen.
        Als je alleen de vlag verandert twijfel ik er namelijk nog een klein beetje aan of je wel het boek in het Duits krijgt (en niet alleen maar de afrekenpagina's in de Duitse taal).
        Waarschijnlijk is dit laatste overbodig èn te voorzichtig, maar toch.

        Maaruh... heb je dan ook de Duitstalige versie van Affinity, want anders zit je daar straks misschien weer mee.

        Groet,
        Ruud

        Comment


        • #34
          Re: Zijn hier mensen al effectief bezig met Affinity op Pc of Mac?

          Nee, de Engelstalige versie. Bestaat er dan een Duitse versie?

          PS: Ik ben eens op de Franse website gaan kijken en daar vind ik toch geen Franse versie van dit boek terug.
          Last edited by Red Falcon; 26 november 2017, 20:12.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #35
            Re: Zijn hier mensen al effectief bezig met Affinity op Pc of Mac?

            Nu... Affinity (het programma, niet het boek) zou draaien in dezelfde taal als je systeem. Ik zie dat zowel Duits als Frans bij de mogelijkheden zitten, maar zelf hou ik het op het Engels. Daarstraks trouwens een 'Solid Foundations' cursus gekocht à €10,- van Udemy. Daarmee heb ik alvast de basis te pakken!

            Via Preferences (voorkeuren) kun je de taal aanpassen:

            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #36
              Re: Zijn hier mensen al effectief bezig met Affinity op Pc of Mac?

              Ik gebruik Affinity 2 jaar, versie 1.4 - 1.5 nu 1.6 mij zal je niet horen klagen zeker niet nadat Affinity een foto van mij gebruikt voor hun website

              Comment


              • #37
                Re: Zijn hier mensen al effectief bezig met Affinity op Pc of Mac?

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Ik heb Affinity Photo al een hele tijd, maar tot voor kort niet veel gebruikt. Nu zit ik in een FB groep van Affinity Photo, en daar steek ik heel wat op over gebruik van het programma. Het laatste dat ik gisteren geleerd heb is dat je rechtstreeks van je scanner in Affinity Photo kunt. Voor Photoshop had ik daarvoor een extra softwarepakket (Vuescan) nodig. Maar d'er is uiteraard nog zoveel te leren eer ik veilig Adobe achter me kan laten.
                hoe is deze te vinden

                Comment


                • #38
                  Re: Zijn hier mensen al effectief bezig met Affinity op Pc of Mac?

                  Oorspronkelijk geplaatst door albert Bekijk bericht
                  hoe is deze te vinden
                  Wat zoek je precies? Wat bedoel je met 'deze'?
                  Je antwoordt op een bericht van mij van drie jaar geleden!
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #39
                    Re: Zijn hier mensen al effectief bezig met Affinity op Pc of Mac?

                    Was al van plan een topic te openen over Affinity,
                    maar dus niet meer nodig.
                    Wat zijn de ervaringen van de mensen die het nu (nog?) gebruiken????
                    Valable vervanger voor Photoshop????

                    Comment


                    • #40
                      Re: Zijn hier mensen al effectief bezig met Affinity op Pc of Mac?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                      Kan Affinity soft-proofing ?
                      De enigste reden waarom ik voor PS of LR zou kiezen.

                      YMMV
                      Affinity kan soft-proofing, echter nog niet gebruikt tot op heden. Even googlen op "Affinity soft proofing" en dan wordt het duidelijk
                      Groeten Andre

                      Comment

                      Working...
                      X