Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Australian shepherd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Australian shepherd

    De afgelopen 2 dagen heb ik een fotoworkshop gevolgd. Heb geleerd manueel foto's te maken en gebruik te maken van natuurlijk licht. Ook heb ik les gehad in fotoshop. Wat vinden jullie van het resultaat?



    Bedankt voor het kijken!
    Groetjes, Linda

  • #2
    Re: Australian shepherd

    mooi in beeld gebracht tof !!! grts Jozef
    Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

    Comment


    • #3
      Re: Australian shepherd

      Was deze nu scherp geweest, dan .
      Scherpte ligt zo te zien aan de bladeren onderaan, vóór de hond.

      Comment


      • #4
        Re: Australian shepherd

        Dank voor jullie reacties Jozef en Djivan. Jammer dat 'ie weer niet scherp is Wel fijn dat de rest wel in de smaak valt
        De fotograaf zei dat ik iets hogere sluitertijden moet gebruiken. Maar ik zat al op iso 1000 (om een snellere sluitertijd te krijgen) en wilde niet hoger gaan (ivm ruis) en het was vrij donker in het bos.
        Sony A700 F5.6 1/250 300mm iso1000
        Groetjes, Linda

        Comment


        • #5
          Re: Australian shepherd

          Afgezien van dat beetje gebrek aan scherpte staat hij er heel mooi op.

          ps. Ik denk dat je met de A700 zonder probleem nog wat hoger kunt gaan in iso als het nodig blijkt te zijn
          Last edited by philitalia; 20 oktober 2017, 22:04.
          Mvg Philip

          Comment


          • #6
            Re: Australian shepherd

            Het idee en de bewerking vind ik prachtig en origineel De hond presenteert zich evenwel op een ongemakkelijke, een beetje gebrekkige manier, de achterste poten zitten onrealistisch aan deze afgezaagde stam. Als je dergelijke stijl gaat nastreven dan gaan we nog schitterende foto's van je zien !
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Australian shepherd

              Dank je wel Philitalia en Raymond Moet eerlijk bekennen dat het idee van de fotograaf van de workshop was, maar ik heb veel geleerd. Ben heel blij met de positieve reacties

              Philitalia, krijg ik dan niet te veel ruis boven iso 1000? Er was al behoorlijk wat ruis op deze iso, maar ik moest in raw schieten, waardoor we wat ruisreductie konden toepassen.
              Groetjes, Linda

              Comment


              • #8
                Re: Australian shepherd

                Oorspronkelijk geplaatst door Lin Bekijk bericht
                Philitalia, krijg ik dan niet te veel ruis boven iso 1000? Er was al behoorlijk wat ruis op deze iso, maar ik moest in raw schieten, waardoor we wat ruisreductie konden toepassen.
                Veel keuze heb je niet in dit geval (weinig licht + dier dat beweegt). Ik weet niet of je diafragma een beetje groter kon.
                Ruis zul je wel hebben met een hoger iso, maar tot 1600 zou dat toch nog aanvaardbaar moeten zijn met de A700 - misschien zelfs nog wat hoger.
                Probeer eens verschillende foto's te nemen van hetzelfde onderwerp in slechte lichtomstandigheden en telkens de iso in stapjes verhogen ... op die manier kun je voor jezelf uitmaken wanneer er, naar jouw smaak, te veel ruis is met deze camera.
                Liever een beetje ruis dan een onscherpe foto.
                Last edited by philitalia; 21 oktober 2017, 11:10.
                Mvg Philip

                Comment


                • #9
                  Re: Australian shepherd

                  Dank je wel voor het advies, Philitalia. Nee, m'n diafragma kon niet meer groter. Ik ga het allemaal eens bekijken.
                  Groetjes, Linda

                  Comment

                  Working...
                  X