Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sky on fire

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Sky on fire

    Gisterenavond stond de lucht in vuur en vlam. Nog even gewacht tot na zonsondergang maar de rode gemel waar ik op had gehoopt werd verstoord door een hardnekkige wolkenband. Nikon D7100 Sigma 24-70 F11, ISO 100, 1/10sec, Lee Hard Grad 0.9 filter (eerste test)

    ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
    Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

  • #2
    Re: Sky on fire

    Wolken storen niet vind ik Mattias. Prachtige zonnestraaltjes. Wel storend zijn die windmolens. En misschien sensorvlekje links wegwerken?
    grts,
    Raf.

    Comment


    • #3
      Re: Sky on fire

      Voor mij mogen die windmolens ook verdwijnen ,mooie stervorming vd zon!
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: Sky on fire

        die windmolens zijn inderdaad wat jammer, verder hele mooie warme foto.
        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
        Our English website: www.kaichitravel.com
        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

        Comment


        • #5
          Re: Sky on fire

          Mja voor mij mochten de kleuren toch net een stukje minder, dan vooral het geel-oranje van de zon
          De kleuren in de lucht vind ik dan wel weer mooi
          Uiteraard toch wel spijtig van de aanwezige lensflare, de windmolens storen mij dan weer niet

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Sky on fire

            windmolens zullen we er de volgende tientallen jaren moeten bij nemen. niet veel aan te doen.

            kleurtjes kunnen voor mij persoonlijk wel, al denk ik dat de paarse tint rechts van de windmolens, net boven de horizon niet echt toppie is.
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: Sky on fire

              Inderdaad, redelijk gesatureerd, maar mag uiteraard.Mooi moment. Jammer van het paarsige.
              Was het mijn foto, zou ik toch de molens, masten en sensorvlek even wegwerken.
              Om flares te voorkomen heb ik hier een trucje geleerd. 2 opnamen (manueel)maken , waarvan 1 met je vinger voor de zon. Vinger wegpoetsen, en het is gepiept.
              Alleen vergeet ik het ook dikwijls.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Sky on fire

                Opzicht vind ik de saturatie in de lucht wel gaan..Het gras vind ik dan wel wat te fluo groen....Maar buiten dat toch wel erg knap zo vol tegen de zon in..
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Sky on fire

                  Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
                  Wolken storen niet vind ik Mattias. Prachtige zonnestraaltjes. Wel storend zijn die windmolens. En misschien sensorvlekje links wegwerken?
                  grts,
                  Raf.
                  De windmolens hoorden net bij de compositie, om de foto wat meer diepte te geven. Het sensorvlekje had ik niet opgemerkt... Bedoeling was om eigenlijk alles in één foto te krijgen, de foto hieronder toont aan waarom. Maar het lukte me niet, omdat ik met enorme flare te maken kreeg. Lag dit nu aan de Leef-filters of niet? Vroeger kon ik dit met een polarisatiefilter wel de baas, maar de zon stond toen ook wel hoger/anders.

                  ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                  Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sky on fire

                    Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                    Voor mij mogen die windmolens ook verdwijnen ,mooie stervorming vd zon!
                    Bedankt Sien!
                    ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                    Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sky on fire

                      Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                      die windmolens zijn inderdaad wat jammer, verder hele mooie warme foto.
                      Dank je jvdk!
                      ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                      Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sky on fire

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Mja voor mij mochten de kleuren toch net een stukje minder, dan vooral het geel-oranje van de zon
                        De kleuren in de lucht vind ik dan wel weer mooi
                        Uiteraard toch wel spijtig van de aanwezige lensflare, de windmolens storen mij dan weer niet

                        grts
                        Sieg
                        Hoi Sieg,

                        Ik heb niks aan de kleuren veranderd of extra saturatie in de zon gestopt, behalve wat magenta uit de lucht gehaald. Er stond wel een Coral Grad van Lee naast de Hard Grad op, misschien dat het oranje daardoor net iets teveel werd. Ik heb er bewust afgebleven om de reacties eens te bekijken. Ditzelfde geld dus ook voor de paarse tint, die ik persoonlijk wel mooi vind. Misschien door er wat Magenta uit te halen (wat ik er teveel aan vond), dat het niet zuiver lijkt...
                        ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                        Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sky on fire

                          Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                          Inderdaad, redelijk gesatureerd, maar mag uiteraard.Mooi moment. Jammer van het paarsige.
                          Was het mijn foto, zou ik toch de molens, masten en sensorvlek even wegwerken.
                          Om flares te voorkomen heb ik hier een trucje geleerd. 2 opnamen (manueel)maken , waarvan 1 met je vinger voor de zon. Vinger wegpoetsen, en het is gepiept.
                          Alleen vergeet ik het ook dikwijls.
                          Gouden tip Johan! Ik fotografeer veel vol tegen de zon in bij zonsondergangen en heb dus ook heel vaak te maken met flare, ga dit de volgende keer eens testen. Als ik het niet vergeet, in the heat of the moment ;-)
                          ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                          Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sky on fire

                            Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                            Opzicht vind ik de saturatie in de lucht wel gaan..Het gras vind ik dan wel wat te fluo groen....Maar buiten dat toch wel erg knap zo vol tegen de zon in..
                            Bedankt Jos! Zoals hierboven al besproken ligt de verzadiging van de zon en bij uitbreiding het gras waarschijnlijk aan de Lee Coral filter die ik iets te diep naar beneden heb geduwd. Zelf heb ik niets van kleuren aangepast, enkel wat magenta uit de lucht gehaald omdat ik bij de vorige opname daar in de buurt toch wel commentaar kreeg op het teveel aan Magenta, zie bijgevoegde foto

                            ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                            Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sky on fire

                              Qua compo spreekt de eerste mij het meeste aan. Ik ben nu aan het muggenziften, maar ik heb de indruk (ik kan me vergissen) dat foto 2 en 3 een heel klein beetje naar links hellen.
                              Last edited by philitalia; 26 september 2017, 10:02.
                              Mvg Philip

                              Comment

                              Working...
                              X