Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Getemde golven + kleur-versie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Getemde golven + kleur-versie

    Terug naar huis vanaf de Kwade hoek moet ik over de Brouwersdam om weer op Schouwen te komen.
    Op de kop van Flakkee is een soort vluchthaven , met mooie pieren. Ik kon niet aan het hoge water en de schuimende golven weerstaan.
    Zwart/wit en LE is ook weer totaal wat anders, maar vooral leuk om even een andere landschaps-pet op te zetten.
    Deze foto is overigens gemaakt door stapeling van een 10- en een 6 stops filter. (166 sec)

    Getemde golven.



    Op verzoek De kleurversie

    Bedankt voor het kijken.
    Last edited by Johan1956; 10 september 2017, 11:03. Reden: Plus kleur-versie
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Getemde golven

    Hele mooie LongExposure in met mooie zachte omzetting..

    Enige beetje jammer is de paal die precies gelijk staat met de horizon...Maar geen idee of lager gaan hier nog mogelijk was.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Getemde golven

      Mooi de rust in deze locatie gebracht Johan door de lange sluitertijd, omzetting is ook volledig geslaagd
      Ik schrik er wel van dat je met een 10 stops en een 6 stops op amper 166 sec. uitkomt, het licht moet wel héél fel geweest zijn die dag dan

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Getemde golven

        Mooi ! Hier hou ik wel van

        Comment


        • #5
          Re: Getemde golven

          Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
          Hele mooie LongExposure in met mooie zachte omzetting..

          Enige beetje jammer is de paal die precies gelijk staat met de horizon...Maar geen idee of lager gaan hier nog mogelijk was.
          Zeker heel mooie compo en omzetting, ik volg Jos met de opmerking over de paal en de horizon.
          Hier is Photoshop je vriend.
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: Getemde golven

            Technisch vind ik de foto heel mooi uitgevoerd en toch... ik kan het niet direct duiden, maar er schort iets.
            https://www.behance.net/Lynx1966

            Comment


            • #7
              Re: Getemde golven

              Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
              Technisch vind ik de foto heel mooi uitgevoerd en toch... ik kan het niet direct duiden, maar er schort iets.
              heb je deze ook in kleur ?
              denk dat ik het dan nog mooier vindt
              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

              Comment


              • #8
                Re: Getemde golven

                technisch gezien zeker supersupersuper

                Maar die paal stoort mij persoonlijk enorm (sorry).
                mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                Comment


                • #9
                  Re: Getemde golven

                  Omgekeerde berekening he lijkt me : 2^16 = 65536 166sec/65536 = 0,002 dus iets van 1/500" zonder filters
                  Dwz exif = F8, 1/500", ISO100, -1/3Ev - moet inderdaad wel volle zon geweest zijn
                  Waarschijnlijk zie je zonder die filters amper de stenen liggen (?)
                  Vind het knap - al mag je van mij die paal misschien ook wegwerken
                  Peter
                  mijn website : klik

                  Comment


                  • #10
                    Re: Getemde golven

                    Mooi zacht effect door zo een lange sluitertijd. Op de rotsen inderdaad te zien dat je heel hard licht had. Paal stoort mij helemaal niet, is een heel duidelijk landschapselement. Zelfs de duidelijk plaatsing op de horizon hoeft niet te storen en kan artistiek een keuze zijn. als ik helemaal eerlijk ben Johan is het geheel en de compo dat niet helemaal werkt in deze foto voor mij ook al zal dit allemaal wel technisch wel ok zijn. Maar op deze plek zijn boeiende dingen mogelijk. ik zal is met jullie op stap moeten in Zeeland om deze fantastische plekjes te ontdekken want het kriebelt bij mij als ik dit zie en in die zin ben ik heel blij dat je hem geplaatst hebt
                    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                    Groeten
                    Kurt

                    Comment


                    • #11
                      Re: Getemde golven

                      Bedankt voor alle reacties
                      De paal zorgt wat voor vragen en discussie, dus e.e.a. tracht ik door uitleg en/of mening weer te geven.
                      - De hoogte van de paal.
                      Bij hoog water heb je 2 keuzen.
                      OF zo laag als kan (wat nu het geval was) en accepteren dat een gedeelte van de paal onder de horizon blijft.
                      Ik vond deze hoogte, tot de schouders (zoals iemand het elders omschreef) een mooi compromis.
                      OF zo hoog dat heel de paal onder de horizon komt. Vind ik zelf niet zo'n goede optie. Ik denk jullie ook niet.

                      - Wel of geen paal.
                      Zeker voor de mensen die de plaats kennen, zou het als een castratie overkomen.
                      Maar ook de duidelijke lijn (het schuimspoor) naar ..... eh niks. Nu is de lege ruimte mooi opgevuld.
                      @Peter: Bedankt voor de berekening.
                      @ Liliane: Om jou te plezieren heb ik een link met een kleur-versie geplaatst.
                      Mijn pleidooi wil niet zeggen dat ik het gelijk aan mijn kant heb, maar is puur bedoelt om mijn beweegreden te duiden.
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Getemde golven

                        Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                        Bedankt voor alle reacties
                        De paal zorgt wat voor vragen en discussie, dus e.e.a. tracht ik door uitleg en/of mening weer te geven.
                        - De hoogte van de paal.
                        Bij hoog water heb je 2 keuzen.
                        OF zo laag als kan (wat nu het geval was) en accepteren dat een gedeelte van de paal onder de horizon blijft.
                        Ik vond deze hoogte, tot de schouders (zoals iemand het elders omschreef) een mooi compromis.
                        OF zo hoog dat heel de paal onder de horizon komt. Vind ik zelf niet zo'n goede optie. Ik denk jullie ook niet.

                        - Wel of geen paal.
                        Zeker voor de mensen die de plaats kennen, zou het als een castratie overkomen.
                        Maar ook de duidelijke lijn (het schuimspoor) naar ..... eh niks. Nu is de lege ruimte mooi opgevuld.
                        @Peter: Bedankt voor de berekening.
                        @ Liliane: Om jou te plezieren heb ik een link met een kleur-versie geplaatst.
                        Mijn pleidooi wil niet zeggen dat ik het gelijk aan mijn kant heb, maar is puur bedoelt om mijn beweegreden te duiden.
                        Mooie discussie maakt deze foto los. De kleuren versie is door de koele en ingetogen kleuren ook niet mis.

                        Ik heb de vrijheid genomen iets met de paal te doen:



                        Als je de Link liever niet ziet haal ik hem direct weg
                        http://www.smuttynose.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Getemde golven

                          Bedankt en mooi gedaan, Jan En zeker laten staan hoor.
                          Ik ga dat zeker voor de toekomst in mijn oren knopen.
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                          Vriendelijke groeten, Johan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Getemde golven

                            De versie van Jan kan me wel bekoren... persoonlijk vind ik dit de betere.
                            https://www.behance.net/Lynx1966

                            Comment


                            • #15
                              Re: Getemde golven

                              Ik zou verwachten bij dergelijke opnames een voorkeur voor de zwart-witversie te hebben. Maar bij het zien van de kleurenversie beviel de toning mij zodanig dat ik geen voorkeur heb.
                              De palen rechts storen m.i. niet en brengen zelfs een zeker evenwicht in de compo.

                              Mvg.,
                              Smets84.

                              Comment

                              Working...
                              X