Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Where the river runs through it

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Where the river runs through it



    Tegenlicht opname van de Nijl,
    zoals velen hem nog niet gezien hebben





  • #2
    Re: Where the river runs through it

    mooi het ruige water weergegeven ,ik had ook geen idee dat de Nijl zo'n stroomversnelling had , daar zullen geen cruise schepen doorvaren denk ik
    wat mij wel opvalt is dat volgens mij de witbalans te blauw is ,vnl aan het water te zien ,ik heb hem eens binnengehaald en in de camera rawfilter met de wb pipet op het het water geklikt ,dan bekom ik dit resultaat
    als ik hem moet verwijderen Manuel je zegt het maar

    Comment


    • #3
      Re: Where the river runs through it

      Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
      mooi het ruige water weergegeven ,ik had ook geen idee dat de Nijl zo'n stroomversnelling had , daar zullen geen cruise schepen doorvaren denk ik
      wat mij wel opvalt is dat volgens mij de witbalans te blauw is ,vnl aan het water te zien ,ik heb hem eens binnengehaald en in de camera rawfilter met de wb pipet op het het water geklikt ,dan bekom ik dit resultaat
      als ik hem moet verwijderen Manuel je zegt het maar
      Hier kan ik volledig in volgen

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Where the river runs through it

        daar wil je niet in terecht komen !

        Interessante foto.
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

        Comment


        • #5
          Re: Where the river runs through it

          Dit kan het deel van de Nijl zijn dat Blauwe Nijl heet ..

          Zonder gekheid, heel indrukwekkende opname met ongelooflijk veel dynamiek. Heel knap standpunt ook.
          Waar is dit als ik vragen mag? Ethiopie, Uganda?
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: Where the river runs through it

            Dit is het stuk van de Nijl bij de Murchison Falls in Oeganda.
            Wat betreft de link; die mag blijven staan. Bedankt voor de moeite Patrick.

            Comment


            • #7
              Re: Where the river runs through it

              mooie opname
              EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
              https://sites.google.com/view/pdh65/

              Comment


              • #8
                Re: Where the river runs through it

                Zeer mooi, dat woeste water door die nauwe doorgang, en diagonaal door de foto.
                Volg deels de reactie over het blauwe water, maar wil wel de opmerking maken dat WB vooral in de schaduw (wat vrij logisch is) wat blauwig is.
                Mijn idee zou zijn om alleen daar wat aan te passen, als je dat al zou willen.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Where the river runs through it

                  Hele mooie dit!! Ben fan van langere sluitertijden en water, maar hier heb je er een goede keuze aan gedaan het kort te houden...Geeft de enorme woestheid heel goed weer....Knap ook met dat tegenlicht..
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Where the river runs through it

                    dit stukje mooi landschap goed vastgelegd
                    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Where the river runs through it

                      Knappe sfeer in deze plaat !
                      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                      Groeten
                      Kurt

                      Comment

                      Working...
                      X