Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2e bezoek Parijs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2e bezoek Parijs

    Dit weekend gaan we naar het 4e arrondissement in Parijs voor een weekendje (4e arrondissement nabij Place de Vosges)
    Ik ben er ooit al geweest voor een ééndaagse fototrip en mijn vrouw enkel met school voor Versailles, dus totaal iets anders

    Wij gaan met ons dochter van 10j, dus niet meteen om overal museums binnen te gaan met lange wachtrijen Chinezen en ook niet om te shoppen.
    Gewoon een wandeling voor de sfeer en de bezienswaardigheden op afstand Eifeltoren, Sacre Coeur, Louvre en misschien 2 bezoekjes.
    We hebben al een 24u parking geboekt voor de zaterdag en de zondag is het op de meeste plaatsen gratis parkeren en een milieuvignet is niet nodig in het weekend.

    Dag 1 (te voet)

    1. Centre Pompidou
    2. Louvre + Jardin des Tuileries tot Place De La Concorde
    3. Eifeltoren
    4. Champs Elysées tot Arc de Triomphe
    5. Galeries Lafayette (iets drinken boven met prachtig zicht)
    6. Montmartre/Place du Tertre + Sacré Coeur

    Daarna een restaurant tot schemer donker en nog 2 verlichte locaties :

    7. Moulin Rouge verlicht
    8. Eifeltoren verlicht

    Deze wandeling is 11km in totaal en alles is op route, normaal wel doenbaar met terrasje tussen (in de betaalbare zaken
    Terug naar ons hotel zou nog 11km zijn dus iets teveel, dus vanaf daar moet ik nog eens opzoeken welke metrolijn vanaf de Eifeltoren naar ons hotel in Rue Saint Antoine rijd, weet iemand welke website of lijn-nr dit zou zijn ?


    DAG 2 (met de wagen) :

    1. Notre Dame
    2. La Défense (2 place De La Défense)

    Daar voorlopig iets minder op de planning, misschien kan ik nog iets bijvoegen?
    Last edited by CanonYouCan; 11 september 2017, 23:06.

  • #2
    Re: Tips 4e arrondissment Parijs ?

    Ik zou in ieder geval met de trein gaan...

    Comment


    • #3
      Re: Tips 4e arrondissment Parijs ?

      Absoluut met de trein gaan, parkeren in Parijs is hopeloos - en op veel plekken onmogelijk als je geen bewonerskaart hebt.
      Wil je per sé in het 4de arrondissement blijven? Parijs is groot, en er is veel moois te zien. Blijf wel weg bij de grote publiekstrekkers, Eiffeltoren en de grote musea: je kan er gemakkelijk een halve dag aanschuiven. En wees voorbereid op controles als je met een rugzak rondloopt, of erg opvallend gebouwen/bruggen etc fotografeert.
      Wat ik zelf aangenaam vond: bij mooi weer lunch en een glaasje champagne op het dak van de Galéries Lafayette. Ook interessant om daar eens rond te kijken binnen (prachtige architectuur!), maar helaas zijn de meeste producten daar boven mijn budget. In dezelfde buurt: boekenwinkel met enkel kookboeken: La Librairie Gourmande (92-96 Rue Montmartre).

      Ook interessant: fotografie museum, museum van de parijse riolen, parfummuseum,...

      Comment


      • #4
        Re: Tips 4e arrondissment Parijs ?

        Een maat gaat bijna elke maand, zeker niet met de Thalys gaan zegt hij, veel te duur.
        Komt stukken goedkoper uit met de auto + péage, de parkeergarage voor 24u kost €32 op zaterdag voor 24u (en de zondag dus gratis parkeren) dus kun je die kost als voor 2 dagen beschouwen.
        En er is net zo'n parking naast bij ons hotel, dus ideaal.

        De Seine cruise met 3-gangendiner zal iets te duur uitkomen met ons 3 denk ik, kost €172, nog duurder dan ons hotel van €159


        Maar in het 4e arrondissement zijn veel gezellige bars en betaalbare restaurant volgens mijn maat en ook goedkopere Aziatische.
        Last edited by CanonYouCan; 16 augustus 2017, 21:40.

        Comment


        • #5
          Re: Tips 4e arrondissment Parijs ?

          Met 3 zou ik ook de auto overwegen, maar wel een beetje organiseren.
          Kijk vooraf na waar je betaalbare parking vindt, en boek zeker voor eifeltoren, Louvre etc je tickets op voorhand. Dan vermijd je om eindeloos aan te schuiven.

          Toen mijn kinderen 10j oud waren, begonnen we ze warm te maken voor musea. En nu, vragen ze er zelf naar! Centre Pompidou moet je zeker bezoeken, daar hangt toch echt top wereldkunst.

          Comment


          • #6
            Re: Tips 4e arrondissment Parijs ?

            Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
            Een maat gaat bijna elke maand, zeker niet met de Thalys gaan zegt hij, veel te duur.
            Komt stukken goedkoper uit met de auto + péage, de parkeergarage voor 24u kost €32 op zaterdag voor 24u (en de zondag dus gratis parkeren) dus kun je die kost als voor 2 dagen beschouwen.
            En er is net zo'n parking naast bij ons hotel, dus ideaal.

            De Seine cruise met 3-gangendiner zal iets te duur uitkomen met ons 3 denk ik, kost €172, nog duurder dan ons hotel van €159


            Maar in het 4e arrondissement zijn veel gezellige bars en betaalbare restaurant volgens mijn maat en ook goedkopere Aziatische.
            Als je lang genoeg op voorhand boekt is de Thalys zeker niet duur.
            Dak van Lafayette is inderdaad een aanrader: kost niks en een prachtig uitzicht. Plezant om eens wat "panorama" foto's te maken.
            Le Printemps is eveneens een aanrader (ook op de boulevard Hausmann ).

            Credit card best thuis laten.
            Last edited by Alfa Centauri; 17 augustus 2017, 18:18.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Tips 4e arrondissment Parijs ?

              Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
              Volgende maand gaan we eens naar het 4e arrondissement in Parijs voor een weekendje.
              Online stond dat het 6e arrondissement het beste is voor beginners, maar een vriend die er elke maand is zegt dat het 4e het leukst is qua sfeer, centre Pompidou, terrasjes, goedkopere Aziatische resto's, kunstregio en enkele afgesloten winkelstraten voor het verkeer. Alles is te voet te doen en centraal langs de Seine.

              Ben ooit 1x geweest op fototrip voor 1 dag overal in het rond, maar is al een tijdje geleden.

              Qua hotels is het niet veel verschil 1 of 2 sterren, kamers zijn altijd klein en ontbijt is altijd simpel een stokbrook en wat confituur.
              De parkings zijn wel duur (€46).

              Iemand die ook regelmatig in dat departement gaat en evt tips wat zeker te bezoeken of goede prijs/kwaliteit restaurantjes ?
              We gaan met ons dochter van 10j, dus niet meteen om overal museums binnen te gaan, gewoon de sfeer, Eifeltoren, Sacre Coeur,... wat rondlopen, Louvre buurt enz.
              Die bateau de mouche zou ook leuk zijn, op de Seine iets eten.
              Wij zijn begin dit jaar blijven slapen in :Hotel Novotel Paris Saint Denis Stade Basilique
              20 meter van de metro.
              Mooie ondergronds privé parking en niet duur.
              Binnen d 15 minuten ben je in hartje parijs met de metro.

              Comment


              • #8
                Re: Tips 4e arrondissment Parijs ?

                Ik ga dikwijls naar Parijs.
                Thalys is duur, zelfs lang op voorhand. Izy kost de helft, half uurtje langer in reistijd. Wel minder mogelijkhden kwa timings.
                Naargelang waar je slaapt, ik gebruik meestal een hotel in Boulogne-bilancourt, is de parking toch betaalbaar, en ben je altijd goedkoper uit met de wagen. + flexibeler en geen gedoe met koffers in lockers en dergelijke.
                Als je een gids neemt, zie je 100x meer van een wijk / gebied dan met de typische trotter.
                Veel plezier!

                Comment


                • #9
                  Re: Tips 4e arrondissment Parijs ?

                  Neem de trein in Rijsel, met wat gezoek vind je een heen en terug ticket naar Parijs voor 40 euro.
                  Je kan de wagen veilig parkeren in de ondergrondse parking van het station.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tips 4e arrondissment Parijs ?

                    Dus ik heb nog 3 vragen voor wij vertrekken.

                    1. Iemand die arrondissement 4 goed kent en een tip heeft waar te ontbijten ? (die van hotel stelt niet veel voor).
                    2. Welke metrolijn vanaf de Eifeltoren naar ons hotel in Rue Saint Antoine rijd, weet iemand welke website of lijn-nr dit zou zijn ?
                    3. In Opera Garnier mag je foto's maken (zonder statief) maar ook in die zaal van de voorstellingen zelf, weet iemand dit ?
                    Last edited by CanonYouCan; 12 september 2017, 17:20.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tips 4e arrondissment Parijs ?

                      Tripadvisor ivm je restaurant: https://www.tripadvisor.be/Restauran...de_France.html
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment

                      Working...
                      X