Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuwe auto

    Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Ik gebruik cruise control ieder ogenblik ik maar kan, welke ook de maximum snelheid is. Al is het maar voor 100 meter.
    Hmmm ... zo ver drijf ik dat nu precies ook niet. [emoji1]
    Bij veel variërende snelheid op snelwegen of expreswegen gebruik ik dan al eens meer de snelheidsbegrenzer.
    Op een wagen met standaard CC dan wel, ACC is wat handiger dan CC bij variabele snelheid (drukker verkeer).
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Nieuwe auto

      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      Ik gebruik cruise control ieder ogenblik ik maar kan, welke ook de maximum snelheid is. Al is het maar voor 100 meter.
      Idem dito.
      Zuinigste manier van rijden, kan je met de voet nooit zo subtiel.
      Ik accelereer of vertraag zelfs met de + en - knoppen (+ of - 1 en + of - 10)

      Comment


      • Re: Nieuwe auto

        Ik weet niet of het de zuinigste manier is. Indien de snelheid naar beneden gaat omdat een wagen voor je komt rijden.en je gaat naar het linkerrijvak dan trekt de wagen sneller op naar de ingestelde snelheid dan jezelf zou doen.
        Daarnaast vertrouw ik zo sterk op mijn acc dat ik hem laat vertragen op een trager rijdende wagen ipv te anticiperen en langzaam trager te gaan rijden.

        Maar goed, ik voel mij dus ook heel goed met mijn acc

        Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

        Comment


        • Re: Nieuwe auto

          Dus je auto doet wat je zelf niet wilt.Waar ik dus mijn probleem mee heb.Maar dat terzijde gelaten.
          Anderzijds is het wel zo dat je verbruik lager ligt,als je snel acceleert naar een bepaalde snelheid;dan als je langzaam naar die snelheid kruipt.Dus wel zuinig.
          (Hebben ze mij wijs gemaakt in cursus ECO-driving.)

          Comment


          • Re: Nieuwe auto

            Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
            Anderzijds is het wel zo dat je verbruik lager ligt,als je snel acceleert naar een bepaalde snelheid;dan als je langzaam naar die snelheid kruipt.Dus wel zuinig.
            (Hebben ze mij wijs gemaakt in cursus ECO-driving.)
            .....pedal to the metal....

            Comment

            Working...
            X